werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Heeft iemand OSM/ORM al in orde gebracht ivm het nieuwe spoor Aalter - Oostkamp?
Gaat het om het noordelijke of het zuidelijke spoor? Ik vermoed het zuidelijke spoor, daar kan je in Aalter op geraken, het andere precies (nog) niet.
Dan pas ik het snel even aan.
Gaat het om het noordelijke of het zuidelijke spoor? Ik vermoed het zuidelijke spoor, daar kan je in Aalter op geraken, het andere precies (nog) niet.
Dan pas ik het snel even aan.
Re: werken: langs de spoorlijn
Klopt OSM/ORM voor de beveiliging op lijn 12...?
Ik zie daar ETCS tot aan het perron in Roosendaal, is dat niet licht overdreven? Komt ETCS wel over het spanningssas, of over de grens?
Ik zie daar ETCS tot aan het perron in Roosendaal, is dat niet licht overdreven? Komt ETCS wel over het spanningssas, of over de grens?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: werken: langs de spoorlijn
Y-Assels - Landegem is 50D, Y-Bellem - Brugge rooster E is 50D(1)
Y-Assels - Gent is nog steeds 50A/6
Re: werken: langs de spoorlijn
ETCS stopt ter hoogte van de grens. Vanaf daar is het Memor (geen TBL) tot voorbij de spanningssluis, waar ATB begint.
Re: werken: langs de spoorlijn
Het gaat om Oostkamp-> Aalter dus het noordelijke spoor.
De wissel tot aan de Stuivenbergstraat (Y.Stuivenberg?) was eerder al in gebruik in beide richtingen), maar nog niet aangeduid op ORM.
Sterker nog, volgens mijn is de wissel thv de warandeputten (westen van Oostkamp) weggehaald.
Iemand die snelheden kent. 160 op alle sporen?
Re: werken: langs de spoorlijn
De oude wissel verbindingen in Oostkamp en Beernem zijn inderdaad weg. Snelheid is 140 geworden sinds de nieuwe seinen. (buiten L50A tussen Landegem en Assels)Y Tivoli schreef: ↑15 apr 2024, 15:58Het gaat om Oostkamp-> Aalter dus het noordelijke spoor.
De wissel tot aan de Stuivenbergstraat (Y.Stuivenberg?) was eerder al in gebruik in beide richtingen), maar nog niet aangeduid op ORM.
Sterker nog, volgens mijn is de wissel thv de warandeputten (westen van Oostkamp) weggehaald.
Iemand die snelheden kent. 160 op alle sporen?
Re: werken: langs de spoorlijn
Perron 1 in Beernem is ook in dienst. Dat is richting Gent.
Richting Brugge stoppen de treinen nog steeds op perron 3.
Richting Brugge stoppen de treinen nog steeds op perron 3.
Re: werken: langs de spoorlijn
ETCS stopt ter hoogte van de grens. Vanaf daar is het Memor (geen TBL) tot voorbij de spanningssluis, waar ATB begint.Klopt OSM/ORM voor de beveiliging op lijn 12...?
Ik zie daar ETCS tot aan het perron in Roosendaal, is dat niet licht overdreven? Komt ETCS wel over het spanningssas, of over de grens?
Ik heb OSM aangepast voor het stukje Grens - Roosendaal op basis van deze comment. (dus geen ETCS en TBL zoals er stond, maar wel Memor)
Waar ETCS/Memor/ATB begint en eindigt zal niet heel correct zijn aangezien ik daar geen zicht op heb, maar het zal alleszins wel correcter zijn dan wat er voorheen stond.
Is de lijn van Maastricht - Grens wel correct op OSM dan?
Re: werken: langs de spoorlijn
Op basis van dat stukje tekst denk ik dat de huidige situatie op ORM wel klopt:
-ETCS en Memor op een stukje Nederlandse bodem
-ATB tot net voorbij Eijsden. (of ATB ook echt letterlijk tot aan de grens loopt durf ik niet echt te zeggen op basis van dit, wat zou het nut zijn? Tot Eijsden is ver genoeg)
Re: werken: langs de spoorlijn
Ik ben het even gaan opzoeken in de officiële data, ATB in/uit ligt wel degelijk nabij de grens op KM 16.850 van de lijn. En de grens is op 18.198
Re: werken: langs de spoorlijn
Als je het over het grensbaanvak bij Maastricht hebt, dan klopt de data op OSM dus.
Re: werken: langs de spoorlijn
Ja sorry dat wou ik dus zeggen, vergeten vermelden dat ik het daar over had.
Re: werken: langs de spoorlijn
Beter laat dan nooit maar beide sporen zijn eindelijk weer in dienst!