De toekomst van de HLE12

Alles over goederenvervoer in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: HLE 11 en 12

Bericht door Steve »

En wat vinden we er visueel van? Om eerlijk te zijn vind ik het toch wel een gedrocht, vooral dan de neus...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 11 en 12

Bericht door Steven »

ik vind hem wel iets hebben, een knappe remake van deze reeks. Het blijft al bij al een loc uit de jaren 80.
Nadleeh
Berichten: 242
Lid geworden op: 30 nov 2015, 19:54

Re: HLE 11 en 12

Bericht door Nadleeh »

De neus is wat kalig, een saai grijs vlak. Voor de rest ziet het er niet gek uit, wellicht beetje veel opschriften aan de zijkant.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: HLE 11 en 12

Bericht door msts.be »

Kan alles vanaf het bericht van Jorgo samengevoegd worden met de topic in het goederenforum ?
Vanaf hier dus:
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=41&t=12074#p225640

En plakken in deze topic:
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=42&t=9555
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Steve »

U vraagt, wij... euh, verplaatsen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door msts.be »

Da's wat anders dan de "moderniseringen" van de CW Mechelen of een pot nieuwe verf over een oude loc gieten (grijze 55'ers) ! Ik ben benieuwd of CZ Loko ook de HLE11 gaat kopen en ze eenzelfde modernisering gaat laten ondergaan..

Van wat ik snap uit de voorgaande links heeft men de hele elektrische installatie vervangen, maar is het vermogen iets beperkter (3000 kW tov 3130 kW vroeger). Waarschijnlijk zal men dus het gewicht nog lager gekregen hebben (ik denk 82 of 83t tov 85t vroeger), wat niet onbelangrijk is voor veel lijnen in de Balkan die maar op 22.5t aslast voorzien zijn. Men wil de locs namelijk tot in de Balkan kunnen inzetten (toelatingen worden gepland voor Tsjechië, Slovakije, Polen, Hongarije, en mogelijk ook Slovenië en Kroatië).
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door trainspotterstef »

Hallo
Weet er soms iemand waar ik in Tsjechië die loc's kan vinden
Heb van iemand vernomen dat ze naar Ostrava zouden gaan maar weet niet of die info klopt
Zou graag tijdens me verblijf in Tsjechië die op foto zetten
Gr Stef
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Knipex »

ex SNCB 1203, nu 365 001 von CZ Loko staat in Velim Link
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: HLE 12

Bericht door Shrek »

dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door dentheo »

Tja.... niet elk ontwerp vind ik even geslaagd... :oops: :oops:
Theo
Groeten vanop de Heide
IGBT-6000
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 sep 2015, 10:03

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door IGBT-6000 »

msts.be schreef:Da's wat anders dan de "moderniseringen" van de CW Mechelen of een pot nieuwe verf over een oude loc gieten (grijze 55'ers) ! Ik ben benieuwd of CZ Loko ook de HLE11 gaat kopen en ze eenzelfde modernisering gaat laten ondergaan..

Van wat ik snap uit de voorgaande links heeft men de hele elektrische installatie vervangen, maar is het vermogen iets beperkter (3000 kW tov 3130 kW vroeger). Waarschijnlijk zal men dus het gewicht nog lager gekregen hebben (ik denk 82 of 83t tov 85t vroeger), wat niet onbelangrijk is voor veel lijnen in de Balkan die maar op 22.5t aslast voorzien zijn. Men wil de locs namelijk tot in de Balkan kunnen inzetten (toelatingen worden gepland voor Tsjechië, Slovakije, Polen, Hongarije, en mogelijk ook Slovenië en Kroatië).
Misschien onze resterende T'27 naar ginder sturen om een MLU ( mid life update) te geven : 1) ETCS inbouw aansluitend op de productielijn van de "EFFILINER" ; 2 ) stuurelectronica 3) vermogenselectronica (Thyristor naar IGBT)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Shrek »

IGBT-6000 schreef:
msts.be schreef:Da's wat anders dan de "moderniseringen" van de CW Mechelen of een pot nieuwe verf over een oude loc gieten (grijze 55'ers) ! Ik ben benieuwd of CZ Loko ook de HLE11 gaat kopen en ze eenzelfde modernisering gaat laten ondergaan..

Van wat ik snap uit de voorgaande links heeft men de hele elektrische installatie vervangen, maar is het vermogen iets beperkter (3000 kW tov 3130 kW vroeger). Waarschijnlijk zal men dus het gewicht nog lager gekregen hebben (ik denk 82 of 83t tov 85t vroeger), wat niet onbelangrijk is voor veel lijnen in de Balkan die maar op 22.5t aslast voorzien zijn. Men wil de locs namelijk tot in de Balkan kunnen inzetten (toelatingen worden gepland voor Tsjechië, Slovakije, Polen, Hongarije, en mogelijk ook Slovenië en Kroatië).
Misschien onze resterende T'27 naar ginder sturen om een MLU ( mid life update) te geven : 1) ETCS inbouw aansluitend op de productielijn van de "EFFILINER" ; 2 ) stuurelectronica 3) vermogenselectronica (Thyristor naar IGBT)
Mij lijkt het eerder weggegooid geld. Het prijsverschil tussen deze renovatie en een neiuwe loc is zo klein dat je beter een nieuwe kan kopen, die gaat immers nog 20 jaar langer meegaan dan een aangepaste 27. Het huidige plan van de NMBS is dan ook veel logischer: de 27 zo lang mogelijk inzetten zonder bijkomende kosten en ze dan verkopen als oud ijzer.
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Iain Dobson »

See this site for a photo series of the HLE 12s in the Czech Republic.

http://www.railpage.net/365-002-belgica ... a-do-cmzo/

Iain
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door msts.be »

Eigenlijk straf dat de NMBS de logo's er laten opstaan heeft na de verkoop. In de luchtvaart is het gebruikelijk na de verkoop de eigendomskenmerken te verwijderen, of ze tenminste te overkleven.

Ook het originele UIC-nummer staat er nog op, dus als men wil zou men de NMBS nog aansprakelijk kunnen stellen voor ongevallen/defecten in Tsjechië !
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: De toekomst van de HLE12

Bericht door Accelerat »

https://www.youtube.com/watch?v=d5lbJJ-cWgs
Kwam zojuist dit filmpje tegen. Leuk om te zien wat ze er van gemaakt hebben!
Plaats reactie