Certus rail

Alles over goederenvervoer in België.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Certus rail

Bericht door msts.be »

Shrek schreef: 08 jun 2023, 22:20
desirootje schreef: 08 jun 2023, 22:04
Shrek schreef: 08 jun 2023, 17:06 Als die 27 geen ETCS krijgt heeft hij nog maximaal 30 maanden te leven, dan is een volledige herspuiting wel een heel dure zaak.
Als men die enkel in bundels wilt gebruiken is dat dan nog steeds van toepassing? Want dat is hun businessmodel, geen ritten vanuit Antwerpen naar Luik ofzo.
In bundels kunnen ze in theorie nog wel rijden, maar dat lijkt mij een heel erg beperkt operatiegebied.
Inderdaad, dan is een moderne hybride rangeerlocomotief toch een veel interessante oplossing ? Vossloh/CRRC, Alstom H3, Stadler Butler (Eem923), Gmeinder en CZ Loko zullen ook wat hybride materieel aanbieden (al dan niet maatwerk) ?
OK, homologatie kost wat maar sommige van die lok(jes) kunnen 100 km/u en kunnen onder eigen kracht zichzelf verplaatsen op een hoofdlijn, in tegenstelling van tegen 60 of 80 km/u gesleept te moeten worden (genre V60 etc)..
jan_olieslagers
Berichten: 3503
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Certus rail

Bericht door jan_olieslagers »

Op hun webstek hebben ze het met enige nadruk over het rijden op niet-in-dienstzijnde sporen; ook dat is mogelijk zonder ETCS, dacht ik. Misschien mikken ze wel op een gat in de markt dat ze goedkoop kunnen bedienen met goedkoop materiaal? We zullen het moeten afwachten...
Maar ik kan me goed voorstellen dat NMBS best content is dat er nog iemand die oude locs wil kopen, ze wilden er toch van af over niet al te lange tijd dus wie weet zijn ze wel van de hand gegaan amper boven de prijs die een sloper er zou voor betalen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Kevin
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 mar 2017, 01:09

Re: Certus rail

Bericht door Kevin »

jan_olieslagers schreef: 09 jun 2023, 10:41 Op hun webstek hebben ze het met enige nadruk over het rijden op niet-in-dienstzijnde sporen; ook dat is mogelijk zonder ETCS, dacht ik. Misschien mikken ze wel op een gat in de markt dat ze goedkoop kunnen bedienen met goedkoop materiaal? We zullen het moeten afwachten...
Maar ik kan me goed voorstellen dat NMBS best content is dat er nog iemand die oude locs wil kopen, ze wilden er toch van af over niet al te lange tijd dus wie weet zijn ze wel van de hand gegaan amper boven de prijs die een sloper er zou voor betalen.
Op sporen buiten dienst wordt veelal de spanning van de bovenleiding gehaald... Dus daar gaan ze met die 27's niet veel zijn.
260689
Berichten: 3311
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Certus rail

Bericht door 260689 »

Ze dienen voor werktreinen vanuit Roosendaal naar België en terug te rijden. Daar de T27 blijkbaar zijn homologatie nog op zak heeft voor het grensbaanvak Essen <=> Roosendaal.
guyedgard
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2023, 16:59

Re: Certus rail

Bericht door guyedgard »

beste allen,
ik ben "nieuw " op dit forum

volgens mijn info is Certus een dochter van Strukton, ze zitten in het zelfde kantoorgebouw in Merelbeke

https://certusrailsolutions.be/

de informatie op hun website is wel wat tegenstrijdig met het feit dat de herdoopte 27.. loc enkel maar zeer lokaal zou kunnen werken, maar ze zouden natuurlijk ook nog over andere loc's kunnen beschikken

met vriendelijke groeten
guyedgard
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2023, 16:59

Re: Certus rail

Bericht door guyedgard »

Knipex
Berichten: 328
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Certus rail

Bericht door Knipex »

Certus rail 2731 en 2707 gespot in Berchem 19/06/23
https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 0,10469700
Met dank aan: vatrogasci
- Afbeelding
Plaats reactie