Voith Maxima in België!

Alles over goederenvervoer in België.
Bartjedj

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Bartjedj »

De Voith Maxima bevindt zich momenteel in de dieselwerkplaats van Schaarbeek.
Betrouwbare bron.

BDJ
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door HLE 2302 »

die betrouwbare bron klopt :P

ik vind hem er best wel goed uitzien
maar ieder z'n eigen mening he ...


greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door gysev »

Die bron is al wat verouderd (uitgedroogd???). Maxima staat sinds deze morgen in Ath.
Bartjedj

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Bartjedj »

Tussen de 4de september en gisteren kan die loc al heel wat gereden hebben. Bron is niet uitgedroogd, het bericht is verouderd :wink:

BDJ
Presario

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Presario »

Even een oud topic uit de dieperik halen.

De Voith Maxima is opnieuw in het land! Deze is afgeleverd aan Crossrail.
@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4586567
http://www.railpassion.org/actua.html
nmbsgek

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door nmbsgek »

Gisteren heb ik de lok gefotografeert in Bundel Luchtbal (Antwerpen). De foto's kan je bekijken op mijn fotosite.

www.flickr.com/photos/maartenschoubben
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Tim »

Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.
rail s

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door rail s »

Tim schreef:
Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.
En waarom geen TRAXX'en op deze route?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door trainfreak »

rail s schreef:
Tim schreef:
Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.
En waarom geen TRAXX'en op deze route?
Traxx'en voor crossrail? :?
Wa voor zin heeft da?
Met een traxx zie ik nog geen trein naar Polen rijden.
De Maxima daarentegen wel, als zal het niet voor direct zijn.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door HLE 2302 »

rail s schreef:
Tim schreef:
Presario schreef:@ Mensen van Crossrail, welke diensten gaan hiermee verzekerd worden?l
Dat zullen voornamelijk diensten worden op de as Antwerpen - Aken.
En waarom geen TRAXX'en op deze route?
Dan moeten alle bestuurders van crossrail kennis van E-tractie bezitten, dat is dus bovenop de type opleiding nog een opleiding bij ...
Dat zal wel de doorslag gegeven hebben denk ik.

Of zijn er toch mensen men kennis E-tractie ?

Greetz 2302.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Shrek »

trainfreak schreef: Traxx'en voor crossrail? :?
Wa voor zin heeft da?
Dat zal op termijn zeker nog komen hoor :wink:
Maar in ieder geval goed dat ze nu iets hebben om die vieze 66ers te vervangen :)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Tim »

De voornaamste reden dat we (nog) niet met e-locs rijden in België is omdat we onze treinen zelf tot bij de klant rijden. En op die havensecties en terminals hangt meestal geen bovenleiding :wink:
rail s

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door rail s »

HLE 2302 schreef:Of zijn er toch mensen men kennis E-tractie ?
trainfreak schreef:Traxx'en voor crossrail? :?
Wa voor zin heeft da?
Met een traxx zie ik nog geen trein naar Polen rijden.
De Maxima daarentegen wel, als zal het niet voor direct zijn.
Crossrail heeft minstens 20 TRAXX'en en zet deze nu al in tussen Duitsland en Italië.
En wat heeft Polen hiermee te maken? Crossrail heeft toch helemaal geen licentie voor Polen en de maxima is toch ook nog niet goedgekeurd voor dat land??
Tim schreef:De voornaamste reden dat we (nog) niet met e-locs rijden in België is omdat we onze treinen zelf tot bij de klant rijden. En op die havensecties en terminals hangt meestal geen bovenleiding :wink:
Hoe doen jullie dat dan in pakweg Italië of Duitsland? Ik geloof dat Crossrail slecht 1 rangeerlok heeft in Zwitserland...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Joris »

Hallo,
Het gebrek aan een last-mile operator is inderdaad het grote probleem van Cross-Rail om met e-loks te rijden.
En het probleem is wie voor last-mile operator wil spelen... Rail Feeding? Die hebben geen locs die in ons land mogen rijden... En bij B-Cargo kan men moeilijk gaan aankloppen.
Zijn die Voith Maxima niet vooral om in Aachen wat sneller en gemakkelijker naar boven te geraken?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Voith Maxima in België!

Bericht door Joris »

Hallo,
rail s schreef:
Tim schreef:De voornaamste reden dat we (nog) niet met e-locs rijden in België is omdat we onze treinen zelf tot bij de klant rijden. En op die havensecties en terminals hangt meestal geen bovenleiding :wink:
Hoe doen jullie dat dan in pakweg Italië of Duitsland? Ik geloof dat Crossrail slecht 1 rangeerlok heeft in Zwitserland...
In die landen zijn er dacht ik wel last mile operators. Daarenboven staan in Zwitserland heel wat aansluitingen onder draad.
CrossRail heeft dacht ik 2 Traxx locs die ook naar België mogen. Of zijn dat er meer?
De Traxxen zijn trouwens in Polen al toegelaten. Zie hin inzet op de Berlin-Warschau Express, en PKP Cargo heeft er dacht ik ook in dienst.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie