Pagina 2 van 102

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 dec 2010, 17:40
door LML
't Is een paar weken geleden dat ik de trein nogeens genomen heb. Toen werd er trager gereden tussen Wolfstee en Bouwel (zowel richting Lier als richting Herentals): ik schat zo rond de 40 à 50 km/u. Weet er iemand wat hier gaande is? En wordt er nu nog altijd tussen die 2 stopplaatsen trager gereden?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 07 dec 2010, 21:01
door profke
perronwerkzaamheden in bouwel....
(verhoging)

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 07 dec 2010, 22:28
door Trammist
Hoe lang zijn die perronwerkzaamheden tussen Lier en Herentals al niet bezig?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 dec 2010, 16:13
door profke
nog niet lang genoeg , want na bouwel moet kessel nog gebeuren.. die panelen liggen daar ondertussen ook al 2 jaar klaar...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 dec 2010, 20:04
door ferry
Hoi

Enig idee waarom in de Antwerpse NZ tunnel slechts 40 per uur mag gereden worden?


f

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:02
door Steven
ferry schreef:Hoi

Enig idee waarom in de Antwerpse NZ tunnel slechts 40 per uur mag gereden worden?


f
Vanwaar haal je die info?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:08
door dentheo
Eigenaardig ik meen 9 gelezen te hebben op de borden vanuit L12

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:17
door Steven
Dat is normaal ongewijzigd 90 en 120.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:41
door LML
profke schreef:nog niet lang genoeg , want na bouwel moet kessel nog gebeuren.. die panelen liggen daar ondertussen ook al 2 jaar klaar...
Om maar te zwijgen hoelang ze in Nijlen bezig geweest zijn... 1 jaar, of zelfs 1,5 jaar voor ocharme 2 perrons? Dat was (bij manier van spreken) aan een ritme van 1 perronboord en 10 klinkers per week...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 dec 2010, 21:47
door profke
en da waren dan nog externe contractors....
heb mij dikwijls dees filmke voor ogen gehaald:
http://www.youtube.com/watch?v=ckVYxBxdpY0

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 dec 2010, 23:07
door ferry
Hoi

Vertragingsbord "4" bij ingang tunnel + dagelijks stapvoets rijden!



f

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 08 dec 2010, 23:10
door Steven
ferry schreef:Hoi

Vertragingsbord "4" bij ingang tunnel + dagelijks stapvoets rijden!



f
Welke kant van de tunnel bedoel je.
Er staan altijd twee driehoeken aan de inrit kant Berchem, zowel de 4 als 9, de regels op die hellingen zijn bijna identiek als die van het hellend vlak tussen Ans en Luik.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 09 dec 2010, 02:05
door Hobbes
Er is inderdaad een BTS van toepassing in de Antwerpse NZV, kant Nederland.
Volgens de orderboeken wegens "trillingsmetingen van de tunnel".
Einde BTS: Tot nader order... :roll:

Kan dus morgen gedaan zijn, of binnen 5 jaar bij wijze van spreken... ;)

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 09 dec 2010, 09:54
door dentheo
Haha, we spelen "orzak (?)", we rijden traag gedurende de trillingsmetingen en achteraf weer vollen bak..... :lol: :lol: :lol:

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 28 jan 2011, 18:05
door Asterix
Steven schreef:Er staan altijd twee driehoeken aan de inrit kant Berchem, zowel de 4 als 9, de regels op die hellingen zijn bijna identiek als die van het hellend vlak tussen Ans en Luik.
Met onderbord "PLAN". Wat betekent dat?