Vernieuwing station Wezemaal (Lijn 35)

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Robinho96
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 apr 2024, 23:22

Re: Vernieuwing station Wezemaal (Lijn 35)

Bericht door Robinho96 »

desirootje schreef: 19 mei 2024, 21:55
Robinho96 schreef: 19 mei 2024, 18:42 Ik zou het wel logischer vinden als ze na de werken het station ineens Rotselaar zouden kunnen noemen ipv Wezemaal, aangezien dat toch het enige station is in die gemeente. Net zoals dat ze Vertrijk naar Boutersem zouden kunnen hernoemen.
Ik ga akkoord met Vertrijk, Boutersem is groter, de naam van de gemeente en ligt even dicht bij het station. Wezemaal daarentegen ligt nog redelijk ver van de kern van Rotselaar in vergelijking met Wezemaal zelf. Daarbovenop is dit nu mss de gemeente, maar voor je het weet is er een fusie met Tremelo of Holsbeek en verandert de naam. Moet Wezemaal dan weer van naam veranderen? Dan lijkt mij de geografisch dichtste deelgemeente de beste optie.
Ja ik had het gewoon mooier gevonden dat ze dan bij de aankondiging van een trein in Leuven dan zouden zeggen: "Deze trein stopt in Rotselaar, Aarschot, Langdorp, ..." Rotselaar klinkt qua naam gewoon mooier (mijn mening) dan Wezemaal.
Tram44
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Vernieuwing station Wezemaal (Lijn 35)

Bericht door Tram44 »

Ik zou het zeker niet omdopen tot "Rotselaar", een benaming die wel geschikt zou zijn als er ooit een stopplaats bij Danone zou komen. Dat zal er wel niet meteen inzitten want lijn 35 zit behoorlijk vol en heeft slechts twee sporen. Als er nog een stopplaats bij zou komen, is Wilsele-Putkapel, waar je met de trein echt door het centrum rijdt, misschien zelfs logischer.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Vernieuwing station Wezemaal (Lijn 35)

Bericht door Lukas »

Hoi,

Er heeft tot de jaren 80 nog een station gestaan ter hoogte van de huidige fabriek van Danone. Het is toen jammer genoeg afgebroken...De telegrafische afkorting was GRO.

Zoals Tram44 al schreef is lijn 35 een drukke spoorlijn die in mijn ogen dringend moet gemoderniseerd worden.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Vernieuwing station Wezemaal (Lijn 35)

Bericht door jan_olieslagers »

Wat echt een verbetering zou zijn: een aftakspoor naar Danone, zodat ze een deel hun productie op de trein kunnen zetten ipv. al die camions die daar rondrijden. En dat zijn er wat, hoor, ik heb ik Haacht gewoond en kwam langs Danone bv. om de de snelweg te nemen richting Limburg.
Maar de Belgische industrie loopt helemaal niet warm voor spoorvervoer, ook hier schiet de politiek ferm tekort.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Vernieuwing station Wezemaal (Lijn 35)

Bericht door Lukas »

Hoi,

jan_olieslaegers,

Daar geef ik je gelijk in maar dan moeten er ook wissels geplaatst worden. Aan de kant van de Danone was er vroeger ook een goederenkoer maar ik weet niet waarom die verwijderd is...

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Vernieuwing station Wezemaal (Lijn 35)

Bericht door ronny »

Lukas schreef: 24 mei 2024, 21:19 Zoals Tram44 al schreef is lijn 35 een drukke spoorlijn die in mijn ogen dringend moet gemoderniseerd worden.

Lukas
Om u blij te maken : Tijdens de weekends van 15 t.e.m. 30/06 werkt Infrabel aan het spoor, een bus vervangt alle treinen tussen Aarschot en Hasselt.
Plaats reactie