Pagina 16 van 69

Re: werken: in stations

Geplaatst: 03 dec 2012, 22:35
door Nicholas
In Herentals is men ondertussen bezig met de ondertunneling verder door te trekken van spoor 3 naar spoor 5.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 04 dec 2012, 21:38
door Lukas
Hoi,

Afgelopen zaterdag zag ik dat men in Gent Sint Pieters spoor 10 heeft uitgebroken.Er ligt nu nog enkel een ballastlaag.Ook heeft men op het perron van spoor 9 en 10 al diverse putten gegraven.

Lukas

Re: werken: in stations

Geplaatst: 10 dec 2012, 13:43
door Stijn91
In Denderleeuw zijn ze bezig met het vernieuwen van de dwarsliggers op spoor 5, hierdoor zijn sporen 5 en 6 buiten dienst aangezien er sporen worden gelegd door een kraan die op spoor 6 staat.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 12 dec 2012, 19:18
door Glodenox
In Weerde werd er een tijdje geleden een soort betonnen basis gemaakt voor iets, weet er iemand waar dit voor gaat dienen? Een of andere controlekast/elektriciteitsvoorziening/...? Of zouden dit voorzieningen zijn voor die automaten die aan elk station gaan komen?
Afbeelding (foto genomen met GSM, vandaar de ietwat slechte kwaliteit)

De exacte locatie gezien in Google Street View: http://goo.gl/maps/3K0yZ

Re: werken: in stations

Geplaatst: 12 dec 2012, 22:35
door loic1811
dat is inderdaad bedoeld voor de ticket automaten :D

Re: werken: in stations

Geplaatst: 13 dec 2012, 00:35
door Steve
In de reisplanner verschijnt dit opmerkelijke bericht:
Werken Mechelen: mogelijke gevolgen voor de treindienst.De werken voor de vernieuwing van het Station van Mechelen beginnen binnenkort. De kans bestaat hierbij dat men tijdens de graafwerken op springtuig uit de tweede wereldoorlog stoot.Daar de kans reëel is dat men bommen zal aantreffen heeft de stad Mechelen samen met de ontmijningsdienst een plan uitgewerkt om de ontmanteling en evacuatie ervan zo veilig mogelijk te laten verlopen.In het geval dat er een interventie nodig is, zal er een veiligheidsperimeter worden bepaald afhankelijk van het ontploffingsgevaar.Deze maatregelen zullen gevolgen hebben op de treindienst. NMBS heeft een aantal alternatieve treindiensten voorzien die op deze pagina beschikbaar zullen zijn met de aanpassingen in real time.
Wie weet meer?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 13 dec 2012, 00:42
door Retard
MIVB-reiziger schreef:In de reisplanner verschijnt dit opmerkelijke bericht:
Werken Mechelen: mogelijke gevolgen voor de treindienst.De werken voor de vernieuwing van het Station van Mechelen beginnen binnenkort. De kans bestaat hierbij dat men tijdens de graafwerken op springtuig uit de tweede wereldoorlog stoot.Daar de kans reëel is dat men bommen zal aantreffen heeft de stad Mechelen samen met de ontmijningsdienst een plan uitgewerkt om de ontmanteling en evacuatie ervan zo veilig mogelijk te laten verlopen.In het geval dat er een interventie nodig is, zal er een veiligheidsperimeter worden bepaald afhankelijk van het ontploffingsgevaar.Deze maatregelen zullen gevolgen hebben op de treindienst. NMBS heeft een aantal alternatieve treindiensten voorzien die op deze pagina beschikbaar zullen zijn met de aanpassingen in real time.
Wie weet meer?
Dat is zeer goed dat de NMBS daarvoor waarschuwt. Vergeet niet dat op 15 december 2008 een mortiergranaat uit de Tweede Wereldoorlog die onder Gent-Sint-Pieters lag, de treinreis van duizenden heeft gesaboteerd. Deze bom was onder sporen 5 en 6 gelegd (midden station), zodat indertijd de Nationaalsocialistische Duitse Arbeiderspartij in een keer alles kwa sporen in Gent kon platleggen, en dat zal in Mechelen niet anders zijn :wink:

Re: werken: in stations

Geplaatst: 13 dec 2012, 08:21
door Glodenox
Als ik me goed herinner zijn er op station Mechelen veel bommen gevallen in de oorlog. Vooral de brug over het kanaal was het doelwit, en dat werd dan ook geraakt. gezien de slechte accuraatheid van de bommen in die tijd ben ik vrijwel zeker dat er daar iets boven de grond gehaald gaat worden...

