IJzeren Rijn

Alles over goederenvervoer in België.
Wout

Bericht door Wout »

Hebben ze zo niet gereden toen ze aan de brug bezig waren???
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er hebben een paar treinen langs de 39 gereden das al maar de brugwerken waren in het weekend dan is het aantal treinen zo al laag op die verbinding, een aantal bleven toen gewoon in montzen staan en werden dan met 12 uur vertraging verder verzekerd
sable

Bericht door sable »

Met de IJzeren Rijn kunnen de goederentreinen van de hoofdlijnen af en ze niet bezet houden. Dat zal het persoon verkeer vlotter laten lopen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

yep er zijn redenen zat om die lijn actief te brengen, het zal echter met diesel zijn ipv stroom :-)
Wout

Bericht door Wout »

Idd groot voordeel dat men geen meerspanningslocs nodig heeft :twisted:
Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
el_barto

Bericht door el_barto »

Wout schreef:Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
volgens mij twee keer fout.

Vergeet niet dat de Ijzeren Rijn is dicht gegaan omdat de industrie doodbloeide, en niet andersom.

En reizigers? Tegen 60 km/u? Denk het niet. Bovendien is de streek niet bepaald dichtbevolkt.
Wout

Bericht door Wout »

Ik ga u geen ongelijk geven maar dit is meer dan 25jaar geleden en denk dat de sluiting ook n beetje politiek gekleurd was.
Ook juist dat de streek niet zo dicht bevolkt is maar n trein tussen 2 grote steden trekt altijd volk aan.
Meer en meer mensen werken in de grotere steden zoals in Antwerpen dus ook die van Noord Limburg.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de lijn verbind ook twee grote industriezones en daarom draait het toch allemaal hier, de lijn is vooral gesloten geraakt door tussenkomt van de oorlog, de lijn langs montzen kwam toen in dienst, men is de lijn via weert blijven verwaarlozen, trouwens aan 60 deze lijn heeft wel een hogeren snelheid dan 60 tot neerpelt hoor :-)
Wout

Bericht door Wout »

Tuurlijk max 120km/h tot Neerpelt trouwens die andere 25km sporen vernieuwen tussen Neerpelt en Weert zal ook niet onmogelijk zijn.
Laatst gewijzigd door Wout op 03 feb 2006, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

waarom is dat onmogelijk?
Wout

Bericht door Wout »

Sorry, niet onmogelijk, ik was blijkbaar nog wat onder de indruk van Trainspotterke zijn postje in n ander topic toen ik dat aan het typen was. :twisted: :oops:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wout schreef:Sorry, niet onmogelijk, ik was blijkbaar nog wat onder de indruk van Trainspotterke zijn postje in n ander topic toen ik dat aan het typen was. :twisted: :oops:
amaai zo snel onder de voeten manneke en da op ne vrijdag :-)
el_barto

Bericht door el_barto »

Steven schreef:de lijn verbind ook twee grote industriezones en daarom draait het toch allemaal hier, de lijn is vooral gesloten geraakt door tussenkomt van de oorlog, de lijn langs montzen kwam toen in dienst, men is de lijn via weert blijven verwaarlozen, trouwens aan 60 deze lijn heeft wel een hogeren snelheid dan 60 tot neerpelt hoor :-)
Duitsers zoeken inderdaad een weg naar de haven van antwerpen, maar vooral naar die van zeebrugge.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

geen probleem de ijzeren rijn, lier, mechelen, gent brugge zeebrugge :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:waarom is dat onmogelijk?
Zal NIET onmogelijk zijn, zei hij! :wink:

Ik ben ook voorstander van de heropening van de IJzeren Rijn!
Ook de snelheid van goederentreinen gaan zo de lucht in aangezien ze niet meer over Aachen moeten gaan rijden!
En time is money, hé! :wink: Dus hoe rapper, hoe meer centjes!
Doordat de reistijd tussen de haven van Antwerpen en het Ruhr-gebied enorm zal ingekort worden, zal dit ook meer klanten aantrekken en kunnen er snelle goederenshuttles gecreëerd worden! :wink:

De Antwerpen-Montzen-lijn loopt voor een groot deel over drukke reizigersverbindingen, wat voor de IJzeren Rijn minder een probleem zal vormen! :wink:
Plaats reactie