Antwerpen noord

Alles over goederenvervoer in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

didier er zal vooraf zoveel gezegd worden dat je tussen de bomen den bos ni maar zal zien. er zijn nog mensen geweest die bij hoog en laag naar antwerpen moesten. die zelfde mensen zitten bij ons in brussel zuid en hebben nooit antwerpen gezien voor na en tijdens de opleiding. alles is maar pas zeker op den dag dat je er aan begint.

alles hangt dus een beetje af van de persoon die u groep van aan te werven personen behandeld volgens mij, dan nog kunnen er aanpassingen komen.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

didier schreef:Daar ik mij ingeschreven heb als treinbestuurder heb ik gehoord dat je altijd moet beginnen in antwerpen noord. Ik ben afkomstig van west-vlaanderen en daar er geen mogelijkheid is om er te geraken met het openbaar vervoer zal het mij handenvol geld kosten om er te geraken aan brandstof. Eens uitgerekend en dat zal mij ongeveer 260€/maand kosten.
Mijn vraag luid nu hoelang het ongeveer kan duren eer je kan overgeplaatst worden. Daarom niet onmiddelijk naar west-vlaanderen.
Antwerpen centraal of gent is ook goed zolang je maar een deftige verbinding hebt met de trein zodat ik niet altijd de wagen moet nemen.
greetz.
Na jaartje of zo zal je wel in Antwerpen Centraal geraken. Vanaf dan kan je al meer met de trein gaan.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Antwerpen noord

Bericht door nighttrain »

Ik heb in mijn persoonlijke archieven een lijnstudieplan gevonden die getekend was door toenmalige dienstdoende instructeur van FNDM Van Agthmael.De man die de remverdler uitlegde aan de hand van zijn familiale toestand"met zijn Jacqueline" (grappige herineringen)

Het is door hem getekend in 1978 en werd gebruikt voor de lijnstudie van de toenmalige treinbestuurders op den "Brossel" om den haven te leren kennen..
Het oorspronkelijke plan is ongeveer 1M70 lang en 29cm breed.
Ik heb het gescand en het resultaat is weergegeven op 8 A3 paginas.
Moest er iemand interesse hebben dan ga ik proberen om dit te mailen.
Of als je andere ideeen hebt laat iets weten!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Antwerpen noord

Bericht door Steven »

wow een plan van de haven anno 1978 dat moet een schoon collectorsitem zijn, niet dat ze nog echt actueel is maar dat is bijzaak natuurlijk.
Plaats reactie