Re: Opmerkelijke lichtbakken perrons Quévy
Geplaatst: 09 jan 2018, 10:44
Quévy-Maubeuge heeft wel het voordeel dat de infrastructuur nog in dienst is. Quiévrain-Valenciennes lijkt inderdaad te gaan heropenen voor het goederenverkeer, en dan lijkt het me heel goed mogelijk dat het ook voor het reizigersverkeer open zou gaan. De Panne-Duinkerke, daarentegen, hoewel het inderdaad een heel interessante verbinding zou kunnen zijn, daar zie ik totaal geen schot in de zaak komen, tot mijn groot chagrijn.
Overigens, Maubeuge is maar een beetje kleiner dan Valenciennes, met een slordige 33 500 tegenover 43 000. En zelfs met hun TGV via Douai en Arras ben je amper sneller in Parijs vanuit Valenciennes dan met de Intercité vanuit Maubeuge. Ik zou Quévy dus nog niet afschrijven...
Overigens, Maubeuge is maar een beetje kleiner dan Valenciennes, met een slordige 33 500 tegenover 43 000. En zelfs met hun TGV via Douai en Arras ben je amper sneller in Parijs vanuit Valenciennes dan met de Intercité vanuit Maubeuge. Ik zou Quévy dus nog niet afschrijven...