Electrificatie Herentals-Mol

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

was de meettrein , reed oa naar hamont grens
voor de liefhebbers fotos op mijn site
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door LML »

Cipallieter schreef:In de 'Metro' van vrijdag 9/12 stond rechts onderaan pagina 2 bij 'Kort nieuws' het volgende tekstje:

Bijna alle werken aan de spoorinfrastructuur die van belang zijn voor Vlaanderen lopen vertraging op of zijn geschrapt.
Dat blijkt uit een evaluatie van het akkoord tussen de federale overheid en de gewesten.


Dat voorspelt niet veel goeds.
Op papier zouden de werken gestart zijn op 12/12/'11, zo ook een reisverlenging van 2 min. tussen Mol en Herentals, geen (ont)koppeling meer in Mol van de treinen, dienst op enkelspoor tussen Mol en Geel (klopt dit? Heb het zelf nog niet ontdekt/gezien). Allemaal i.f.v. de elektrificatiewerken...

In praktijk is het een ander paar mouwen. Reken maar (volgens de traditie) een vertraging van een paar jaar voor de voltooiing van de werkzaamheden. Eérste versie was: elektrificatie Mol-Herentals klaar in 12/'14. Tel er maar gerust min. 2 jaar bij...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

LML schreef:
Cipallieter schreef:In de 'Metro' van vrijdag 9/12 stond rechts onderaan pagina 2 bij 'Kort nieuws' het volgende tekstje:

Bijna alle werken aan de spoorinfrastructuur die van belang zijn voor Vlaanderen lopen vertraging op of zijn geschrapt.
Dat blijkt uit een evaluatie van het akkoord tussen de federale overheid en de gewesten.


Dat voorspelt niet veel goeds.
Op papier zouden de werken gestart zijn op 12/12/'11, zo ook een reisverlenging van 2 min. tussen Mol en Herentals, geen (ont)koppeling meer in Mol van de treinen, dienst op enkelspoor tussen Mol en Geel (klopt dit? Heb het zelf nog niet ontdekt/gezien). Allemaal i.f.v. de elektrificatiewerken...

In praktijk is het een ander paar mouwen. Reken maar (volgens de traditie) een vertraging van een paar jaar voor de voltooiing van de werkzaamheden. Eérste versie was: elektrificatie Mol-Herentals klaar in 12/'14. Tel er maar gerust min. 2 jaar bij...
er wordt nog steeds beide sporen benut tussen Herentals en Mol
de dienstregeling was nu eenmaal aangepast en kan niet zomaar terug worden gezet zoals het voor 11-12 was
de werken zijn (voorlopig) opgeschort
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door stefanic »

ijzeren rijn 82 schreef:de werken zijn (voorlopig) opgeschort
Ik ben wel benieuwd om te weten waar jij die info haalt?

Niemand bij de onze diensten (en meer betrokken partij dan onze diensten zijn er niet) heeft hier al iets officieel over gehoord. Niemand bij Infrabel (en we polsen toch bij de dienst verantwoordelijk voor de werven in de betrokken regio) kunnen hier enige bevestiging over geven buiten 'wij hebben die geruchten ook gehoord'.

Je mag me dus (desnoods via PM) laten weten welke persoon deze info OFFICIEEL kan bevestigen. Pas nadat NMBS officieel in kennis is gebracht van de situatie kan er eventueel aan gedacht worden om de dienstregeling terug te normaliseren (niet dat dat op 1-2-3 gaat)
spoorwegrealist
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door ijzeren rijn 82 »

stefanic schreef:
ijzeren rijn 82 schreef:de werken zijn (voorlopig) opgeschort
Ik ben wel benieuwd om te weten waar jij die info haalt?

Niemand bij de onze diensten (en meer betrokken partij dan onze diensten zijn er niet) heeft hier al iets officieel over gehoord. Niemand bij Infrabel (en we polsen toch bij de dienst verantwoordelijk voor de werven in de betrokken regio) kunnen hier enige bevestiging over geven buiten 'wij hebben die geruchten ook gehoord'.

Je mag me dus (desnoods via PM) laten weten welke persoon deze info OFFICIEEL kan bevestigen. Pas nadat NMBS officieel in kennis is gebracht van de situatie kan er eventueel aan gedacht worden om de dienstregeling terug te normaliseren (niet dat dat op 1-2-3 gaat)
ik weet dat van een treinbestuurder van Mol
die vertelde mij dat de werken voorlopig niet werder gaan , al was daar onduidelijkheid hoelang de werken uitgesteld worden daarom zette ik er ook voorlopig bij
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door LML »

De elektrificatiewerkzaamheden Mol-Herentals zijn niet afgevoerd, wel uitgesteld. Volgens de traditie enkele jaren. Lees ook enkele balkskes hoger... :)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door stefanic »

Kijk, voorlopig heeft iedereen ongeveer wel gehoord van iemand via-via dat er voorlopig niet zou verder gewerkt worden.
Maar niemand heeft dat van een echt betrokken partij gehoord.
Zolang wj niet officieel te horen of te lezen krijgen dat de werken 'voorlopig' of 'voor zeer lang' of 'voor altijd' uitgesteld zijn, gaan ze gewoon door zoals gepland. Het is (voor alle duidelijkheid) ook niet zo dat, omdat de dienstregeling is aangepast vanaf zondag 11/12 omwille van de werkzaamheden, dat de werkzaamheden dan ook starten op maandag 12/12.

