Dinant perronwissel
Dinant perronwissel
Dan kon het niet meer: overstap gebeurde van perron 3 naar 1 via een lastige trapconstructie (die je ook vindt in Sint-Agatha-Berchem)
Nu is die constructie ontmanteld ! Onder het toeziend oog van een spoorwegman mag je de sporen oversteken, van 3 naar 1.
Wat is hier aan de hand ?
Re: Dinant perronwissel
Dat heeft ooit in de knipselkrant gestaan. Infrabel was in Dinant beginnen bouwen zonder toelating. Buurtbewoners hadden klacht ingediend en naar aanleiding daarvan zijn de werkzaamheden stilgelegd. Waarom de tijdelijke brug dan moet verdwijnen weet ik ook niet.
Re: Dinant perronwissel
En ik in m'n naïviteit maar denken dat ze dat uit klantvriendelijkheid gedaan hadden... onlangs las ik een vergelijkbaar verhaal over Ciney, daar is nu blijkbaar zelfs een heel hindernissenparcours nodig om het buitenste perrons (voor de L-treinen) te bereiken, het artikel sprak over bijna 20 verloren minuten voor iemand die slecht te been was.
Re: Dinant perronwissel
Op 18/6 nog eens in de knipselkrant: https://pressreview.infrabel.be/global_pdf_20210618.pdf
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dinant perronwissel
Die brug werd sowieso amper gebruikt. Zowat iedereen gebruikt(e) daar nog altijd de gelijkgrondse overgang.
https://www.rtl.be/info/video/607304.aspx
https://www.rtl.be/info/video/607304.aspx
Re: Dinant perronwissel
Je zou toch voor minder? Het station ligt al verhoogd, mag je er nog eens een bergbeklimming aan toevoegen? En ja, ik weet dat het niet mag, en ik raad het zeker niet aan, maar dit soort grappen lokt illegaal gedrag uit.