Pagina 2 van 80

Geplaatst: 03 feb 2006, 13:31
door Wout
Hebben ze zo niet gereden toen ze aan de brug bezig waren???

Geplaatst: 03 feb 2006, 13:32
door Steven
er hebben een paar treinen langs de 39 gereden das al maar de brugwerken waren in het weekend dan is het aantal treinen zo al laag op die verbinding, een aantal bleven toen gewoon in montzen staan en werden dan met 12 uur vertraging verder verzekerd

Geplaatst: 03 feb 2006, 14:15
door sable
Met de IJzeren Rijn kunnen de goederentreinen van de hoofdlijnen af en ze niet bezet houden. Dat zal het persoon verkeer vlotter laten lopen.

Geplaatst: 03 feb 2006, 16:10
door Steven
yep er zijn redenen zat om die lijn actief te brengen, het zal echter met diesel zijn ipv stroom :-)

Geplaatst: 03 feb 2006, 16:21
door Wout
Idd groot voordeel dat men geen meerspanningslocs nodig heeft :twisted:
Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.

Geplaatst: 03 feb 2006, 16:36
door el_barto
Wout schreef:Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
volgens mij twee keer fout.

Vergeet niet dat de Ijzeren Rijn is dicht gegaan omdat de industrie doodbloeide, en niet andersom.

En reizigers? Tegen 60 km/u? Denk het niet. Bovendien is de streek niet bepaald dichtbevolkt.

Geplaatst: 03 feb 2006, 17:18
door Wout
Ik ga u geen ongelijk geven maar dit is meer dan 25jaar geleden en denk dat de sluiting ook n beetje politiek gekleurd was.
Ook juist dat de streek niet zo dicht bevolkt is maar n trein tussen 2 grote steden trekt altijd volk aan.
Meer en meer mensen werken in de grotere steden zoals in Antwerpen dus ook die van Noord Limburg.

Geplaatst: 03 feb 2006, 17:30
door Steven
de lijn verbind ook twee grote industriezones en daarom draait het toch allemaal hier, de lijn is vooral gesloten geraakt door tussenkomt van de oorlog, de lijn langs montzen kwam toen in dienst, men is de lijn via weert blijven verwaarlozen, trouwens aan 60 deze lijn heeft wel een hogeren snelheid dan 60 tot neerpelt hoor :-)

Geplaatst: 03 feb 2006, 18:49
door Wout
Tuurlijk max 120km/h tot Neerpelt trouwens die andere 25km sporen vernieuwen tussen Neerpelt en Weert zal ook niet onmogelijk zijn.

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:00
door Steven
waarom is dat onmogelijk?

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:05
door Wout
Sorry, niet onmogelijk, ik was blijkbaar nog wat onder de indruk van Trainspotterke zijn postje in n ander topic toen ik dat aan het typen was. :twisted: :oops:

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:06
door Steven
Wout schreef:Sorry, niet onmogelijk, ik was blijkbaar nog wat onder de indruk van Trainspotterke zijn postje in n ander topic toen ik dat aan het typen was. :twisted: :oops:
amaai zo snel onder de voeten manneke en da op ne vrijdag :-)

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:08
door el_barto
Steven schreef:de lijn verbind ook twee grote industriezones en daarom draait het toch allemaal hier, de lijn is vooral gesloten geraakt door tussenkomt van de oorlog, de lijn langs montzen kwam toen in dienst, men is de lijn via weert blijven verwaarlozen, trouwens aan 60 deze lijn heeft wel een hogeren snelheid dan 60 tot neerpelt hoor :-)
Duitsers zoeken inderdaad een weg naar de haven van antwerpen, maar vooral naar die van zeebrugge.

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:09
door Steven
geen probleem de ijzeren rijn, lier, mechelen, gent brugge zeebrugge :-)

Geplaatst: 03 feb 2006, 19:10
door Trainspotterke
Steven schreef:waarom is dat onmogelijk?
Zal NIET onmogelijk zijn, zei hij! :wink:

Ik ben ook voorstander van de heropening van de IJzeren Rijn!
Ook de snelheid van goederentreinen gaan zo de lucht in aangezien ze niet meer over Aachen moeten gaan rijden!
En time is money, hé! :wink: Dus hoe rapper, hoe meer centjes!
Doordat de reistijd tussen de haven van Antwerpen en het Ruhr-gebied enorm zal ingekort worden, zal dit ook meer klanten aantrekken en kunnen er snelle goederenshuttles gecreëerd worden! :wink:

De Antwerpen-Montzen-lijn loopt voor een groot deel over drukke reizigersverbindingen, wat voor de IJzeren Rijn minder een probleem zal vormen! :wink: