Electrificatie Herentals-Mol

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Dieselfreak »

Cipallieter schreef:de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman
Er kunnen tot 5 MW41's gekoppeld worden, is dat onvoldoende?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef:
Cipallieter schreef:de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman
Er kunnen tot 5 MW41's gekoppeld worden, is dat onvoldoende?
als je ze elk kwartier laat rijden niet, maar voor die ene trein per uur wel :wink:
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Dieselfreak »

Shrek schreef:als je ze elk kwartier laat rijden niet, maar voor die ene trein per uur wel :wink:
Waarom worden er dan geen extra treinen ingezet?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef:Waarom worden er dan geen extra treinen ingezet?
in de kempen is er daarvoor nog ruimte op het spoornet, maar van Lier tot antwerpen zit het stampvol met andere treinen. (Hetzelfde geldt trouwens voor andere grote steden)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:
Dieselfreak schreef:
Cipallieter schreef:de dieseltreinen hebben immers onvoldoende capaciteit om het reizigersverkeer op te vangen,' aldus Martine Taelman
Er kunnen tot 5 MW41's gekoppeld worden, is dat onvoldoende?
als je ze elk kwartier laat rijden niet, maar voor die ene trein per uur wel :wink:
De oplossing:
Afbeelding
Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker? :roll:
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Steve »

Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Joris »

Hallo,
MIVB-reiziger schreef:Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
77/78: Nee, tenzij je je reizigers in het donker wil vervoeren.
57: idem vermoed ik
Blauwe 55: Ja, zou perfect gaan, enkel, zie ik dat praktisch gezien, en op basis van kosten bvb, helaas niet te gebeuren...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Shrek »

Joris schreef: De oplossing:
Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker? :roll:
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
Op termijn is een geëlektrificeerde lijn goedkoper voor iedereen hoor. Infrabel verdient er meer mee en de nmbs bespaart op diesel.
Ik denk trouwens dat de aanschaf van een nieuwe reeks diesels niet veel goedkoper is dan de lijn elektrificeren :wink:
MIVB-reiziger schreef:Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
Neen, geen enkele dieselloc kan genoeg stroom leveren om deze rijtuigen te laten werken. Ook het tractievermogen lijkt mij te weinig (hoewel dat met een TS wel in orde zou kunnen komen).
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door kika »

Joris schreef:Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker? :roll:
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
En qua hoogte past daar dan allemaal?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Shrek »

kika schreef:
Joris schreef:Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker? :roll:
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
En qua hoogte past daar dan allemaal?
Tegelijk met de elektrificatie gaan ze er ook voor zorgen dat M6 op de lijn kunnen rijden, dus dat is geen probleem he :wink:
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Joris »

Hallo,
kika schreef:
Joris schreef:Maar dan met M6 en een EuroRunner of dieseltraxx. Die laatste heeft trouwens al testritten in België gedaan... Maarbon, het is en blijft de nmbs zeker? :roll:
Ergens wel straf dat infrabel zo een investering zou doen omdat 1 operator verkeerd materieel bestelde...
En qua hoogte past daar dan allemaal?
Er zijn daar geen tunnels en er hangt geen wasdraad, dus ik zie geen probleem.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door nahoj »

Shrek schreef:
MIVB-reiziger schreef:Even louter hypothetisch denken: zou M6 samengaan met een 77/78, een 57 of zelfs een blauwe 55??
Neen, geen enkele dieselloc kan genoeg stroom leveren om deze rijtuigen te laten werken. Ook het tractievermogen lijkt mij te weinig (hoewel dat met een TS wel in orde zou kunnen komen).
Een blauwe 55 kan denk ik 4, max 5 rijtuigen M6 voeden (wanneer die vol vermogen vragen).
Tractievermogen is inderdaad ook beperkt.
Ik denk dat het kan om zo'n trein samen te stellen (bv. 2x HLD55 + max 8 M6), maar je mag geen superprestaties verwachten. Je zal het tractievermogen hebben van pakweg één HLE23... Een iets modernere diesel is misschien wenselijk.
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door kika »

Joris schreef:Er zijn daar geen tunnels en er hangt geen wasdraad, dus ik zie geen probleem.
Er zijn wel bruggen (of toch minstens 1 dat ik me herinner), vandaar de vraag.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Shrek »

nahoj schreef:Een blauwe 55 kan denk ik 4, max 5 rijtuigen M6 voeden (wanneer die vol vermogen vragen).
Tractievermogen is inderdaad ook beperkt.
Ik denk dat het kan om zo'n trein samen te stellen (bv. 2x HLD55 + max 8 M6), maar je mag geen superprestaties verwachten. Je zal het tractievermogen hebben van pakweg één HLE23... Een iets modernere diesel is misschien wenselijk.
Maar in die 8 M6 past ongeveer evenveel volk als in 4 MW41's aan mekaar, dus je wint niets...
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door AlexNL »

Shrek schreef:Maar in die 8 M6 past ongeveer evenveel volk als in 4 MW41's aan mekaar, dus je wint niets...
Volgens Wikipedia biedt één MW41 plaats aan 138 zittende reizigers in de 2e klasse, en 12 in de eerste klasse. Die capaciteit biedt een M6 ook, maar dan per rijtuig.

Met 8 bakken M6 bied je dus de dubbele capaciteit ten opzichte van 8 bakken MW41 ;-)
Plaats reactie