IJzeren Rijn

Alles over goederenvervoer in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tussen wa voorzien is en wa effectief zal gebruikt worden kan nog veel verschil zitten :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dee 55'ers waren oorspronkelijk ook voorzien daarvoor :roll: en waarschijnlijk zullen ze reeks 56 er ook wel voor klaarmaken :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Shrek schreef:dee 55'ers waren oorspronkelijk ook voorzien daarvoor :roll: en waarschijnlijk zullen ze reeks 56 er ook wel voor klaarmaken :P
Maar de NMBS spreekt er van de oude diesellocs binnen 10 jaar weg te doen en er machines op zetten die aan de actuele normen inzake emmissie en redement beantwoorden. Is het dan nog wel de moeite om die locs ervoor klaar te stomen?
Jean

Bericht door Jean »

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

Nieuwe industrieterreinen in Lommel


vr 24/03/06 - In Lommel komt er volgend jaar ruim driehonderd hectare industriegrond bij.

Het gaat voornamelijk om de terreinen van de voormalige kruitfabriek PRB. Die werden de afgelopen jaren gesaneerd.



"Het bedrijventerrein ligt langs de IJzeren Rijn, de spoorwegverbinding met het Duitse Ruhrgebied", zegt burgemeester Louis Vanvelthoven (SP.A).


"Het is ook één aaneengesloten gebied. Daardoor kan meer dan honderd hectare ter beschikking gesteld worden voor een megaproject."

"Als er een aanbod komt, zoals dat van Ford Genk in het verleden, kunnen we daarop ingaan."

Het gemeentebestuur hoopt dat het nieuwe industrieterrein op termijn minstens vijfduizend nieuwe banen zal opleveren.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

IJzeren Rijn volgende week open.

Het Nederlandse bedrijf ProRail rondt eind volgende week de werkzaamheden af aan het spoortracé tussen de Belgisch-Nederlandse grens en Weert. Daarna zal de IJzeren Rijn toegankelijk zijn voor spoorverkeer. Dat heeft een woordvoerder van ProRail gisteren gezegd.

De Nederlandse minister Veerman ziet geen wettelijke mogelijkheden om de bijna afgeronde onderhoudswerkzaamheden alsnog stil te leggen. Een meerderheid in de Tweede Kamer had de demissionaire bewindsman daartoe opgeroepen.

Een woordvoerder van Veerman zei in de namiddag dat de minister geen verzoek gaat indienen bij ProRail om te stoppen met de werkzaamheden. ProRail wijst er in een reactie op dat het gewraakte stuk spoor onderdeel uitmaakt van het hoofdspoornet en dat het dus goed moet worden onderhouden.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... anaalid=18
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dat gaat toch alleen maar over het stuk tot weert? de hele ijzeren rijn is toch veel langer :roll: die malle hollanders toch :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

En zal de NMBS nu effectief goederentreinen inleggen via Neerpelt en Weert?
sable

Bericht door sable »

Lijn 15 gaat heel wat drukker worden, dan. Weten we hoe veel treinen ze op lijn 15 willen laten lopen? Er zijn ook enorm véél overwegen op die lijn. Wat gebeurt er met die?
Gregske

Bericht door Gregske »

Trainspotterke schreef:En zal de NMBS nu effectief goederentreinen inleggen via Neerpelt en Weert?
Zouden ze niet beter de IR-trein doortrekken naar Weert? :cool:
Of is Neerpelt het einde van de wereld?
pietje

Bericht door pietje »

ja, even verder staan de bordjes "einde beschaving" :lol:
Serieus nu, ik vrees dat er in Weert niet genoeg mensen zullen opstappen om dit rendabel te houden, Weert is geen echt grote stad, en de snelweg vanuit Eindhoven naar Antwerpen is een te sterke concurrent.
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

pietje schreef:ja, even verder staan de bordjes "einde beschaving" :lol:
Serieus nu, ik vrees dat er in Weert niet genoeg mensen zullen opstappen om dit rendabel te houden, Weert is geen echt grote stad, en de snelweg vanuit Eindhoven naar Antwerpen is een te sterke concurrent.
Weert heeft meer dan 48.000 inwoners, dat is toch al wat meer dan Neerpelt (ruim 16.000 als mijn gegevens kloppen). Bovendien zou je die trein ook in Hamont en Budel laten stoppen. Vergeet ook niet dat er veel Nederlanders in het noorden van Limburg wonen (al zullen die niet vlug de trein nemen vrees ik) en dat Weert een intercitystation is. Deze verbinding kan wel iets worden, mits er een goede dienstregeling komt, enz.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Het probleme is dat de keertijd in Neerpelt zeer kort zou zijn, en men om die verbinding door te trekken de hele dienstregeling moet aanpassen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Welke keertijd in Neerpelt als hij tot Weert rijdt :p? In ieder geval, nu heeft hij in Neerpelt 8 minuutjes geloof ik, dus met een extra stel 41'ers kan hij wel doorrijden tot Weert zonder aanpassing van de dienstregeling denk ik ;)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Wover schreef: dus met een extra stel 41'ers kan hij wel doorrijden tot Weert zonder aanpassing van de dienstregeling denk ik ;)
Ja dat kan je altyd, maar of die kost een kleine stijging in het reizigers aantal zal verrechtvaardigen... We wteen helaas niet hoe de NMBS denkt...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sable schreef:Lijn 15 gaat heel wat drukker worden, dan. Weten we hoe veel treinen ze op lijn 15 willen laten lopen? Er zijn ook enorm véél overwegen op die lijn. Wat gebeurt er met die?
je kan niet meer treinen toelaten na herentals dan de seinen toelaten, hoe groter de afstanden tussen twee stopseinen hoe groter de tijd tussen twee treinen, laat me zeggen dat de onderlinge afstand aldaar tussen twee seinen meer dan groot is, heeeeeeeeeel groot zelfs
Plaats reactie