Steven schreef:Inderdaad er is totaal geen verandering van ritzin van de trein door de omleiding. Hij komt in Brussel zui toe en gaat daar via de wisselstraat L28 op via Brussel west zo naar Jette om daar L50 op te gaan via Ternat zo naar Denderleeuw. In Denderleeuw gaan ze dan gewoon weer L50A op.
Ik wist niet dat je vanuit Brussel-Zuid naar L50 kon gaan zonder terug te keren via Brussel-Noord.
Dit weekeinde wordt spoor A van L25 verlegd naar de nieuwe Netebrug te Duffel.
Vanaf maandag zouden de treinen richting Antwerpen dus over de nieuwe brug moeten rijden.
Infrabel, De infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, voert binnenkort
werkzaamheden uit tussen Beernem en Landegem op de spoorlijn 50A (Gent - Brugge)
voor de vernieuwing van de spoorstaven.
De werken starten op 13 oktober 2011 en zullen in 3 fasen verlopen:
- in Beernem : van 13 oktober tot en met 25 oktober 2011
- in Aalter : van 25 oktober tot en met 25 november 2011
- in Nevele : van 25 november tot en met 13 december 2011
...
En nog uitleg dat het 's nacht gaat gebeuren en dat er overwegen zullen gesloten zijn.
Hobbes schreef:Dit weekeinde wordt spoor A van L25 verlegd naar de nieuwe Netebrug te Duffel.
Vanaf maandag zouden de treinen richting Antwerpen dus over de nieuwe brug moeten rijden.
Affirmatief...
Naar mijn gevoel mogen de treinen nu slechts aan 40 of 60 over het nieuwe spoor rijden, maar ik heb het bord van de snelheidsvermindering niet kunnen zien vermits het weer veevervoer was daarjuist. (nodeloos te zeggen dat vanochtend het verkeer tussen Brussel en Antwerpen volledig overhoop lag)
dentheo schreef:Wanneer er de nodige duizenden tonnen over geweest zijn mag het harder...maar er wordt daarnaast nog gewerkt...
Inderdaad, dat spoor moet nog wat stabiliseren, daarvoor moeten er X aantal assen met x aantal ton over rijden, daarna zal men stap voor stap de snelheid opvoeren. Dit alles is ook in functie van de werken op het naastliggende spoor.
Hobbes schreef:Dit weekeinde wordt spoor A van L25 verlegd naar de nieuwe Netebrug te Duffel.
Vanaf maandag zouden de treinen richting Antwerpen dus over de nieuwe brug moeten rijden.
Affirmatief...
Naar mijn gevoel mogen de treinen nu slechts aan 40 of 60 over het nieuwe spoor rijden, maar ik heb het bord van de snelheidsvermindering niet kunnen zien vermits het weer veevervoer was daarjuist. (nodeloos te zeggen dat vanochtend het verkeer tussen Brussel en Antwerpen volledig overhoop lag)
ik denk dat het minder snel dan 40 was daarstraks:-).
wel eens leuk om te doen!
ze zijn al een hele tijd bezig met het verniuwen van de overwegen in Nijlen. Iemand een idee hoe lang dit nog gaat duren want richting A'pen is dit steeds krap (snelheidsbeperking) om mijn overstap te hebben in A'pen.
Ik heb vandaag de onderstopmachine bezig gezien te Begijnendijk op lijn 16. Op het spoor richting Aarschot werden de houten dwarsliggers vervangen door betonnen exemplaren. Te Booischot werd al ballast tussen de dwarsliggers gedaan. De werkzaamheden gaan verder richting Aarschot.
ronny schreef:Ik heb vandaag de onderstopmachine bezig gezien te Begijnendijk op lijn 16. Op het spoor richting Aarschot werden de houten dwarsliggers vervangen door betonnen exemplaren. Te Booischot werd al ballast tussen de dwarsliggers gedaan. De werkzaamheden gaan verder richting Aarschot.
Aha, daarom stond er vrijdag een trein met betonnen dwarsliggers in het station van Lier.
wimkalmthout schreef:ze zijn al een hele tijd bezig met het verniuwen van de overwegen in Nijlen. Iemand een idee hoe lang dit nog gaat duren want richting A'pen is dit steeds krap (snelheidsbeperking) om mijn overstap te hebben in A'pen.
Gr
Wim
Het lijkt erop dat deze werken voorbij zijn want vanmorgen zijn we in volle vaart door Nijlen gereden.