Re: werken: in stations

Geplaatst: 13 dec 2012, 09:14
door profke
in antw berchem staat al een backup seinpost omdat in die situaties ook de seinpost mechelen ge-evacueerd wordt....

Re: werken: in stations

Geplaatst: 13 dec 2012, 10:16
door Bibke
Inderdaad, Mechelen is zwaar gebombardeerde geweest waardoor men naar alle waarschijnlijkheid niet-ontplofte bommen zal aantreffen tijdens de werken.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 16 dec 2012, 11:36
door Glodenox
hle2127 schreef:dat is inderdaad bedoeld voor de ticket automaten :D
Jammer, maar helaas:
Afbeelding Ik stond redelijk voor joker toen ik 's avonds aankwam in Weerde. Ik had net tegen mijn medereizigers gezegd dat er daar hoogstwaarschijnlijk een ticketautomaat ging komen.

Re: werken: in stations

Geplaatst: 16 dec 2012, 15:01
door Shrek
hle2127 schreef:dat is inderdaad bedoeld voor de ticket automaten :D
En hoe kom je aan deze informatie?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 18 dec 2012, 13:36
door Stef
In Sint-Niklaas zijn ze een tweetal weken geleden begonnen aan spoor 2 het perron te vernieuwen.

Wat is er totnogtoe gebeurt: sporen A, 1, 4 en 5.
Nog te doen: sporen 2 (aan begonnen) en 3 + gang (?).

Re: werken: in stations

Geplaatst: 20 dec 2012, 23:05
door loic1811
Shrek schreef:
hle2127 schreef:dat is inderdaad bedoeld voor de ticket automaten :D
En hoe kom je aan deze informatie?
:oops: oeps het was een buikgevoel ik had aan andere stations ook zo'n platformen gezien waar ook die blauwe buizen uitkwamen en vaak stond er dan plots een ticket automaat maar ik heb de foto nog is bekeken en ik zie ineens dat er teveel buizen waren voor een ticket automaat ... sorry voor de foute info :?

Re: werken: in stations

Geplaatst: 03 jan 2013, 19:00
door ijzeren rijn 82
Infrabel plant belangrijke wijzigingen aan stationsomgeving Neerpelt
Infrabel plant ingrijpende werken in de omgeving van het station en aan de overweg achter WICO Campus Sint-Hubertus.

Aan het station worden de sporen heraangelegd. Er komt tevens een voetgangerstunnel, waardoor de reizigers via de tunnel veilig bij spoor 2 en 3 kunnen komen en gebruikers van de langparking snel en veilig het station kunnen bereiken.

De spoorwegovergang ter hoogte van de rotonde aan de Boseindstraat zal na voltooiing van de werken opgeheven worden. In plaats daarvan zal een nieuwe weg aangelegd worden langs het spoor die onder het spoor door kruist en aansluit aan de Boseindstraat ter hoogte van de Kievitstraat.

In een eerste fase, die duurt tot het bouwverlof (5 juli 2013), zal er weinig hinder zijn voor het verkeer. Er zullen voornamelijk spoorwerkzaamheden plaatsvinden die mogelijk wel een impact hebben op de treinreizigers. Bovendien zal er gestart worden met de onderdoorgang ter hoogte van de Kievitstraat en de aanleg van de voetgangerstunnel aan het station buiten de sporen die momenteel in gebruik zijn.

Het project werd ontworpen door TucRail, het eigen studiebureau van Infrabel.
Aannemer Deckx uit Dessel start binnenkort met de werken die volledig zullen beëindigd zijn tegen eind 2014