Heel amusant om te lezen die theorieën, maar o zo ver van de waarheid.
Wat dacht je van:
-De regering formuleert de ambitie om overal elk half uur een trein te laten stoppen
-De regering vraagt aan Infrabel (en ook NMBS) wat daarvoor nodig is
-Infrabel geeft een stevige lijst met projecten nodig om de regeringsambitie uit te voeren
-De regering heeft de nodige centen voor dit ambitieuze plan (nog) niet bij elkaar, maar wil alvast iets doen
-De regering kiest enkele goedkopere maar nuttige uitbreidingsprojecten uit die alvast kunnen starten terwijl er over de rest nog onderhandeld wordt
-Balen-Neerpelt zit daarbij zodat Neerpelt over enkele jaren een halfuursdienst kan krijgen.
Leg dat laatste eens uit. Wat gaat een compleet afgewerkte lijn in België helpen aan de Nederlandse onwil? Helpt de spoorverdubbeling tegen het drogargument van de gevoelige plantjes in Roermond? Lost Belgische infra het Duitse financieringsprobleem op?stijn schreef: ↑20 jun 2022, 10:55 Binnen een paar jaar is de Ijzeren Rijn dan de facto toch op twee sporen gebracht èn geëlektrificeerd op een paar kilometer na (bruggen over de Kanalen Dessel - Kwaadmechelen en dat van Beverlo zullen wel de oorzaak zijn zeker).
De onderhandelingspositie naar NL en D toe veel sterker zijn.