De werken zijn deze week reeds gestart.Nicholas schreef:De werken aan de perrons in het station van Kessel zullen in februari starten. Hierbij worden de perrons vernieuwd en verhoogd, zoals dat reeds gebeurde in het station van Nijlen en Bouwel. Ik neem dan ook aan dat werken in Bouwel zo goed als afgerond zullen zijn.
http://www.gva.be/antwerpen/nijlen/kess ... rrons.aspx
werken: in stations
Re: werken: in stations
Re: werken: in stations
In Antw Berchem staat het momenteel vol met "telkastjes". Kent iemand de reden?
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: werken: in stations
Zit er ondertussen al iets in het stationsgebouw?Stijn91 schreef:De vernieuwde en verhoogde perrons van Okegem zijn met een vertraging van net geen 2 maand toegankelijk voor de reizigers, 6 maand valt eigenlijk nog goed mee dus.
Re: werken: in stations
Naar mijn weten nog niet, vraag mij af of er daar ooit verandering in gaat komen en wanneer dan.Hogersluys schreef:Zit er ondertussen al iets in het stationsgebouw?Stijn91 schreef:De vernieuwde en verhoogde perrons van Okegem zijn met een vertraging van net geen 2 maand toegankelijk voor de reizigers, 6 maand valt eigenlijk nog goed mee dus.
Re: werken: in stations
Iemand?profke schreef:In Antw Berchem staat het momenteel vol met "telkastjes". Kent iemand de reden?
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: werken: in stations
Wat zijn dat voor kastjes?
Moet ik nóg meer op mijn tellen passen?
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten: ik kom daar vaak met goederen doorheen op seinbeeld Twee Geel, dus dan rijd ik in principe naar een rode. Aan het eventueel op het perron aanwezige publiek wordt deze niet van risico ontblote beweging dan aangekondigd met in groene letters de tekst "DOORRIJDENDE TREIN"
Nou, dacht het niet!
Moet ik nóg meer op mijn tellen passen?
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten: ik kom daar vaak met goederen doorheen op seinbeeld Twee Geel, dus dan rijd ik in principe naar een rode. Aan het eventueel op het perron aanwezige publiek wordt deze niet van risico ontblote beweging dan aangekondigd met in groene letters de tekst "DOORRIJDENDE TREIN"
Nou, dacht het niet!
Re: werken: in stations
De perrons in Ninove zijn afgewerkt, op een paar details na.
Nu deze hoger zijn denk je dat er niemand meer over de sporen zal lopen, gaat er een mens van het ene perron naar het andere.
Nu deze hoger zijn denk je dat er niemand meer over de sporen zal lopen, gaat er een mens van het ene perron naar het andere.
Re: werken: in stations
In Brussel Noord is het nieuwe Travel Center open alsook de nieuwe verbinding tussen de noordelijke gang en de centrale gang.
Re: werken: in stations
Hoi,
Op 13 mei kan je de werf in het Sint Pietersstation in Gent gaan bezoeken.
Meer info op http://www.openwervendag.be .
Lukas
Op 13 mei kan je de werf in het Sint Pietersstation in Gent gaan bezoeken.
Meer info op http://www.openwervendag.be .
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: werken: in stations
Bron: www.nieuwsblad.be
GEEL - De werken aan de langverwachte voetgangerstunnel onder de spoorweg starten vanaf 7 mei. Gelijktijdig zullen ook nog andere werken uitgevoerd worden. De werken zullen ongeveer een jaar in beslag nemen. Zowel het verkeer als de treinreizigers zullen die periode geconfronteerd worden met hinder.
Sinds de afschaffing van de voetgangersoverweg tussen de twee perrons enkele jaren geleden, was het stadsbestuur al jaren vragende partij voor een passende oplossing in de vorm van een voetgangerstunnel. Spoorwegbeheerder Infrabel was akkoord maar wou van de gelegenheid gebruik maken om nog meer verbeteringen door te voeren.
geplande werken.
