Pagina 7 van 8

Re: HLE 11 en 12

Geplaatst: 20 mei 2016, 19:35
door Steve
En wat vinden we er visueel van? Om eerlijk te zijn vind ik het toch wel een gedrocht, vooral dan de neus...

Re: HLE 11 en 12

Geplaatst: 20 mei 2016, 19:48
door Steven
ik vind hem wel iets hebben, een knappe remake van deze reeks. Het blijft al bij al een loc uit de jaren 80.

Re: HLE 11 en 12

Geplaatst: 21 mei 2016, 11:35
door Nadleeh
De neus is wat kalig, een saai grijs vlak. Voor de rest ziet het er niet gek uit, wellicht beetje veel opschriften aan de zijkant.

Re: HLE 11 en 12

Geplaatst: 23 mei 2016, 14:10
door msts.be
Kan alles vanaf het bericht van Jorgo samengevoegd worden met de topic in het goederenforum ?
Vanaf hier dus:
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=41&t=12074#p225640

En plakken in deze topic:
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=42&t=9555

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 23 mei 2016, 14:25
door Steve
U vraagt, wij... euh, verplaatsen.

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 23 mei 2016, 18:45
door msts.be
Da's wat anders dan de "moderniseringen" van de CW Mechelen of een pot nieuwe verf over een oude loc gieten (grijze 55'ers) ! Ik ben benieuwd of CZ Loko ook de HLE11 gaat kopen en ze eenzelfde modernisering gaat laten ondergaan..

Van wat ik snap uit de voorgaande links heeft men de hele elektrische installatie vervangen, maar is het vermogen iets beperkter (3000 kW tov 3130 kW vroeger). Waarschijnlijk zal men dus het gewicht nog lager gekregen hebben (ik denk 82 of 83t tov 85t vroeger), wat niet onbelangrijk is voor veel lijnen in de Balkan die maar op 22.5t aslast voorzien zijn. Men wil de locs namelijk tot in de Balkan kunnen inzetten (toelatingen worden gepland voor Tsjechië, Slovakije, Polen, Hongarije, en mogelijk ook Slovenië en Kroatië).

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 10 sep 2016, 21:18
door trainspotterstef
Hallo
Weet er soms iemand waar ik in Tsjechië die loc's kan vinden
Heb van iemand vernomen dat ze naar Ostrava zouden gaan maar weet niet of die info klopt
Zou graag tijdens me verblijf in Tsjechië die op foto zetten
Gr Stef

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 09 feb 2017, 12:30
door Knipex
ex SNCB 1203, nu 365 001 von CZ Loko staat in Velim Link

Re: HLE 12

Geplaatst: 04 mei 2017, 13:23
door Shrek

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 04 mei 2017, 19:57
door dentheo
Tja.... niet elk ontwerp vind ik even geslaagd... :oops: :oops:

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 05 mei 2017, 09:37
door IGBT-6000
msts.be schreef:Da's wat anders dan de "moderniseringen" van de CW Mechelen of een pot nieuwe verf over een oude loc gieten (grijze 55'ers) ! Ik ben benieuwd of CZ Loko ook de HLE11 gaat kopen en ze eenzelfde modernisering gaat laten ondergaan..

Van wat ik snap uit de voorgaande links heeft men de hele elektrische installatie vervangen, maar is het vermogen iets beperkter (3000 kW tov 3130 kW vroeger). Waarschijnlijk zal men dus het gewicht nog lager gekregen hebben (ik denk 82 of 83t tov 85t vroeger), wat niet onbelangrijk is voor veel lijnen in de Balkan die maar op 22.5t aslast voorzien zijn. Men wil de locs namelijk tot in de Balkan kunnen inzetten (toelatingen worden gepland voor Tsjechië, Slovakije, Polen, Hongarije, en mogelijk ook Slovenië en Kroatië).
Misschien onze resterende T'27 naar ginder sturen om een MLU ( mid life update) te geven : 1) ETCS inbouw aansluitend op de productielijn van de "EFFILINER" ; 2 ) stuurelectronica 3) vermogenselectronica (Thyristor naar IGBT)

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 05 mei 2017, 09:52
door Shrek
IGBT-6000 schreef:
msts.be schreef:Da's wat anders dan de "moderniseringen" van de CW Mechelen of een pot nieuwe verf over een oude loc gieten (grijze 55'ers) ! Ik ben benieuwd of CZ Loko ook de HLE11 gaat kopen en ze eenzelfde modernisering gaat laten ondergaan..

Van wat ik snap uit de voorgaande links heeft men de hele elektrische installatie vervangen, maar is het vermogen iets beperkter (3000 kW tov 3130 kW vroeger). Waarschijnlijk zal men dus het gewicht nog lager gekregen hebben (ik denk 82 of 83t tov 85t vroeger), wat niet onbelangrijk is voor veel lijnen in de Balkan die maar op 22.5t aslast voorzien zijn. Men wil de locs namelijk tot in de Balkan kunnen inzetten (toelatingen worden gepland voor Tsjechië, Slovakije, Polen, Hongarije, en mogelijk ook Slovenië en Kroatië).
Misschien onze resterende T'27 naar ginder sturen om een MLU ( mid life update) te geven : 1) ETCS inbouw aansluitend op de productielijn van de "EFFILINER" ; 2 ) stuurelectronica 3) vermogenselectronica (Thyristor naar IGBT)
Mij lijkt het eerder weggegooid geld. Het prijsverschil tussen deze renovatie en een neiuwe loc is zo klein dat je beter een nieuwe kan kopen, die gaat immers nog 20 jaar langer meegaan dan een aangepaste 27. Het huidige plan van de NMBS is dan ook veel logischer: de 27 zo lang mogelijk inzetten zonder bijkomende kosten en ze dan verkopen als oud ijzer.

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 16 okt 2017, 00:38
door Iain Dobson
See this site for a photo series of the HLE 12s in the Czech Republic.

http://www.railpage.net/365-002-belgica ... a-do-cmzo/

Iain

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 29 okt 2017, 15:38
door msts.be
Eigenlijk straf dat de NMBS de logo's er laten opstaan heeft na de verkoop. In de luchtvaart is het gebruikelijk na de verkoop de eigendomskenmerken te verwijderen, of ze tenminste te overkleven.

Ook het originele UIC-nummer staat er nog op, dus als men wil zou men de NMBS nog aansprakelijk kunnen stellen voor ongevallen/defecten in Tsjechië !

Re: De toekomst van de HLE12

Geplaatst: 26 mei 2019, 21:56
door Accelerat
https://www.youtube.com/watch?v=d5lbJJ-cWgs
Kwam zojuist dit filmpje tegen. Leuk om te zien wat ze er van gemaakt hebben!