Electrificatie Herentals-Mol

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
P. Michiels

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door P. Michiels »

Misschien heeft ProRail wel een paar palen over, kunnen ze meteen de Ijzeren Rijn verder afmaken :lol:
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door MaartendeJ »

Ga daar maar niet van uit; toen de bovenleiding bij de Schipholtunnel naar beneden gehaald werd, was er ook een aantal maanden minder treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Zuid-Hoofddorp, omdat er geen onderdelen waren...
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

even voor de duidelijkheid ; de palen en materialen zullen er wel zijn maar het gaat er om dat er geen aannemer is gevonden die ze wil plaatsen
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Mark7758 »

MaartendeJ schreef:Ga daar maar niet van uit; toen de bovenleiding bij de Schipholtunnel naar beneden gehaald werd, was er ook een aantal maanden minder treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Zuid-Hoofddorp, omdat er geen onderdelen waren...
Dat waren geen palen, maar montage onderdelen voor het tunneldak die er niet genoeg waren.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door stefanic »

ijzeren rijn 82 schreef:wat ik heb gehoord en de geruchten die rond gaan is er geen aannemer gevonden voor de bovenleidingspalen te plaatsen voor Herentals-Mol, niemand zou zich er op in hebben geschreven of intresse hebben
gevolg : Uitsel tot ??
Dat klopt als een bus: er is nog geen aannemer gevonden. Hoe dat komt? dat staat in de Standaard van vandaag 30 maart:

http://www.destandaard.be/artikel/detai ... d=93385FNT
spoorwegrealist
kika
Berichten: 2860
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door kika »

Tsjah, als het lastenboek 'zo goed als,' nog niet dus, klaar is, dan is het nogal wiedes dat er nog geen aannemers zijn. Wie durft zijn geld op 2015 te zetten?
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Asterix »

stefanic schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:wat ik heb gehoord en de geruchten die rond gaan is er geen aannemer gevonden voor de bovenleidingspalen te plaatsen voor Herentals-Mol, niemand zou zich er op in hebben geschreven of intresse hebben
gevolg : Uitsel tot ??
Dat klopt als een bus: er is nog geen aannemer gevonden.
Dit wordt identiek hetzelfde verhaal als met de glazen boxen die als station moesten dienen op L36/L36N tussen Leuven en Brussel.
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door L29&15 »

Hallo iedereen,

vandaag opgemerkt in Olen: langs weerszijden van het spoor zijn om de ca 50 m houten paaltjes in de grond geslagen. Op de perrons is dit gevaarlijk voor de reizigers.
Ik vermoed dat daar de palen voor de bovenleiding komen?
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

de werken zouden aanvatten in dec '11
de dienstregeling wordt dan aangepast op Neerpelt-Antwerpen owv de werken zal er gedeeltes enkelspoor gereden worden tussen Herentals en Mol
het grootste gevolg is de keertijd in Neerpelt die wordt 4 min , dus tekort om te keren
en staat er dus een set stellen 1hr stil te Neerpelt , (dat is eigenlijk terug de situatie van voor 2000 met de 62er en M2)
hierdoor is dus een extra set stellen nodig , die komen uit Stockem
melle

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door melle »

Ik ben blij dat er een datum is. Dit is gewoon geen lijn (meer) om met MW'tjes te rijden...
LML
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door LML »

ijzeren rijn 82 schreef:de werken zouden aanvatten in dec '11
de dienstregeling wordt dan aangepast op Neerpelt-Antwerpen owv de werken zal er gedeeltes enkelspoor gereden worden tussen Herentals en Mol
het grootste gevolg is de keertijd in Neerpelt die wordt 4 min , dus tekort om te keren
en staat er dus een set stellen 1hr stil te Neerpelt , (dat is eigenlijk terug de situatie van voor 2000 met de 62er en M2)
hierdoor is dus een extra set stellen nodig , die komen uit Stockem
Ik betwijfel het ten zeerste dat in december 2011 de MW41'ers van STockem vrij zijn. Ik heb vernomen dat de testen met de Desiro ML gestaakt zijn voor de rest van het jaar. Dus... éérst zien en dan geloven hoe het met de Desiro ML zit, of die daadwerkelijk op de Athus-Meuse gaan rijden vanaf december 2011 èn er dan wel degelijk MW41'ers vrijkomen van Stockem om elders in te zetten...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Stijn91 »

LML schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:de werken zouden aanvatten in dec '11
de dienstregeling wordt dan aangepast op Neerpelt-Antwerpen owv de werken zal er gedeeltes enkelspoor gereden worden tussen Herentals en Mol
het grootste gevolg is de keertijd in Neerpelt die wordt 4 min , dus tekort om te keren
en staat er dus een set stellen 1hr stil te Neerpelt , (dat is eigenlijk terug de situatie van voor 2000 met de 62er en M2)
hierdoor is dus een extra set stellen nodig , die komen uit Stockem
Ik betwijfel het ten zeerste dat in december 2011 de MW41'ers van STockem vrij zijn. Ik heb vernomen dat de testen met de Desiro ML gestaakt zijn voor de rest van het jaar. Dus... éérst zien en dan geloven hoe het met de Desiro ML zit, of die daadwerkelijk op de Athus-Meuse gaan rijden vanaf december 2011 èn er dan wel degelijk MW41'ers vrijkomen van Stockem om elders in te zetten...
Gestaakt voor de rest van het jaar, dan zitten ze op Neerpelt - Antwerpen nog een beetje langer met de MW41.
Hoe weet je dat van de Desiro ML.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door stefanic »

De Desiro's zullen er inderdaad niet zijn in dec 2011.
En wat betreft NEERPELT-Antwerpen: op die verbinding zullen ze nog heel wat langer in dieselmotorwagens zitten, want electrificatie tot Neerpelt zal nog iets langer duren dan tot Mol.
spoorwegrealist
melle

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door melle »

De IR hoeft niet noodzakelijk tot Neerpelt te gaan indien de elektrificatie er is. Een overstap op een MW in Mol is in dat geval snel gebeurd.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door stefanic »

melle schreef:De IR hoeft niet noodzakelijk tot Neerpelt te gaan indien de elektrificatie er is. Een overstap op een MW in Mol is in dat geval snel gebeurd.
En reizigers uit Neerpelt etc. die naar Brussel moeten, moeten dan maar overstappen in Mol EN in Herentals/Lier? ALS(!!) de IRe gesplitst moet worden, zal het in Herentals zijn, wat mij betreft.
spoorwegrealist
Plaats reactie