Voith Maxima in België!

Alles over goederenvervoer in België.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door msts.be »

Voith is gewoon gestopt met locomotieven te bouwen, aangezien na de Gravita-order van de DB de orderboeken leeg waren, op nog wat kleinere deals van leasingmaatschappijen na.

De fabriek is nu omgebouwd tot servicepunt.

Een paar Maxima's hebben ATB en hadden een tijdelijke toelating voor NL, ik weet niet of deze nu nog geldig is. Voor België zal het wel over en uit zijn met deze machine, des te meer nu de PowerHaul grote kans maakt om wel een Belgische toelating te krijgen (en die in dezelfde categorie qua vermogen als de Maxima zit).
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door dentheo »

Op een bepaald moment waren er en 40-tal besteld.
Sommige bronnen zeggen dat er slechts een dozijn werkelijk gemaakt zijn, andere bronnen zeggen 20.
Iemand op dit forum werkte bij een toeleverancier (ABC?) en kwam af en toe bij Voith...hij zou moeten weten hoeveel er echt rondrijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Rétro

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Rétro »

Ah jammer jammer... :? Vond het best een knappe machine, niet te veel poespas aan de buitenkant. Lekker simpel en dan nog met een Belgische motor.
Is ook een ferme domper voor Voith kan ik mij voorstellen.
Die PowerHaul valt wel nog best mee aan de zijkant maar die kop :roll: :roll: bwaaaaaaaaaak wat is me dat zeg. Weer zo'n typisch Engels gedrocht.

Is die Gravita dan niet besteld bij de DB?
Plaats reactie