Behalve de tunnel naast het stationsgebouw, worden de perrons verlengd en verhoogd zodat het instappen gemakkelijker kan verlopen. Er komen drie nieuwe overdekte fietsenstallingen met plaats voor 552 fietsen. Ten slotte worden voorbereidingen getroffen voor de toekomstige elektrificatie van de spoorlijn.
Hinder
Vanaf 10 mei wordt een gedeelte van de perrons (kant Mol) afgesloten. Een tijdelijke voetbrug vormt de verbinding tussen de beide perrons. Bij de plaatsing van de nieuwe perronboorden is geen treinverkeer mogelijk op het naastgelegen spoor. Het treinverkeer zal hierdoor lichte vertraging ondervinden, dat zal vermoedelijk tijdens een weekend begin juni zijn. Bij de plaatsing van het centrale gedeelte van de onderdoorgang (een zaterdag in de loop van oktober) zal geen treinverkeer mogelijk zijn tussen Mol en Herentals. Om dit op te vangen worden vervangbussen ingelegd.
GEEL - De werken aan de langverwachte voetgangerstunnel onder de spoorweg starten vanaf 7 mei. Gelijktijdig zullen ook nog andere werken uitgevoerd worden. De werken zullen ongeveer een jaar in beslag nemen. Zowel het verkeer als de treinreizigers zullen die periode geconfronteerd worden met hinder.
Sinds de afschaffing van de voetgangersoverweg tussen de twee perrons enkele jaren geleden, was het stadsbestuur al jaren vragende partij voor een passende oplossing in de vorm van een voetgangerstunnel. Spoorwegbeheerder Infrabel was akkoord maar wou van de gelegenheid gebruik maken om nog meer verbeteringen door te voeren.
geplande werken.
Behalve de tunnel naast het stationsgebouw, worden de perrons verlengd en verhoogd zodat het instappen gemakkelijker kan verlopen. Er komen drie nieuwe overdekte fietsenstallingen met plaats voor 552 fietsen. Ten slotte worden voorbereidingen getroffen voor de toekomstige elektrificatie van de spoorlijn.
Hinder
Vanaf 10 mei wordt een gedeelte van de perrons (kant Mol) afgesloten. Een tijdelijke voetbrug vormt de verbinding tussen de beide perrons. Bij de plaatsing van de nieuwe perronboorden is geen treinverkeer mogelijk op het naastgelegen spoor. Het treinverkeer zal hierdoor lichte vertraging ondervinden, dat zal vermoedelijk tijdens een weekend begin juni zijn. Bij de plaatsing van het centrale gedeelte van de onderdoorgang (een zaterdag in de loop van oktober) zal geen treinverkeer mogelijk zijn tussen Mol en Herentals. Om dit op te vangen worden vervangbussen ingelegd.
Re: werken: in stations
Met betrekking op de werken in Geel, met name de reizigersonderdoorgang.
Toen de reizigersoverweg van perron 1 naar perron 2 ter hoogte van het stationsgebouw afgeschaft werd, had men de overweg aan het station kunnen verbreden - niet de rijbaan voor auto's of het fietspad, maar het gedeelte voetpad (trotoir), zodat de reizigers die er gebruik van moeten maken over een brede gemakkelijke oversteek beschikken.
Maar neen men jaagt de mensen over een smalle strook naast de fietsers en wat gebeurt er wanneer de mensenstroom groot is (schooljeugd, spituurtreinen, ...)?? Dan lopen die mensen noodgedwongen op de rijweg of fietspad. Gevaarlijk!!
Gevaarlijk!? dus een tunnel, trappen af en op is goed voor de lijn (kleine letter d&l !).
Denkt men ook eens aan wat oudere mensen??
De oplossing ligt voor de hand.
In NL zijn er spoorovergangen tussen de perrons die beveiligd zijn met slagbomen.
Is dat hier onmogelijk??
Toen de reizigersoverweg van perron 1 naar perron 2 ter hoogte van het stationsgebouw afgeschaft werd, had men de overweg aan het station kunnen verbreden - niet de rijbaan voor auto's of het fietspad, maar het gedeelte voetpad (trotoir), zodat de reizigers die er gebruik van moeten maken over een brede gemakkelijke oversteek beschikken.
