capaciteit in de NZV

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
pastore
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2017, 12:28

Re: Brussel Centraal

Bericht door pastore » 19 apr 2018, 09:00

Shrek schreef:
17 apr 2018, 09:04
traxie schreef:
17 apr 2018, 08:18
Ik ben evenwel geen voorstander van het groeperen per soort trein in één koker. Mijn ervaring als bestuurder is dat gewoon aanschuiven vaak nog sneller gaat dan moeten wisselen van koker. Vandaag zijn de ritten dan ook zo gepland dat er normaal niet gekruist moet worden tussen de kokers.
Dat is natuurlijk omdat jouw ervaring is met de huidige sporenlayout. Om deze groepering mogelijk te maken moet Infrabel eerst nog wat extra flyovers bouwen zodat het wisselen van koker heel vlot gaat en je er dus geen seconde meer mee gaat verliezen.
Dat gaat daar nogal een fly-over pretpark worden :-)


Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20162
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Brussel Centraal

Bericht door Steven » 19 apr 2018, 15:57

Ga eens naar Rotterdam en stel vast hoeveel bruggen er daar staan.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8735
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Brussel Centraal

Bericht door Shrek » 19 apr 2018, 16:44

Niet alleen Rotterdam, maar ook Utrecht, Parijs-Lyon, Zürich, Frankfurt, ... of zowat alle grote Europese spoorwegknooppunten hebben een beter flyoversysteem dan Brussel.
Maar er is hoop: één voor één bouwt Infrabel bruggen bij en ooit zullen we een even efficiënte sporenlayout hebben als de genoemde steden.

dentheo
Berichten: 7493
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Brussel Centraal

Bericht door dentheo » 19 apr 2018, 18:55

Ik herinner mij dat men in Nederland twintig jaar geleden een project had, dat enkel focuste op fly-overs op diverse plaatsen in het netwerk, dit om de knooppunten te ontrafelen.
Is niet zo aantrekkelijk als monumenten (stations) voor politiekers maar wel handig.
Theo
Groeten vanop de Heide

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8735
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Brussel Centraal

Bericht door Shrek » 19 apr 2018, 19:04

dentheo schreef:Ik herinner mij dat men in Nederland twintig jaar geleden een project had, dat enkel focuste op fly-overs op diverse plaatsen in het netwerk, dit om de knooppunten te ontrafelen.
Is niet zo aantrekkelijk als monumenten (stations) voor politiekers maar wel handig.
En daar plukken ze nu de vruchten van in de vorm van hogere capaciteit en betere stiptheid.

Verstuurd vanaf mijn SM-J320F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3325
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Brussel Centraal

Bericht door Asterix » 12 mei 2018, 18:59

Zeer interessante argumenten maar vaak komen ze in de verschillende onderwerpen hierover terug. Misschien een goed idee om alles te groeperen in een topic als 'Noord-zuidverbinding & Brussel-Centraal' met de inhoud van volgende draadjes:

Dertig treinen per uur

ATO in de NZV

Noord-zuid-verbinding

Meer sporen voor NZ-verbinding

Verdeling treinen Brussel-Centraal

Tunnel is enige alternatief

Hypothetisch denkstuk: NZV

Dertig piekuurtreinen op de tocht

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8735
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Brussel Centraal

Bericht door Shrek » 16 mei 2018, 13:56

Asterix schreef:
12 mei 2018, 18:59
Zeer interessante argumenten maar vaak komen ze in de verschillende onderwerpen hierover terug. Misschien een goed idee om alles te groeperen in een topic als 'Noord-zuidverbinding & Brussel-Centraal' met de inhoud van volgende draadjes:

Dertig treinen per uur

ATO in de NZV

Noord-zuid-verbinding

Meer sporen voor NZ-verbinding

Verdeling treinen Brussel-Centraal

Tunnel is enige alternatief

Hypothetisch denkstuk: NZV

Dertig piekuurtreinen op de tocht
Deze topics passen zeker niet allemaal bij elkaar. Ik heb de 3 relevante, actuele topics hier samengevoegd.

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3325
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Dertig treinen per uur

Bericht door Asterix » 17 mei 2018, 01:57

Jammer, ze gaan nochtans allemaal over capaciteit in de NZV. Steeds dezelfde argumenten komen terug (uitbreiding, omleiden van treinen, GEN, ...). Ik vind de huidige titel van het topic ook zeer onduidelijk.

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 8735
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: capaciteit in de NZV

Bericht door Shrek » 17 mei 2018, 02:07

Asterix schreef:
17 mei 2018, 01:57
Jammer, ze gaan nochtans allemaal over capaciteit in de NZV. Steeds dezelfde argumenten komen terug (uitbreiding, omleiden van treinen, GEN, ...). Ik vind de huidige titel van het topic ook zeer onduidelijk.
De titel heb ik aangepast, maar die topics waar al 4 jaar niet meer in gepost is staan op hun plek in het archief en hebben hier geen meerwaarde.

traxie
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38

Re: capaciteit in de NZV

Bericht door traxie » 17 mei 2018, 09:47

Met de regelmaat van de klok verschijnen er artikelen dat er een studie is geweest over de n-z verbinding. Heeft er iemand deze studies?

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3325
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: capaciteit in de NZV

Bericht door Asterix » 18 mei 2018, 07:19

traxie schreef:
17 mei 2018, 09:47
Met de regelmaat van de klok verschijnen er artikelen dat er een studie is geweest over de n-z verbinding. Heeft er iemand deze studies?
Bedoel je Rail4Brussels?

Plaats reactie