werken: in stations

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: in stations

Bericht door Steven »

hle2127 schreef:dat laatste klopt niet wat je zegt hoe vaak dat we voor het rode licht staan als de slagbomen openkomen heb ook al gezien dat het licht op groen was als de slagbomen dicht stonden
Ze zijn daar ook geregeld paraplu, maar dat moet aan de overweg zelf liggen, blijkbaar vallen er daar geregeld storingen voor aan de overweg.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: werken: in stations

Bericht door loic1811 »

inderdaad hoeveel keer ik er vorig jaar geen SF05 heb gedaan en vertragingen. want je weet ook hoe goed de lijn 60 is .ik ga ze volgend jaar is noteren want het is verdomd veel daar
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: werken: in stations

Bericht door Hogersluys »

antwerpenaar schreef:Blijkbaar worden ook voor dendermonde grote plannen gemaakt
Afbeelding
Ik vind het allesbehalve een verbeteringen tegenover de huidige situatie. Het lijkt meer een abri dan een station. Waarom wil de NMBS trouwens per se zoveel station tegelijkertijd vernieuwen terwijl het echte pijnpunt (nl Brussel-Zuid) in de kou blijft staan?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: werken: in stations

Bericht door msts.be »

Hogersluys schreef: Ik vind het allesbehalve een verbeteringen tegenover de huidige situatie. Het lijkt meer een abri dan een station. Waarom wil de NMBS trouwens per se zoveel station tegelijkertijd vernieuwen terwijl het echte pijnpunt (nl Brussel-Zuid) in de kou blijft staan?
Omdat men er bij EuroStation, EuroImmoStar en de Holding (en de toekomstige opvolgers) nog altijd niet zeker is of men de overkapping nu gaat afwerken, of het station gaat afbreken om het op zijn "Nouvels" opnieuw op te bouwen..

Een paar jaar geleden stond Brussel-Zuid nog tussen de projecten op "Het Station", terwijl het nu verschwunden is:
http://www.scotty.be/nl/sites/het-station/projecten

Bij EuroStation en DS kan je de Nouvel'se visie nog zien:
http://www.eurostation.be/nl/projecten/brussel-zuid.htm
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110504_061
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: werken: in stations

Bericht door ijzeren rijn 82 »

in Beringen (lijn 15) zijn ze ook begonnen aan het bouwen van de nieuwe stopplaats
http://www.tvl.be/nl/2012-09-05/start-a ... -beringen/
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: werken: in stations

Bericht door L29&15 »

Goede middag,

Eindelijk!! Gedaan met de laatste 2 wagons op de overweg tijdens de stop in Olen.
Gisteren heeft men via de weg met 2 vrachtwagens perronboordstenen gebracht.
Ze liggen aan het einde van het perron - kant Geel; kant Antwerpen ben ik nog niet gaan kijken.
Weet iemand of dit voor de perronverlenging is, want 5 AR41 is minimum een halve AR41 te lang. Trouwens er rijden precies meer treinen met 5 AR41 dan een tijd geleden.

Ook zag ik onlangs dat er in Wolfstee ook perronboordstenen geleverd zijn.

Beide stopplaatsen hebben reeds verhoogde perrons; Olen heeft er van het oude type, Wolfstee van het nieuwe dat nu overal geplaatst wordt.

Dank voor een reactie.
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: werken: in stations

Bericht door L29&15 »

Gemiste kans!

In Herentals heeft men onlangs spoor 2 vernieuwd.
Dit spoor ligt niet kaarsrecht aan het perron. Ter plaatse is er geen bocht of zo in het tracé.
Enkel een kronkel; spoor 1 heeft nog een ergere kronkel. Dit is goed zichtbaar zowel aan het spoor als aan de perronboord.
De vernieuwing van de sporen was de ideale gelegenheid geweest om dit spoor recht te trekken.
Ik weet wel dat dan ook de perronboord rechtgetrokken dient te worden.
Naar ik ooit eens gehoord heb, zouden er ook hier nieuwe perrons komen.
Ofwel voerde men nu de perronvernieuwing mee door of men wachtte met de sporen tot er nieuwe perrons komen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: in stations

Bericht door Shrek »

en heeft er iemand last van die kronkel?
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: werken: in stations

Bericht door Mechanik »

door het verwijderen van die kronkel zou de snelheid ter plaatse misschien verhoogd kunnen worden?
Cipallieter

Re: werken: in stations

Bericht door Cipallieter »

2 Foto's van de werken in het station van Geel.
Dit weekend is het treinverkeer tussen Mol en Herentals onderbroken omdat de onderdoorgang onder de sporen geplaatst wordt.
Bijlagen
foto0019.jpg
foto0012.jpg
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: werken: in stations

Bericht door Glodenox »

Er worden nu al twee dagen kleinschalige werken uitgevoerd in het station van Weerde. Vandaag waren ze een gat aan het boren in 1 van de muren naast de onderdoorgang naar spoor 4. Aangezien ze ook de grond achter de muur aan het weggraven waren, heb ik het vermoeden dat er daar ofwel kabels door getrokken gaan worden, of iets zwaar aan de muur gehangen gaat worden. Zou het mogelijk zijn dat dit voorbereidingswerken zijn voor die ticketautomaten die ze in elk station willen zetten?

Als ik 's ochtends wat meer tijd zou hebben zou ik het hen gewoon op de man af vragen, maar meestal voorzie ik veel te weinig marge :(

EDIT: laat maar, de werken gaan gewoon over nieuwe kabels voor de seininrichting (en mogelijk de reizigersinformatiesystemen).
Laatst gewijzigd door Glodenox op 31 okt 2012, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Lukas
Berichten: 1674
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

De werken in Gent Sint Pieters gaan goed vooruit;Het vernieuwde spoor 12 word midden november in gebruik genomen.Er zijn al verschillende noodzakelijke zaken geplaatst:bovenleiding,seinen en een stuk van de nieuwe stationsluifel.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: werken: in stations

Bericht door Bibke »

Iemand foto's?
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: in stations

Bericht door Stijn91 »

Bibke schreef:Iemand foto's?
Misschien op de website van stationsproject Gent-Sint-Pieters.
Lukas
Berichten: 1674
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: in stations

Bericht door Lukas »

Hoi,

Bibke,

Ik ben in september nog mee geweest met een rondleiding die georganiseerd werd door het Infopunt Project Gent Sint Pieters.Tijdens die rondleiding heb ik foto's genomen.Ik zal eens zien hoe ik die foto's op dit forum krijg.

Op de site van het Infopunt Project Gent Sint Pieters kan je ook foto's bekijken -> http://www.projectgentsintpieters.be .

Hoe geraak je aan de foto's?Heel simpel,op de keuzebalk "Beeld" klikken en vervolgens op album.Normaal opet er zich nu een nieuwe pagina en op die pagina klik je op "Groot werfbezoek".

Hopelijk is het duidelijk voor iedereen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Plaats reactie