Investeringsplan Infrabel

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
jan_olieslagers

Re: Investeringsplan Infrabel

Bericht door jan_olieslagers » 03 feb 2020, 10:21

Dankje, @Steve.Interessant om te lezen dat er daar hogesnelheidstreinen gaan worden ingelegd ;) ...
NMBS schreef: Hoe zal het spoornet tussen Waterloo en Braine-Alliance er in 2025 uitzien?

4 sporen tussen Waterloo en Braine-Alliance, waarbij de hogesnelheidstreinen over de middelste sporen zullen rijden.
Pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.

Steve

Bericht door Steve » 03 feb 2020, 10:31

Ik weet niet of er op termijn ook 200 km/h zal kunnen worden gereden zoals elders al het geval is (bv. L36N), maar in dat geval voldoet het (net) aan de gangbare definitie... :wink:

Eimai

Bericht door Eimai » 04 feb 2020, 00:27

Steve schreef:
03 feb 2020, 10:31
Ik weet niet of er op termijn ook 200 km/h zal kunnen worden gereden zoals elders al het geval is (bv. L36N), maar in dat geval voldoet het (net) aan de gangbare definitie... :wink:
Met al die bochtjes gaat 200 niet lukken denk ik maar ik heb ooit voorstellen van plannen gezien waar er een groot stuk 160 km/u is, dus in dat geval toch een pak meer dan nu (120 km/u), maar ver van hogesnelheidstreinen natuurlijk.
jan_olieslagers schreef:
03 feb 2020, 08:55
Uit pure nieuwsgierigheid heb ik L124 eens bekeken op de kaart. Van Waterlo tot Braine l'Alleud staat de uitbreiding reeds ingetekend op openstreetmap, inclusief een fly-over.
Daar gaat geen flyover komen, maar de positie van de nieuwe sporen tegenover de huidige is niet overal hetzelfde, misschien dat je dat ziet.

Maar als de plannen doorgaan zoals ooit voorzien (grote als want ik denk dat volgens diezelfde plannen de werken al een paar jaar hadden moeten klaar geweest zijn) zou er wel een flyover of tunnel komen tussen Lillois en Nijvel om de trage buitenste sporen aan dezelfde kant van de doodlopende sporen in Nijvel te krijgen zodat treinen met eindhalte in Nijvel de andere treinen niet meer moeten kruisen.

joverwimp

Bericht door joverwimp » 11 mar 2020, 09:12

Het investeringlan liep van 2016-2020 en moet hernieuwd worden door de regering.
Maar dat kan niet door een regering in lopende zaken.
Dus geen nieuwe investeringen meer zolang er geen volwaardige regering is ?

trainlovertje
Contacteer:

Bericht door trainlovertje » 11 mar 2020, 11:31

Soort van ja, de regering in lopende zaken maakt wel plannen in grote lijnen, maar daar zitten vooralsnog weinig concrete zaken bij.

Zie ook https://vrtnws.be/p.QvdNK3Xy5

Shrek

Bericht door Shrek » 11 mar 2020, 13:25

joverwimp schreef:Het investeringlan liep van 2016-2020 en moet hernieuwd worden door de regering.
Maar dat kan niet door een regering in lopende zaken.
Dus geen nieuwe investeringen meer zolang er geen volwaardige regering is ?
Er is gelukkig nog werk genoeg aan de huidige projecten waarvoor het investeringsplan veel verder dan 2020 loopt. Op zich is het tijdelijk zelfs geen slechte situatie: plannen die niet wijzigen laten Infrabel toe om deze zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Politiekers die elk jaar van gedacht veranderen en dat dan opdringen maken onze opdracht net veel moeilijker.

joverwimp

Bericht door joverwimp » 23 mar 2020, 10:13

trainlovertje schreef:
11 mar 2020, 11:31
Soort van ja, de regering in lopende zaken maakt wel plannen in grote lijnen, maar daar zitten vooralsnog weinig concrete zaken bij.

Zie ook https://vrtnws.be/p.QvdNK3Xy5
Dat is een deel van het klimaatplan dat België moest indienen bij de Europese Commissie.
Maar betekent weinig als er geen beheerscontract tegenover staat en er dus ook geen investeringsplan kan afgesloten worden.

Plaats reactie