werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
ronny
Berichten: 544
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door ronny »

Treinen9880 schreef:In het weekend van 5 oktober is er ook geen treinverkeer tussen Gent en Brugge. Er zijn vervangbussen voorzien.
Op 6 oktober is er ook een tijdelijke onderbreking tussen Aarschot en Leuven. Werkzaamheden voor afschaffing ow 122 te Wezemaal ? De tunnel staat al naast het spoor klaar.
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

ronny,

Dit klopt volledig.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Sporen en dwarsliggers liggen
Klaar voor montage naar Brussel rijdend. Het is dus nog een kwestie van ballast er bij te krijgen.
Dan zullen ze zich zeker kunnen bezighouden volgende week en de week erna (begin november) met het leggen van sporen alhoewel men eerst ballast nodig heeft.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

Dat hangt af hoe men die zal leveren, per vrachtwagen of per trein. Het tijdschema van die werken ken ik niet, het is niet omdat al een deel materieel klaarligt dat men de week er na zal beginnen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Dat hangt af hoe men die zal leveren, per vrachtwagen of per trein. Het tijdschema van die werken ken ik niet, het is niet omdat al een deel materieel klaarligt dat men de week er na zal beginnen.
Men heeft dan ook nog veel werk in het Brusselse, maar meer richting Denderleeuw toe zou men toch al kunnen beginnen indien de mogelijkheid er is. Ik dacht dat de werken in 2015 of 2016 moesten af zijn en in 2017 de sporen of bovenleiding zou vernieuwen.
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainman »

Vorig weekend zijn er op het nieuwe tracé over een hele afstand (vanaf Sint Katharina Lombeek richting Brussel) lange spoorstaven afgelegd.
Ik vroeg me af hoe die daar geraakt zijn: uiteraard per trein, maar hoe krijgen ze die tussen de bovenleidingspalen?
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Retard »

Me een kraan die niet al e hoog hef.

Merk op dat ik moeie doe om het dialec van Sijn91 hier e inroduceren.
Cipallieter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Cipallieter »

Dit weekend worden blijkbaar 2 (?) wissels vervangen vlakbij de overweg van de Ernest Claeslaan in Lier.
Gisteren had Strukton de bestaande wissels verwijderd en was men druk aan de spoorbedding aan het werken.
Het viel me wel op dat alle seinen van het normaalspoor naar Antwerpen die achter de verdwenen wissels lagen open stonden en alle seinen van het tegenspoor gesloten waren.

Blijkbaar staat er daarna nog één en ander te gebeuren aan de overweg want deze wordt afgesloten vanaf 14/11 22:00 uur tot 13/12 22:00 uur.
Er staan 3 tijdelijke wooncontainers van Strukton in de buurt van het nabijgelegen hockeyveld.
Heeft iemand enig idee wat men aan die overweg gaat doen?
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Dit weekend zijn er werken op lijn 50A en dit tussen Gent en Brugge.De IC A (Oostende - Eupen) en de IC E (Genk/Luik Guillemins - Knokke/Blankenberge) worden omgeleid langs Deinze en Lichtervelde.

De L trein Brugge - Gent wordt vervangen door een bus.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door trainspotterstef »

Lukas schreef:Hoi,

Dit weekend zijn er werken op lijn 50A en dit tussen Gent en Brugge.De IC A (Oostende - Eupen) en de IC E (Genk/Luik Guillemins - Knokke/Blankenberge) worden omgeleid langs Deinze en Lichtervelde.

De L trein Brugge - Gent wordt vervangen door een bus.

Lukas
Vandaag in Zedelgem heel dat circus op plaat gezet
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

18 november

De werken van de viersporigheid op de lijn 50A (50B?) vorderen:
- de gabarit is overal vrijgemaakt voor de vier sporen: al de oude bruggen zijn weg
- de balast van het spoor richting Brussel ligt er van de vertakking Katarina Lombeek tot de brug van Pede (zij het met nog een klein gaatje in 't midden)
- de bielden van het spoor richting Brussel worden gelegd vanuit Katarina Lombeek richting Brussel


22 november

Ondertussen is men vanaf het knooppunt van Sint-Katharina-Lombeek (Ternat) begonnen met de aanleg van het spoor richting Brussel.

Komt van Skyscrapercity.com
BVG1988
Berichten: 578
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door BVG1988 »

Ik ben met de trein vorige zaterdag gepasseerd op spoorlijn 50A richting Brussel. Ik heb gezien dat het spoor richting Brussel tot het viaduct van Sint-Anna-Pede was gelegd. Ik heb ook gezien dat er in Schepdaal aan de brug van de N8 een verbreding tussen het buitenspoor en de middensporen is. Komt er dan toch eventueel een stopplaats? De verbreding is toch een redelijke afstand, zeker een 200 à 300m denk ik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

BVG1988 schreef:Ik ben met de trein vorige zaterdag gepasseerd op spoorlijn 50A richting Brussel. Ik heb gezien dat het spoor richting Brussel tot het viaduct van Sint-Anna-Pede was gelegd. Ik heb ook gezien dat er in Schepdaal aan de brug van de N8 een verbreding tussen het buitenspoor en de middensporen is. Komt er dan toch eventueel een stopplaats? De verbreding is toch een redelijke afstand, zeker een 200 à 300m denk ik.
Natuurlijk komt er een stopplaats, dat is toch altijd al de bedoeling geweest?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

Nee niet in schepdaal. Daar is menig artikel in de lokale pers over verschenen. Men voorziet wel de ruimte maar het laatste wat ik er van hoorde was dat er voorlopig geen halte komt. Wel in Anderlecht ter hoogte van Ceria/COOVI
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Shrek »

Steven schreef:Nee niet in schepdaal. Daar is menig artikel in de lokale pers over verschenen. Men voorziet wel de ruimte maar het laatste wat ik er van hoorde was dat er voorlopig geen halte komt. Wel in Anderlecht ter hoogte van Ceria/COOVI
Owja, ik dacht dat hij Anderlecht bedoelde. Anderlecht of Schepdaal, is dat niet hetzelfde? :lol:
(ik ben niet zo bekend met die streek) :oops:
Plaats reactie