werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
CursorX
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 apr 2011, 22:17

Re: werken: in stations

Bericht door CursorX » 27 jul 2018, 12:51

In de marge: sinds vandaag zijn de ingangen voor de parkings te Oostende gesplitst. Binnenrijden doe je voor de bovengrondse parking nog steeds op dezelfde plaats, voor de toren kun je nu voor de slagbomen naar links. Vandaag stond voor het eerst geen file om de parking op te rijden deze zomer, dus ik denk een goeie aanpassing.


Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3487
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: werken: in stations

Bericht door Asterix » 07 aug 2018, 22:35

Asterix schreef:
14 feb 2018, 13:29
Asterix schreef:
28 feb 2017, 15:58
vnze schreef:Opmerkelijk, voor Hasselt lijkt er geen €5 beschikbaar maar Leuven krijgt €3.500.000 omdat de tegels van twee perrons lichtjes anders zijn dan die van de overige perrons. Ik heb dat nog nooit gemerkt. Al kom ik er dan ook niet zo vaak.

Natuurlijk is Leuven groter maar dit is wel een beetje absurd.
Begrijp jouw visie perfect!

Vraag me wel af of ze uiteindelijk dat ontbrekende kopspoor gaan aanleggen.
Vandaag was men een draagarm voor de bovenleiding aan het monteren boven het nog ontbrekende kopspoor. Er komt dus schot in de zaak.
Tot mijn grote vreugde zag ik enkele dagen geleden dat dit spoor wordt gebruikt voor de serie 3250 naar Eigenbrakel. De GEN-werken kant Leuven zijn hiermee eindelijk voltooid.

ronny
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48

Re: werken: in stations

Bericht door ronny » 08 aug 2018, 20:48

Bijkomende capaciteit was in Leuven dan ook nodig. Ik heb al gemerkt dat in de spits treinen moeten wachten tot een trein weg is om het station binnen te kunnen. Dat het perron op spoor 13 niet meer als volwaardig perron kan worden gebruikt wegens de fietsstallingen die hierop geplaatst zijn is ook een spijtige zaak.

Gebruikersavatar
Asterix
Berichten: 3487
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: werken: in stations

Bericht door Asterix » 08 aug 2018, 23:34

Ik vraag me wel af hoe een extra kopspoor de capaciteit van de doorgaande sporen kan verhogen. Ik heb immers niet de indruk dat de L-treinen naar Mechelen of Antwerpen zijn verhuisd naar de kopsporen.

Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 3940
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: werken: in stations

Bericht door Steve » 09 aug 2018, 00:02

Het verhuizen van de S9 naar dat nieuwe kopspoor zal ongetwijfeld enige plaats vrijgemaakt hebben als die voorheen genoodzaakt was op de doorgaande sporen om te keren. De kopsporen A tot en met C zijn specifiek voor de S-treinen in de richting Brussel bedoeld en komen rechtstreeks op lijn 36 uit, je kunt er dus niet naar de lijnen 53 of 35 mee. De treinen richting Mechelen en Aarschot blijven dus op de doorgaande sporen.

Plaats reactie