Wij krijgen nu parlementaire vragen over het waarom van de extra rirttijd tussen Herentals en Mol. Wij vertellen gewoon dat dat is omwille van geplande electrificatiewerkzaamheden. Da's ook het enige dat we officieel kunnen zeggen.
spoorwegrealist
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door LML »

Die informatie over de elektrificatie komen zeker niet van Marcel de beenhouwer, Pierke Pierlala van de bakker, Mariette van de wasserette, van Juul van rosse Magda van 't achter 't hoekske, of uit één of ander roddelboekske of sensatiekrant waarvan de naam algemeen geweten en zelfs gekend is. De info die ik gekregen heb komt van zeer betrouwbare personen. Omwille van de wet van de privacy zet ik hier ook geen namen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door kika »

Zeer betrouwbaar, maar ook in de juiste positie? Daarmee bedoel ik een persoon die er daadwerkelijk over gaat, in een uitvoerende positie word je vaker wat wijsgemaakt of langer in het ongewisse gelaten.

Maar wat mij eigenlijk meer interesseert, mocht het allemaal waar zijn, is waarom het dan niet publiek gemaakt wordt.
Trammist

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door Trammist »

In China worden er mensen tegen de muur gezet voor zaken véél minder erg dan dit geknoei.
We moeten dat niet naar hier kopiëren, maar toch... Het is wel iets om even over na te denken.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door dentheo »

kika schreef:
Maar wat mij eigenlijk meer interesseert, mocht het allemaal waar zijn, is waarom het dan niet publiek gemaakt wordt.
Je moet wel beseffen dat meestal een "slechte boodschap" gemasseerd moet worden vooraleer ze publiek wordt, zeker in een "politieke" omgeving als de NMBS.
Die boodschap moet door alle lagen van de hiërarchie van de NMBS en dan moeten de nodige politiekers nog gebriefd vooraleer het bekendgemaakt wordt.
Die politiekers moeten daarbij nog enkele technische oorzaken krijgen, zodat zij netjes kunnen klagen voor hun mensen, maar ook zeggen dat het spijtig genoeg niet anders kan.
Case closed.
Zou mij niet verwonderen dat al honderden mensen het "weten".
Theo
Groeten vanop de Heide
centerfold

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door centerfold »

Ook ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de elektrificatie Herentals - Mol er nog niet direct komt.
Volgens mijn bron zou: "tuc rail, die zal instaan voor de uitvoering van de elektrificatie, het project niet in zijn begroting kunnen opnemen." einde citaat.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door FLV-FGSP »

Vandaag staat het bericht van uitstel in de Gazet:
http://www.gva.be/antwerpen/herentals/e ... ar-af.aspx
neigezug

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door neigezug »

Geen electrificatie nodig als men de wasmachientjes vervangt door de Talgo 250 hybrid:Tot Herentals op stroom, daarna stoomvoorziening via generator......


High Speed

Talgo 250 Hybrid


Inter-operability at the service of railway operators worldwide.

Train with automatic variable gauge system and dual voltage designed for travelling on conventional and High Speed tracks.






Maximum commercial speed 250 km/h (UIC gauge) 220 km/h (Spanish gauge).

Maximum acceleration on curves
1.2 m/s2
Traction units
2
Traction Electrical.
Electricity supply
25 kV, 50 Hz / 3 kV c.c.

Installed power
4800 kW c.a. / 4000 kW c.c.
Power generators
Two identical, independent generators.
Bogies Bo - Bo
Wheelbase 2.8 m
Power axles
8
Maximum weight per axle 18 t.
Front Aerodynamic, optimised for pressure waves and side winds.
Pneumatic braking
Two discs per axle.

Electric braking
Regenerating (2400 kW) and Rheostatic (2000 kW)

Length 20 m
Maximum width
2.96 m
Height 4 m
Operation direction
Two way (”push-pull”)
Operation Single train or in multiple configuration



Talgo 250.pdf
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Electrificatie Herentals-Mol

Bericht door FLV-FGSP »

Kan ook gewoon met een Franse BiBi hoor.
Plaats reactie