Antwerpen noord

Alles over goederenvervoer in België.
nighttrain
Berichten: 2548
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Shrek schreef:hier is ie dan :P
Vriendelijk bedankt!
Tot wederdienst bereid . Als je info wilt over mijnen boetiek moet je het maar vragen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

nighttrain schreef:Vriendelijk bedankt!
Tot wederdienst bereid . Als je info wilt over mijnen boetiek moet je het maar vragen.
tis den theo die het plan geleverd heeft he :wink:
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:
nighttrain schreef:Vriendelijk bedankt!
Tot wederdienst bereid . Als je info wilt over mijnen boetiek moet je het maar vragen.
tis den theo die het plan geleverd heeft he :wink:
Maar nu wil ik wel iets weten van uwen "boetiek".
Theo
nighttrain
Berichten: 2548
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Shrek schreef:
nighttrain schreef:Vriendelijk bedankt!
Tot wederdienst bereid . Als je info wilt over mijnen boetiek moet je het maar vragen.
tis den theo die het plan geleverd heeft he :wink:
Speelt geen rol , beiden bedankt
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Bericht door Bordensteker »

Prachtig overzicht!
Dank u beiden.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Bordensteker schreef:Prachtig overzicht!
Dank u beiden.
Inderdaad! Nu kunnen we de haven onveiligmaken met het zoeken naar mooie fotopunten.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Bibke schreef:
Bordensteker schreef:Prachtig overzicht!
Dank u beiden.
Inderdaad! Nu kunnen we de haven onveiligmaken met het zoeken naar mooie fotopunten.
Hé Hé kalm blijven, daarvoor heb ik het niet gegeven, hou het veilig.
Op een goed havenplan kun je ook veel vinden....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik wil maar zeggen dat een deel van de haven zelfs verboden gebied is. De dok die achter oorderen ligt is volledig gesloten gebied, de amerikanen meren daar geregeld aan, de wegen rondom dat gebied zijn afgezet met slagbomen en controle.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

dentheo schreef:
Bibke schreef:
Bordensteker schreef:Prachtig overzicht!
Dank u beiden.
Inderdaad! Nu kunnen we de haven onveiligmaken met het zoeken naar mooie fotopunten.
Hé Hé kalm blijven, daarvoor heb ik het niet gegeven, hou het veilig.
Op een goed havenplan kun je ook veel vinden....
:D Ik bedoelde maar dat dit gebruiksvriendelijker is. Op 4 augustus heb ik de haven rondgereden door de sporen op mijn GPS te zoeken.
Dat was toch zeer beperkend.
Nu met het kaartjes is het mogelijk om doelgericht de haven te verkennen.
Met Google Maps had het ook gekund, natuurlijk. Maar dit is praktischer.

Nogmaals Thanks.
nighttrain
Berichten: 2548
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Bibke schreef:
dentheo schreef:
Bibke schreef: Inderdaad! Nu kunnen we de haven onveiligmaken met het zoeken naar mooie fotopunten.
Hé Hé kalm blijven, daarvoor heb ik het niet gegeven, hou het veilig.
Op een goed havenplan kun je ook veel vinden....
:D Ik bedoelde maar dat dit gebruiksvriendelijker is. Op 4 augustus heb ik de haven rondgereden door de sporen op mijn GPS te zoeken.
Dat was toch zeer beperkend.
Nu met het kaartjes is het mogelijk om doelgericht de haven te verkennen.Met Google Maps had het ook gekund, natuurlijk. Maar dit is praktischer.

Nogmaals Thanks.
Zonder U onnodig schrik aan te jagen ,soms moet je in het leven risicos nemen, maar wees voorzichtig in elke havenzone anngeduid met een wit bord met zwarte letters, want deze zone is enkel toegankelijk tot havengebruikers (dokkers ,vrachtwagen chauffeurs,schippers etc ) Want ik herinner mj nog dat wij vroeger een speciaal kaartje hadden als spoorwegarbeider tewerkgesteld in de haven van Antwerpen;U bevindt zich onder speciale douane voorschriften alsook de haven politie voorschriften. Er is veel inbraak in containers enz. Vroeger reed er een stadsbus naar "spek en eieren " en naar de petrol enz.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

in de aardrijkskunde klas op mijn school hangt net hetzelfde plan (dacht van 2002) omdat wij waarschijnlijk de haven gaan bezoeken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:in de aardrijkskunde klas op mijn school hangt net hetzelfde plan (dacht van 2002) omdat wij waarschijnlijk de haven gaan bezoeken.
Bij mijn weten hangt daar een andere kaart... Ofwel is die daar later gehangen...
In de tweedes bezoek je inderdaad de haven maar, ik heb indertijd daar geen enkele trein op foto kunnen zetten... Nuja, het was een studiereis voor iets zeker :D
Je krijgt dan overigens een nog veel handigere kaart waar de straten én de sporen op staan. De namen van de bundels mankeren helaas wel...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
didier

Bericht door didier »

Daar ik mij ingeschreven heb als treinbestuurder heb ik gehoord dat je altijd moet beginnen in antwerpen noord. Ik ben afkomstig van west-vlaanderen en daar er geen mogelijkheid is om er te geraken met het openbaar vervoer zal het mij handenvol geld kosten om er te geraken aan brandstof. Eens uitgerekend en dat zal mij ongeveer 260€/maand kosten.
Mijn vraag luid nu hoelang het ongeveer kan duren eer je kan overgeplaatst worden. Daarom niet onmiddelijk naar west-vlaanderen.
Antwerpen centraal of gent is ook goed zolang je maar een deftige verbinding hebt met de trein zodat ik niet altijd de wagen moet nemen.
greetz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je kan ook vragen om in brussel te beginnen. met een beetje geluk zit je dan in een klas die les volgt en praktijk krijgt te brussel zuid. zodoende heb je ook geregeld de kans met openbaar vervoer te komen. geregeld is er een klas waarvan ze de opleiding en praktijk in brussel geven en die ze nadien ook in brussel houden, deze mensen gaan niet naar antwerpen.
didier

Bericht door didier »

Steven schreef:je kan ook vragen om in brussel te beginnen. met een beetje geluk zit je dan in een klas die les volgt en praktijk krijgt te brussel zuid. zodoende heb je ook geregeld de kans met openbaar vervoer te komen. geregeld is er een klas waarvan ze de opleiding en praktijk in brussel geven en die ze nadien ook in brussel houden, deze mensen gaan niet naar antwerpen.
Tja op de informatiedag is er duidelijk gezegd geweest dat het allemaal te beginnen is in antwerpen noord.(als je geslaagd bent natuurlijk).
Ivm de opleiding als er genoeg mensen waren uit west-vlaanderen zouden ze een klasje oprichten in kortrijk maar voor de praktijklessen moeten we dan naar antwerpen.
Plaats reactie