Pagina 71 van 73

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 11:21
door dentheo
Iemand een link naar het plan ???

Bocht in Venlo erbij ? Bocht in Viersen erbij ?

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 11:22
door Shrek
Voor 770 miljoen kan ik me een heleboel veel nuttiger projecten bedenken...

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 11:23
door Bibke
dentheo schreef:
16 jan 2018, 11:21
Iemand een link naar het plan ???

Bocht in Venlo erbij ? Bocht in Viersen erbij ?
Plan uit "De Tijd"
view.png

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 11:26
door dentheo
Alternatief met drie keer kopmaken ? Groots

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 11:42
door jan_olieslagers
Ik neem dat de kostenraming de aanleg omvat van extra bochten bij Roermond en Venlo? Zoniet wordt het inderdaad triestig.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 12:18
door trainlovertje
Interessant wordt dan de bocht in Venlo, welke een spanningssluis zal moeten krijgen. Nadat de spoorlijn Roermond - Venlo geëlektrificeerd is natuurlijk. Iemand die weet hoe het met die elektrificatie staat trouwens?

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 16:35
door Jan-Mark
2021 moet dat elektrisch zijn dacht ik.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 17:20
door kika
En de kosten-baten ratio niet vermelden? Dat stinkt.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 19:24
door brunel
Dat is trouwens niet de Betuweroute op dat kaartje. Die loopt noordelijker. Dat is de route die een stuk interessanter wordt als de grensovergang bij Venlo dubbeksporig wordt als onderdeel van dit plan.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 19:49
door dentheo
Viersen bocht niet vergeten...

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 19:54
door rvdborgt
dentheo schreef:
16 jan 2018, 19:49
Viersen bocht niet vergeten...
Precies. Plus verdubbeling Roermond - Venlo en Kaldenkirchen - Dülken.

Groetjes,
Rian

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 20:00
door AlexNL
De reactie van de provincie Limburg en de gemeente Venlo is binnen: ze zien niks in het plan. Ook staatssecretaris Van Veldhoven is niet positief, de kosten zijn 6 keer hoger dan de baten.

http://www.treinreiziger.nl/limburg-ver ... eren-rijn/

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 21:16
door trainlovertje
AlexNL schreef:
16 jan 2018, 20:00
De reactie van de provincie Limburg en de gemeente Venlo is binnen: ze zien niks in het plan. Ook staatssecretaris Van Veldhoven is niet positief, de kosten zijn 6 keer hoger dan de baten.

http://www.treinreiziger.nl/limburg-ver ... eren-rijn/
Ze zien er niks in, omdat het hen totaal geen voordeel biedt; natuurlijk kunnen enkel België en Duitsland hier voordeel uithalen. Het brengt hen alleen maar de geluidslast van zware goederentreinen die voorbij gereden komen. En zolang politiek politiek is, zullen de Nederlanders dat niet goedkeuren, want dat geld kan beter geïnvesteerd worden om kiezers te winnen tegen de volgende verkiezingen. Daar zijn wij Belgen dan de dupe van, helaas.

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 16 jan 2018, 22:01
door Shrek
trainlovertje schreef:
16 jan 2018, 21:16
Ze zien er niks in, omdat het hen totaal geen voordeel biedt; natuurlijk kunnen enkel België en Duitsland hier voordeel uithalen. Het brengt hen alleen maar de geluidslast van zware goederentreinen die voorbij gereden komen. En zolang politiek politiek is, zullen de Nederlanders dat niet goedkeuren, want dat geld kan beter geïnvesteerd worden om kiezers te winnen tegen de volgende verkiezingen. Daar zijn wij Belgen dan de dupe van, helaas.
De Nederlanders moeten niet eens eens iets investeren. Het verdrag uit de jaren 1800 wordt immers zodanig geïnterpreteerd dat België het volledige bedrag moet ophoesten als het ooit gebouwd wordt. Niemand in België is zo zot om dat te betalen dus, tenzij er een Europese geldkraan opengaat, zal de Ijzeren Rijn er nooit komen...

Re: IJzeren Rijn

Geplaatst: 17 jan 2018, 01:16
door rvdborgt
Shrek schreef:
16 jan 2018, 22:01
De Nederlanders moeten niet eens eens iets investeren. Het verdrag uit de jaren 1800 wordt immers zodanig geïnterpreteerd dat België het volledige bedrag moet ophoesten als het ooit gebouwd wordt.
De internationale arbitrage had toch echt iets anders opgeleverd.

Groetjees,
Rian