Dienstregeling goederentreinen

Alles over goederenvervoer in België.
Plaats reactie
Penelopeia
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2024, 18:00

Dienstregeling goederentreinen

Bericht door Penelopeia »

Ik woon tussen Dendermonde en Mechelen en zie vanuit mijn appartement direct aan het spoor alle treinen langskomen.

Dit traject is onderdeel van de RFC Rijn - Alpen van Zeebrugge tot aan Italië.

Het valt me op dat het vandaag extreem druk is met goederenvervoer, terwijl het meestal wel redelijk rustig is op zaterdag.

Weet iemand of er een schema of dienstregeling bestaat? Ik ben heel benieuwd wat er wanneer langs komt.

En weet iemand waar ik ook meer kan te weten komen over de inhoud van de treinen?

Vandaag is er ook een trein van Infrabel langs gekomen op het derde spoor wat normaal nooit gebruikt wordt, alleen als er werken van Infrabel zijn. Weet iemand wat er vandaag aan de hand was?
Reuel
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: Dienstregeling goederentreinen

Bericht door Reuel »

Er waren werken tussen Gent en Antwerpen, dus er zal waarschijnlijk een heel aantal treinen zijn omgeleid die anders op L59 (Gent-Antwerpen) zouden gereden hebben.
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Dienstregeling goederentreinen

Bericht door DR-fan »

Penelopeia schreef: 24 feb 2024, 18:07 Weet iemand of er een schema of dienstregeling bestaat? Ik ben heel benieuwd wat er wanneer langs komt.

En weet iemand waar ik ook meer kan te weten komen over de inhoud van de treinen?
Dat is geen publieke informatie.
Penelopeia
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2024, 18:00

Re: Dienstregeling goederentreinen

Bericht door Penelopeia »

Reuel schreef: 26 feb 2024, 11:43 Er waren werken tussen Gent en Antwerpen, dus er zal waarschijnlijk een heel aantal treinen zijn omgeleid die anders op L59 (Gent-Antwerpen) zouden gereden hebben.
Merci voor de informatie, dat verklaart veel.
Penelopeia
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2024, 18:00

Re: Dienstregeling goederentreinen

Bericht door Penelopeia »

DR-fan schreef: 26 feb 2024, 11:48
Penelopeia schreef: 24 feb 2024, 18:07 Weet iemand of er een schema of dienstregeling bestaat? Ik ben heel benieuwd wat er wanneer langs komt.

En weet iemand waar ik ook meer kan te weten komen over de inhoud van de treinen?
Dat is geen publieke informatie.
Jammer, lijkt me toch relevant. Zeker voor omwonenden in verband met gevaarlijke goederen.
DR-fan
Berichten: 533
Lid geworden op: 20 apr 2018, 16:28

Re: Dienstregeling goederentreinen

Bericht door DR-fan »

Penelopeia schreef: 26 feb 2024, 12:02 Jammer, lijkt me toch relevant. Zeker voor omwonenden in verband met gevaarlijke goederen.
Uiteraard ken je de inhoud van elke vrachtwagen die in je gemeente passeert :roll:
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Dienstregeling goederentreinen

Bericht door jan_olieslagers »

Tsja, daar is wel iets van. Maar op vrachtwagens met gevaarlijke producten hangen wel van die oranje bordjes met zwarte cijfers, die aangeven wat er voor spul inzit. Is dat met treinwagons ook?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
trainlovertje
Berichten: 2349
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Dienstregeling goederentreinen

Bericht door trainlovertje »

Ook op treinwagons hangt die informatie, uiteraard bij wet verplicht.
Het lijkt me net geen goed idee om te openbaren wanneer welke goederen langsgereden komen; niet iedereen gebruikt die informatie met goede bedoelingen. Denk dan maar aan vandalisme/inbraken aan/in auto's op autoslaaptreinen, wat een paar jaar geleden nog een toenemend probleem was voor de ÖBB.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling goederentreinen

Bericht door Steven »

Bij transport van gevaarlijke goederen moet dat altijd aangeduid zijn. Ongeacht de vorm van transport, in het geval er een incident is kan de brandweer dan snel weten waarmee ze te maken hebben.
Plaats reactie