IJzeren Rijn

Alles over goederenvervoer in België.
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: IJzeren Rijn

Bericht door FLV-FGSP »

De speciale rit gaat niet door wegens het ontbreken van een stempel + handtekening van de DVIS :(

http://www.weertdegekste.nl/blog/2015/1 ... antwerpen/
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Steve »

Toch benieuwd wat daar nu weer achter zit...
FLV-FGSP
Berichten: 1886
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: IJzeren Rijn

Bericht door FLV-FGSP »

Steve schreef:Toch benieuwd wat daar nu weer achter zit...
Mogelijk een bureaucraat met te veel geldingsdrang...
profke
Berichten: 629
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: IJzeren Rijn

Bericht door profke »

Schrik dat die trein effectief bewijst wat men wil verhinderen: dat trein Hamont weery KAN en GEWENST is.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Shrek »

profke schreef:Schrik dat die trein effectief bewijst wat men wil verhinderen: dat trein Hamont weery KAN en GEWENST is.
Daar heeft dvis helemaal niets mee te maken. Zij houden echter wel treinen tegen bij een ontbrekende handtekening of een klein foutje in de aanvraag. Ik denk dus in die richting.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: IJzeren Rijn

Bericht door groentje »

De vraag is echter of DVIS nog een extra stempel of handtekening kan eisen voor materieel dat Europees is goedgekeurd voor internationaal verkeer. En wat hun motivatie is om de boel zo laattijdig te laten weten, ergens ruikt me dit toch een beetje naar sabotage.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Shrek »

groentje schreef:De vraag is echter of DVIS nog een extra stempel of handtekening kan eisen voor materieel dat Europees is goedgekeurd voor internationaal verkeer. En wat hun motivatie is om de boel zo laattijdig te laten weten, ergens ruikt me dit toch een beetje naar sabotage.
Als ze een goedkeuring van dvis nodig hebben wilt dat per definitie al zeggen dat ze ergens willen afwijken van de geldende reglementen. Dus zo standaard zal hun trein niet zijn ;-)
Wat was eigenlijk de voorziene samenstelling?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:Wat was eigenlijk de voorziene samenstelling?
Een 77 en 3 rijtuigen van hen waaronder een panoramarijtuig. Alles is goedgekeurd voor het Europese spoornet.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Tim »

FLV-FGSP schreef:
Steve schreef:Toch benieuwd wat daar nu weer achter zit...
Mogelijk een bureaucraat met te veel geldingsdrang...
Inderdaad ja. Wellicht zo'n klootzakske die zich eens interessant wil maken maar nog nooit een trein van dichtbij gezien heeft...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:
Shrek schreef:Wat was eigenlijk de voorziene samenstelling?
Een 77 en 3 rijtuigen van hen waaronder een panoramarijtuig. Alles is goedgekeurd voor het Europese spoornet.
Een 77 met passagiersrijtuigen is volgens mij helemaal niet standaard goedgekeurd.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: IJzeren Rijn

Bericht door LHOON »

Shrek schreef: Een 77 met passagiersrijtuigen is volgens mij helemaal niet standaard goedgekeurd.

Heeft al gereden (ooit een extra trein naar Mol meen ik).

De 77 heeft vanzelfsprekend geen uitrusting voor verwarming (is nu wellicht nog niet nodig), maar is zijn remsysteem compatibel met passagiersrijtuigen?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Tim »

Een 77 heeft geen EP rem maar dat hadden de 62's die M2's sleepten ook niet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Shrek »

LHOON schreef:
Shrek schreef: Een 77 met passagiersrijtuigen is volgens mij helemaal niet standaard goedgekeurd.

Heeft al gereden (ooit een extra trein naar Mol meen ik).

De 77 heeft vanzelfsprekend geen uitrusting voor verwarming (is nu wellicht nog niet nodig), maar is zijn remsysteem compatibel met passagiersrijtuigen?
Misschien bedoel je zo'n militaire trein? Die hebben vaak ook een aparte goedkeuring van DVIS.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Tim »

Voor pennenzakkenrock: https://www.flickr.com/photos/89853710@N08/14283906915

Toen de M2's afgeschreven waren hebben ze het nog met M4'en gedaan ook dacht ik.
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: IJzeren Rijn

Bericht door Catenist »

Tim schreef:Een 77 heeft geen EP rem maar dat hadden de 62's die M2's sleepten ook niet.
Ben je daar zeker van, dacht dat de 77 wel degelijk een EP rem heeft hoor 8)
Plaats reactie