IJzeren Rijn

Alles over goederenvervoer in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja hij heeft zichezelf verbeterd :-) dus mijn vraag vervalt bijgevolg
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

el_barto schreef:
Wout schreef:Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
Vergeet niet dat de Ijzeren Rijn is dicht gegaan omdat de industrie doodbloeide, en niet andersom.
Neerpelt - Weert is niet gesloten. Het enige deel van de IJzeren Rijn dat gesloten is, is Roermond - Dalheim.

Groetjes,

Rian
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

rvdborgt schreef:
el_barto schreef:
Wout schreef:Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
Vergeet niet dat de Ijzeren Rijn is dicht gegaan omdat de industrie doodbloeide, en niet andersom.
Neerpelt - Weert is niet gesloten. Het enige deel van de IJzeren Rijn dat gesloten is, is Roermond - Dalheim.

Groetjes,

Rian
Inderdaad: zie foto gemaakt zomer 2005 in de buurt van Herkenbosch op een voormalige overweg tussen Roermond en Dalheim, in het Meinweg natuurgebied.
Bijlagen
Meinweg 002_IJzeren Rijn richting Roermond.JPG
Meinweg 002_IJzeren Rijn richting Roermond.JPG (145.52 KiB) 10766 keer bekeken
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ziet er beter uit als andere niet gebruikte lijnen in ons land
Kagaherk

Bericht door Kagaherk »

http://members.lycos.nl/treinpage/ijzer ... nrijn1.htm

Nog een link van het oude forum, van een Nederlander die het volledige traject tot in Dalheim heeft gefotografeerd. De staat van het spoor in Nederland zelf is goed, maar de laatste kilometer op Duits grondgebied is totaal overwoekerd. Hier en daar lijkt er wat sabotage te zijn, want er zijn kabels doorgesneden, putten gegraven in de ballast en een hek op het spoor gelegd.
sable

Bericht door sable »

Steven schreef:geen probleem de ijzeren rijn, lier, mechelen, gent brugge zeebrugge :-)
Is lijn 25/27 niet een beetje te druk om dat 'makkelijk te kunnen doen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da stukje van kontich tot mechelen over de 27? geen idee wa de drukte op da specifiek stuk is ivm de rest
Wout

Bericht door Wout »

Nu moet het verkeer dat van Montzen komt richting Brugge ook door Mechelen dus echt veel verschil gaat dat niet maken.
sable

Bericht door sable »

Maar ze gaan toch niet langs de lijn 27?
Wout

Bericht door Wout »

Moet deze toch kruisen in Mechelen enkel Lijn 25 niet.
sable

Bericht door sable »

Als ze maar enkel moeten overkruisen, zitten ze niet zo veel in de weg van de andere treinen. Als ze langs de lijn moeten gann, dan zullen ze wel in de weg zitten.
Wout

Bericht door Wout »

Idd, maar nu hinderen ze het verkeer op lijn 35 en 53, lijn 27 is eigenlijk toch "de goederen lijn" tussen Antwerpen en Brussel.
Pieter

Bericht door Pieter »

Wout schreef:Idd, maar nu hinderen ze het verkeer op lijn 35 en 53, lijn 27 is eigenlijk toch "de goederen lijn" tussen Antwerpen en Brussel.
daar rijden anders toch wel veel personentreinen op ze :d
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de benelux tijdens de week, de turnhout brussel en antwerpen mechelen leuven/st niklaas zijn de passagierstreinen die er op zitten dus nog plek over zeker voor goederen
Jonathan

Bericht door Jonathan »

In ieder geval de Rangeerlocomotieven van 7771 to rangeerlocomotief 7790 zijn gereserveerd om op de ijzeren rijn dienst te lopen :D .
Plaats reactie