Maar neen men jaagt de mensen over een smalle strook naast de fietsers en wat gebeurt er wanneer de mensenstroom groot is (schooljeugd, spituurtreinen, ...)?? Dan lopen die mensen noodgedwongen op de rijweg of fietspad. Gevaarlijk!!
Gevaarlijk!? dus een tunnel, trappen af en op is goed voor de lijn (kleine letter d&l !).
Denkt men ook eens aan wat oudere mensen??
De oplossing ligt voor de hand.
In NL zijn er spoorovergangen tussen de perrons die beveiligd zijn met slagbomen.
Is dat hier onmogelijk??
Re: werken: in stations
Men tracht net zoveel mogelijk van die gelijkgrondse kruisingen te vermijden en indien mogelijk af te schaffen net omdat ze (ondanks signalisatie) altijd een vorm van gevaar zijn. Mensen lopen over de sporen dat het een lieve lust is tegenwoordig, signalisatie negeren doen ze daarbij heel vlotjes. Dus ik ga uw pleidooi om voor dergelijke oplossing te kiezen toch niet kunnen goedkeuren net om wat ik zo al alle dagen zie gebeuren.
Re: werken: in stations
Idem voor Leuven.Lukas schreef:Hoi,
Op 13 mei kan je de werf in het Sint Pietersstation in Gent gaan bezoeken.
Meer info op http://www.openwervendag.be .
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: werken: in stations
Okegem is niet het enige stationsgebouwtje dat verhuurd wordt. Als het elders lukt, waarom in Okegem niet? Is dat stationsgebouw trouwens eigendom van de NMBS of van een privépartij? Gezien het feit dat het mooi gerestaureerd is vermoed ik het laatste trouwens.Stijn91 schreef:Naar mijn weten nog niet, vraag mij af of er daar ooit verandering in gaat komen en wanneer dan.Hogersluys schreef:Zit er ondertussen al iets in het stationsgebouw?Stijn91 schreef:De vernieuwde en verhoogde perrons van Okegem zijn met een vertraging van net geen 2 maand toegankelijk voor de reizigers, 6 maand valt eigenlijk nog goed mee dus.
Re: werken: in stations
Van die werken is er nog niks te merken (vanuit de trein toch niet)...Cipallieter schreef:Bron: http://www.nieuwsblad.be
GEEL - De werken aan de langverwachte voetgangerstunnel onder de spoorweg starten vanaf 7 mei. Gelijktijdig zullen ook nog andere werken uitgevoerd worden. De werken zullen ongeveer een jaar in beslag nemen. Zowel het verkeer als de treinreizigers zullen die periode geconfronteerd worden met hinder.
Sinds de afschaffing van de voetgangersoverweg tussen de twee perrons enkele jaren geleden, was het stadsbestuur al jaren vragende partij voor een passende oplossing in de vorm van een voetgangerstunnel. Spoorwegbeheerder Infrabel was akkoord maar wou van de gelegenheid gebruik maken om nog meer verbeteringen door te voeren.
geplande werken.
Behalve de tunnel naast het stationsgebouw, worden de perrons verlengd en verhoogd zodat het instappen gemakkelijker kan verlopen. Er komen drie nieuwe overdekte fietsenstallingen met plaats voor 552 fietsen. Ten slotte worden voorbereidingen getroffen voor de toekomstige elektrificatie van de spoorlijn.
Hinder
Vanaf 10 mei wordt een gedeelte van de perrons (kant Mol) afgesloten. Een tijdelijke voetbrug vormt de verbinding tussen de beide perrons. Bij de plaatsing van de nieuwe perronboorden is geen treinverkeer mogelijk op het naastgelegen spoor. Het treinverkeer zal hierdoor lichte vertraging ondervinden, dat zal vermoedelijk tijdens een weekend begin juni zijn. Bij de plaatsing van het centrale gedeelte van de onderdoorgang (een zaterdag in de loop van oktober) zal geen treinverkeer mogelijk zijn tussen Mol en Herentals. Om dit op te vangen worden vervangbussen ingelegd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...