Pagina 16 van 34

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 05 dec 2011, 04:23
door Shrek
AlexNL schreef:
Shrek schreef:Maar in die 8 M6 past ongeveer evenveel volk als in 4 MW41's aan mekaar, dus je wint niets...
Volgens Wikipedia biedt één MW41 plaats aan 138 zittende reizigers in de 2e klasse, en 12 in de eerste klasse. Die capaciteit biedt een M6 ook, maar dan per rijtuig.

Met 8 bakken M6 bied je dus de dubbele capaciteit ten opzichte van 8 bakken MW41 ;-)
Owja ik was even in de waan dat die dingen drieledig waren xD
Dus neem er dan 5 of 6 ipv 4 en je komt in de buurt van die M6-samenstelling.
Maar beide oplossingen geven een lange trein = heel veel diesel verstookt. Dan levert een HLE met wagons een zeer mooie besparing op.

Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 05 dec 2011, 08:16
door dekooiker
Hangt er vanaf of het tegen de draad laten staan om op druk te blijven van een loc meer, minder of evenveel gebruikt als het laten draaien van al die dieselmotoren.

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 06 dec 2011, 02:26
door Shrek
dekooiker schreef:Hangt er vanaf of het tegen de draad laten staan om op druk te blijven van een loc meer, minder of evenveel gebruikt als het laten draaien van al die dieselmotoren.
In energie zal dat wel ongeveer evenveel zijn, maar elektrische energie is veel goedkoper dan diesel :wink:

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 07 dec 2011, 11:21
door ijzeren rijn 82
ik hoor waaien dat de electrificatie Mol-Herentals opnieuw uitgesteld is owv besparingen
klopt dit ?
http://www.rtv.be/artikels/nieuws/20111 ... entals-mol

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 07 dec 2011, 11:49
door Dieselfreak
"Nu rijden er nog oude dieseltreinen op het traject."

Een MW41 is al oud??

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 07 dec 2011, 12:29
door Cipallieter
Staatssecretaris Servais Verherstraeten woont in Mol.
Hij moet zijn invloed maar gebruiken om dit dossier er door te drukken.

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 07 dec 2011, 12:35
door dcr
Spijtig dat de nieuwe minister nu in Wallonië woont, de binding met de Kempen zal niet echt groot zijn vrees ik....

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 07 dec 2011, 12:43
door overweg13
dcr schreef:Spijtig dat de nieuwe minister nu in Wallonië woont, de binding met de Kempen zal niet echt groot zijn vrees ik....
Zal wel juist zijn, met ik denk dat de spoorwegen in de Kempen beter af zijn met een Waalse PS-minister dan met een Vlaamse VLD'er. De naam Decroo alleen al...

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 07 dec 2011, 13:12
door pietje
overweg13 schreef: Zal wel juist zijn, met ik denk dat de spoorwegen in de Kempen beter af zijn met een Waalse PS-minister dan met een Vlaamse VLD'er. De naam Decroo alleen al...
Dat zou ik toch niet zo stellen, want ik vermoed dat als een PS'er moet kiezen tussen besparen op personeel of op dienstverlening, dat het de dienstverlening is die het zwaarst te lijden zal krijgen.
Ik zeg niet dat het met ne liberaal beter is, maar de PS heeft al meermaals de spoorwegen misbruikt om aan "klantenbinding" te doen.

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 07 dec 2011, 13:20
door overweg13
pietje schreef:
overweg13 schreef: Zal wel juist zijn, met ik denk dat de spoorwegen in de Kempen beter af zijn met een Waalse PS-minister dan met een Vlaamse VLD'er. De naam Decroo alleen al...
Dat zou ik toch niet zo stellen, want ik vermoed dat als een PS'er moet kiezen tussen besparen op personeel of op dienstverlening, dat het de dienstverlening is die het zwaarst te lijden zal krijgen.
Ik zeg niet dat het met ne liberaal beter is, maar de PS heeft al meermaals de spoorwegen misbruikt om aan "klantenbinding" te doen.
En wat dacht je dat er met de dienstverlening gebeurd is ten tijde van Decroo sr.? Een op zich niet zo slecht IC-IR-plan werd onder zijn impuls omgeturnd tot het grootste besparingsplan ooit, met 3 opeenvolgende prijsverhogingen in iets meer dan een jaar tijd, en met het meest extreme dedain voor NMBS-personeel en reizigers. Of wat dacht je van gauw geïmproviseerde afschaffingen midden in de geldigheidsperiode van de dienstregeling.

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 07 dec 2011, 18:22
door am62
Dieselfreak schreef:Een MW41 is al oud??
Eh ja en versleten als je naar het inferieur interieur kijkt en als je erin zit zal je dat wel merken.
Was het oorspronkelijk niet de bedoeling om die stellen op 15 jaar af te schrijven ?

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 07 dec 2011, 20:34
door pietje
overweg13 schreef:
pietje schreef:
overweg13 schreef: Zal wel juist zijn, met ik denk dat de spoorwegen in de Kempen beter af zijn met een Waalse PS-minister dan met een Vlaamse VLD'er. De naam Decroo alleen al...
Dat zou ik toch niet zo stellen, want ik vermoed dat als een PS'er moet kiezen tussen besparen op personeel of op dienstverlening, dat het de dienstverlening is die het zwaarst te lijden zal krijgen.
Ik zeg niet dat het met ne liberaal beter is, maar de PS heeft al meermaals de spoorwegen misbruikt om aan "klantenbinding" te doen.
En wat dacht je dat er met de dienstverlening gebeurd is ten tijde van Decroo sr.? Een op zich niet zo slecht IC-IR-plan werd onder zijn impuls omgeturnd tot het grootste besparingsplan ooit, met 3 opeenvolgende prijsverhogingen in iets meer dan een jaar tijd, en met het meest extreme dedain voor NMBS-personeel en reizigers. Of wat dacht je van gauw geïmproviseerde afschaffingen midden in de geldigheidsperiode van de dienstregeling.
Je hoort mij niet ontkennen dat de periode onder vader Decroo een zeer zwarte periode was in de geschiedenis van de NMBS, maar ik wou gewoon duiden dat bij bestparingen de PS vooral het personeel zal ontzien, dus is de reiziger bij voorbaat de dupe.

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 11 dec 2011, 21:12
door Cipallieter
In de 'Metro' van vrijdag 9/12 stond rechts onderaan pagina 2 bij 'Kort nieuws' het volgende tekstje:

Bijna alle werken aan de spoorinfrastructuur die van belang zijn voor Vlaanderen lopen vertraging op of zijn geschrapt.
Dat blijkt uit een evaluatie van het akkoord tussen de federale overheid en de gewesten.


Dat voorspelt niet veel goeds.

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 13 dec 2011, 20:21
door Boke
Heb vanmiddag in Mol een aantal (denk ik) I10 rijtuigen met op kop een 55XX en achteraan een 62XX, stond klaar om richting Neerpelt of Hasselt te vertrekken.

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Geplaatst: 13 dec 2011, 20:25
door P. Michiels
Boke schreef:Heb vanmiddag in Mol een aantal (denk ik) I10 rijtuigen met op kop een 55XX en achteraan een 62XX, stond klaar om richting Neerpelt of Hasselt te vertrekken.
Oude tijden herleven! Of was het gewoon een meettrein van Infrabel?