Steve schreef:En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?
Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).
Inclusief pakweg de NZV of bijvoorbeeld omleidingsroutes (L36, L37, L94, ...)?
Steve schreef:En hoe zit het nu alweer met het goederenvervoer, inclusief de privé-operatoren? Hebben die nu al allemaal TBL1+ of zal dat in de nabije toekomst zo zijn? En quid HST's op de plaatsen zonder ETCS?
Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).
Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigeren
Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.
Ah neen, dat is verboden he. Een trein moet minstens het veiligheidsniveau van de kroko hebben. In de praktijk betekent dat dus TBL1+ of ETCS op de lijnen waar de krokos weggaan.
Shrek schreef:
Ja, die isntalleren dat allemaal. HST's krijgen een uitzondering, zij mogen nog op krokodil rijden totdat Infrabel ETCS op de betrokken lijnen heeft geïnstalleerd (die zijn allemaal al gepland en in aanbouw/ontwerp).
Inclusief pakweg de NZV?
Ja, ook daar komt ETCS1.
Je fietst om m'n vraag heen van de omleidingsroutes
Je fietst om m'n vraag heen van de omleidingsroutes
Die stond er nog niet bij toen ik antwoordde
Maar inderdaad, ook alle omleidingsroutes krijgen "binnenkort" ETCS. L94 bijvoorbeeld zou tegen 2018 gereed moeten zijn.
Shrek schreef:
Neen, maar we kunnen wel de memor-krokodil weigeren
Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.
Ah neen, dat is verboden he. Een trein moet minstens het veiligheidsniveau van de kroko hebben. In de praktijk betekent dat dus TBL1+ of ETCS op de lijnen waar de krokos weggaan.
Komt ETCS op alle verbindingen en TBL1+ op de rustigere lijnen (bijvoorbeeld de L44 naar Spa), of is het streven op termijn ook zulke zijlijntjes naar ECTS te brengen (lijkt me kostbaar)?
Bibke schreef:
Maar dan er nog steeds zonder TBL1+ gereden worden en dat zuiver op de seinen.
Ah neen, dat is verboden he. Een trein moet minstens het veiligheidsniveau van de kroko hebben. In de praktijk betekent dat dus TBL1+ of ETCS op de lijnen waar de krokos weggaan.
Komt ETCS op alle verbindingen en TBL1+ op de rustigere lijnen (bijvoorbeeld de L44 naar Spa), of is het streven op termijn ook zulke zijlijntjes naar ECTS te brengen (lijkt me kostbaar)?
IGBT-6000 schreef:Een kleine vraag : Hoeveel spoorweg operatoren rijden nu hun goederentreinen van Antwerpen tot Luxemburg (Athus) onder controle van ETCS?
Geert
Sinds vandaag is er ETCS op de grensovergang van Aubange naar Rodange, hierdoor kunnen treinen in ETCS België binnenrijden vanuit Luxemburg. CFL maakt daar vanaf morgen meteen gebruik van door 2 treinparen Virton-Luxemburg in te leggen die enkel op ETCS rijden.
Dit wordt na de Noorderkempen-shuttle de 2e verbinding in België die geen gebruikt meer maakt van TBL1+, kroko of andere verouderde systemen.