Pagina 69 van 73

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 15:13
door Shrek
dentheo schreef:Er waren geruchten dat vanaf april Captrain via Ijzeren Rijn van Limburg naar Antwerpen zou gaan rijden, één treinpaar per dag.
Is dat uiteindelijk doorgegaan ?
Dat is een Crossrail trein, 2x per week, enkel richting Antwerpen.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 15:16
door Shrek
Intussen plan Infrabel een tractieonderstation in Hamont. Dit maakt het mogelijk de bovenleiding tot aan/voorbij de grens door te trekken. Hierdoor kan de Ijzeren Rijn over enkele jaren een belangrijke internationale passagiers-as worden met snelle, comfortabele treinen.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 15:22
door Bibke
dentheo schreef:Er waren geruchten dat vanaf april Captrain via Ijzeren Rijn van Limburg naar Antwerpen zou gaan rijden, één treinpaar per dag.
Is dat uiteindelijk doorgegaan ?
Neen, is sinds vorige week afgelast.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 15:53
door dentheo
Bibke schreef:
dentheo schreef:Er waren geruchten dat vanaf april Captrain via Ijzeren Rijn van Limburg naar Antwerpen zou gaan rijden, één treinpaar per dag.
Is dat uiteindelijk doorgegaan ?
Neen, is sinds vorige week afgelast.
Zou dat de trein geweest zijn met de "gasketels " waar nu soms de RFF 66er voor staat ?

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 16:47
door Bibke
dentheo schreef:
Bibke schreef:
dentheo schreef:Er waren geruchten dat vanaf april Captrain via Ijzeren Rijn van Limburg naar Antwerpen zou gaan rijden, één treinpaar per dag.
Is dat uiteindelijk doorgegaan ?
Neen, is sinds vorige week afgelast.
Zou dat de trein geweest zijn met de "gasketels " waar nu soms de RFF 66er voor staat ?
Het waren ketelwagens maar het fijne weet ik er niet van.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 19:38
door brunel
Wat voor trein zou dat moeten zijn en waar naartoe?
Er rijdt dagelijks een ertstrein van Antwerpen naar Budel en terug.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 11 apr 2017, 19:44
door Jan-Mark
Een werkdagelijkse LPG-keteltrein, die Antwerpen Alaska - Lutterade DSM zou moeten gaan rijden in april t/m september.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 26 apr 2017, 08:12
door brunel
De Nederlandse provincie Limburg vindt Venlo ook een optie.
http://www.1limburg.nl/limburg-wil-alte ... =section-1

Benieuwd of de bevolking dat ook vindt.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 26 apr 2017, 15:12
door ijzeren rijn 82
brunel schreef:De Nederlandse provincie Limburg vindt Venlo ook een optie.
http://www.1limburg.nl/limburg-wil-alte ... =section-1

Benieuwd of de bevolking dat ook vindt.
De ijzeren rijn route via Roermond naar Venlo is een vrij zinloze investering dan ! Dan kan je even goed via de huidige Brabant route vanuit Antwerpen via Roosendaal - Eindhoven naar Venlo rijden zoals nu gebeurt .

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 26 apr 2017, 15:21
door groentje
De Brabantroute is wel redelijk druk bereden, en ik geloof dat de Nederlanders de druk daar wat vanaf willen. Hoewel ook zeker niet mijn favoriete oplossing, je komt toch net iets teveel noordelijk uit in het Roergebied, zou het voor mij wel een aanvaardbaar compromis zijn. Je vermijdt er grote knooppunten als Breda en Eindhoven mee, en je krijgt desondanks een iets snellere verbinding naar Duitsland voor in de plaats. Maar nog liever een nieuwe lijn naast de A52, natuurlijk.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 26 apr 2017, 20:33
door dentheo
Je vermijdt er grote knooppunten als Breda en Eindhoven mee, en je krijgt desondanks een iets snellere verbinding naar Duitsland voor in de plaats
Tweemaal keren erbij ? Roermond en Venlo.....

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 26 apr 2017, 20:34
door dentheo
Jan-Mark schreef:Een werkdagelijkse LPG-keteltrein, die Antwerpen Alaska - Lutterade DSM zou moeten gaan rijden in april t/m september.
Iemand een idee waarom het niet gebeurd is ? Nimbys, paperassen ?

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 26 apr 2017, 22:31
door groentje
dentheo schreef:
Je vermijdt er grote knooppunten als Breda en Eindhoven mee, en je krijgt desondanks een iets snellere verbinding naar Duitsland voor in de plaats
Tweemaal keren erbij ? Roermond en Venlo.....
De bedoeling was dan wel dat er 2 extra spoorbogen zouden komen, had ik begrepen... Dat zou wellicht sneller kunnen dan een geheel nieuwe lijn, of door de Meinweg mogen rijden...

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 26 apr 2017, 23:40
door Shrek
groentje schreef:
dentheo schreef:
Je vermijdt er grote knooppunten als Breda en Eindhoven mee, en je krijgt desondanks een iets snellere verbinding naar Duitsland voor in de plaats
Tweemaal keren erbij ? Roermond en Venlo.....
De bedoeling was dan wel dat er 2 extra spoorbogen zouden komen, had ik begrepen... Dat zou wellicht sneller kunnen dan een geheel nieuwe lijn, of door de Meinweg mogen rijden...
Maar is het allemaal de investering waard in vergelijking met de Montzenroute?

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 26 apr 2017, 23:47
door groentje
De Montzenroute zelf is OK, maar komt uit in het overbelaste (en bedreigde?) Aachen-West. Een route die Aachen-West kan vermijden, maar toch alle grote bestemmingen in het Roergebied aandoet, is daarmee nog altijd waardevol. Hoe bedreigd Aachen-West op langere termijn is, weet ik niet, maar ik weet wel dat er toch wel vraag is naar extra ruimte voor de stad. Die ontwikkeling houdt nu al elke uitbreiding tegen.