werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
TKR
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door TKR »

Heeft iemand OSM/ORM al in orde gebracht ivm het nieuwe spoor Aalter - Oostkamp? :)

Gaat het om het noordelijke of het zuidelijke spoor? Ik vermoed het zuidelijke spoor, daar kan je in Aalter op geraken, het andere precies (nog) niet.
Dan pas ik het snel even aan. :)
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door dentheo »

Klopt OSM/ORM voor de beveiliging op lijn 12...?
Ik zie daar ETCS tot aan het perron in Roosendaal, is dat niet licht overdreven? Komt ETCS wel over het spanningssas, of over de grens?
Theo
Groeten vanop de Heide
Kevin
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 mar 2017, 01:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Kevin »

dovaere schreef: 14 apr 2024, 11:08
Kevin schreef: 13 apr 2024, 20:44
Knipex schreef: 15 mar 2024, 20:45
Zal dan wel deze maand gebeuren met al die werken in Aalter.
Het nieuwe stuk is vandaag in dienst gekomen.
Bedankt.
Klopt het dat dat derde (en vierde) spoor officieel spoorlijn 50D heet, voor het volledige stuk Gent, tot Oostkamp of Brugge? Of is de naam 50A/6 nog in gebruik rond Landegem?
Y-Assels - Landegem is 50D, Y-Bellem - Brugge rooster E is 50D(1)

Y-Assels - Gent is nog steeds 50A/6
Reuel
Berichten: 76
Lid geworden op: 27 apr 2021, 15:30

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Reuel »

Kevin schreef: 13 apr 2024, 20:44 Het nieuwe stuk is vandaag in dienst gekomen.
Bedankt! Wat gewandeld daar in de buurt dit weekend, en ik had het ook al willen merken.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Tim »

dentheo schreef: 14 apr 2024, 14:29 Klopt OSM/ORM voor de beveiliging op lijn 12...?
Ik zie daar ETCS tot aan het perron in Roosendaal, is dat niet licht overdreven? Komt ETCS wel over het spanningssas, of over de grens?
ETCS stopt ter hoogte van de grens. Vanaf daar is het Memor (geen TBL) tot voorbij de spanningssluis, waar ATB begint.
Y Tivoli
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 jul 2020, 11:17

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Y Tivoli »

TKR schreef: 14 apr 2024, 13:26 Heeft iemand OSM/ORM al in orde gebracht ivm het nieuwe spoor Aalter - Oostkamp? :)

Gaat het om het noordelijke of het zuidelijke spoor? Ik vermoed het zuidelijke spoor, daar kan je in Aalter op geraken, het andere precies (nog) niet.
Dan pas ik het snel even aan. :)
Het gaat om Oostkamp-> Aalter dus het noordelijke spoor.
De wissel tot aan de Stuivenbergstraat (Y.Stuivenberg?) was eerder al in gebruik in beide richtingen), maar nog niet aangeduid op ORM.
Sterker nog, volgens mijn is de wissel thv de warandeputten (westen van Oostkamp) weggehaald.

Iemand die snelheden kent. 160 op alle sporen?
Kevin
Berichten: 93
Lid geworden op: 30 mar 2017, 01:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Kevin »

Y Tivoli schreef: 15 apr 2024, 15:58
TKR schreef: 14 apr 2024, 13:26 Heeft iemand OSM/ORM al in orde gebracht ivm het nieuwe spoor Aalter - Oostkamp? :)

Gaat het om het noordelijke of het zuidelijke spoor? Ik vermoed het zuidelijke spoor, daar kan je in Aalter op geraken, het andere precies (nog) niet.
Dan pas ik het snel even aan. :)
Het gaat om Oostkamp-> Aalter dus het noordelijke spoor.
De wissel tot aan de Stuivenbergstraat (Y.Stuivenberg?) was eerder al in gebruik in beide richtingen), maar nog niet aangeduid op ORM.
Sterker nog, volgens mijn is de wissel thv de warandeputten (westen van Oostkamp) weggehaald.

Iemand die snelheden kent. 160 op alle sporen?
De oude wissel verbindingen in Oostkamp en Beernem zijn inderdaad weg. Snelheid is 140 geworden sinds de nieuwe seinen. (buiten L50A tussen Landegem en Assels)
Knipex
Berichten: 331
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Knipex »

Perron 1 in Beernem is ook in dienst. Dat is richting Gent.
Richting Brugge stoppen de treinen nog steeds op perron 3.
TKR
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door TKR »

Klopt OSM/ORM voor de beveiliging op lijn 12...?
Ik zie daar ETCS tot aan het perron in Roosendaal, is dat niet licht overdreven? Komt ETCS wel over het spanningssas, of over de grens?
ETCS stopt ter hoogte van de grens. Vanaf daar is het Memor (geen TBL) tot voorbij de spanningssluis, waar ATB begint.

Ik heb OSM aangepast voor het stukje Grens - Roosendaal op basis van deze comment. (dus geen ETCS en TBL zoals er stond, maar wel Memor)
Waar ETCS/Memor/ATB begint en eindigt zal niet heel correct zijn aangezien ik daar geen zicht op heb, maar het zal alleszins wel correcter zijn dan wat er voorheen stond.

Is de lijn van Maastricht - Grens wel correct op OSM dan?
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door AlexNL »

TKR schreef: 20 apr 2024, 20:06 Is de lijn van Maastricht - Grens wel correct op OSM dan?
Er ligt ATB-EG tot de grens.
TKR
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door TKR »

AlexNL schreef: 21 apr 2024, 20:37
TKR schreef: 20 apr 2024, 20:06 Is de lijn van Maastricht - Grens wel correct op OSM dan?
Er ligt ATB-EG tot de grens.
Op basis van dat stukje tekst denk ik dat de huidige situatie op ORM wel klopt:
-ETCS en Memor op een stukje Nederlandse bodem
-ATB tot net voorbij Eijsden. (of ATB ook echt letterlijk tot aan de grens loopt durf ik niet echt te zeggen op basis van dit, wat zou het nut zijn? Tot Eijsden is ver genoeg)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

Ik ben het even gaan opzoeken in de officiële data, ATB in/uit ligt wel degelijk nabij de grens op KM 16.850 van de lijn. En de grens is op 18.198
TKR
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 dec 2021, 23:56

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door TKR »

Steven schreef: 22 apr 2024, 14:11 Ik ben het even gaan opzoeken in de officiële data, ATB in/uit ligt wel degelijk nabij de grens op KM 16.850 van de lijn. En de grens is op 18.198
Als je het over het grensbaanvak bij Maastricht hebt, dan klopt de data op OSM dus. :)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

TKR schreef: 22 apr 2024, 14:16
Steven schreef: 22 apr 2024, 14:11 Ik ben het even gaan opzoeken in de officiële data, ATB in/uit ligt wel degelijk nabij de grens op KM 16.850 van de lijn. En de grens is op 18.198
Als je het over het grensbaanvak bij Maastricht hebt, dan klopt de data op OSM dus. :)
Ja sorry dat wou ik dus zeggen, vergeten vermelden dat ik het daar over had.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Tim »

ov_wijzer schreef: 09 apr 2024, 21:52Het gaat na jaren dan toch eindelijk gebeuren, vanaf 21 April zouden beide sporen vanaf Kallo tot aan Y.Melsele weer in dienst moeten komen.....
Beter laat dan nooit maar beide sporen zijn eindelijk weer in dienst!
Plaats reactie