Pagina 3 van 3

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 sep 2014, 19:41
door Tom12
In een kader waarin men het onderscheid maakt tussen infrastructuurbeheerder en infrastructuurgebruiker, valt dit erg moeilijk te rijmen. Dit ruikt naar oneerlijke concurrentie.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 sep 2014, 19:53
door Shrek
Tom12 schreef:In een kader waarin men het onderscheid maakt tussen infrastructuurbeheerder en infrastructuurgebruiker, valt dit erg moeilijk te rijmen. Dit ruikt naar oneerlijke concurrentie.
Niet als de regelaars van SNCF, Crossrail, Eurostar en anderen daar ook worden toegelaten :wink:

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 sep 2014, 20:07
door Tom12
Shrek schreef:
Tom12 schreef:In een kader waarin men het onderscheid maakt tussen infrastructuurbeheerder en infrastructuurgebruiker, valt dit erg moeilijk te rijmen. Dit ruikt naar oneerlijke concurrentie.
Niet als de regelaars van SNCF, Crossrail, Eurostar en anderen daar ook worden toegelaten :wink:
Is daar dan sprake van? Dat zou wel een uitstekende evolutie zijn.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 sep 2014, 20:08
door Steven
De vraag is of deze bedrijven zelf vragende partij zijn??

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 sep 2014, 20:41
door Bibke
Het doel van deze hervorming is enkel om het reizigersvervoer in goede banen te kunnen.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 04 sep 2014, 21:45
door rvdborgt
Shrek schreef:
Tom12 schreef:In een kader waarin men het onderscheid maakt tussen infrastructuurbeheerder en infrastructuurgebruiker, valt dit erg moeilijk te rijmen. Dit ruikt naar oneerlijke concurrentie.
Niet als de regelaars van SNCF, Crossrail, Eurostar en anderen daar ook worden toegelaten :wink:
Zo werkt dat in ieder geval in het VK. De bijsturing van de verschillende vervoerders zit daar al jaren weer bij de verkeersleiding.

Groetjes,
Rian

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 06 sep 2014, 10:59
door dekooiker
Er is voorzien dat in de grote concentratieseinhuizen voor elke operator een stoel zal zijn.
Wat de informatieverstrekking door omroepers betreft zou het zeer wenselijk zijn om in het kader van de latere liberalisering van het reizigersverkeer dit door Infrabel te laten doen.
Het zou pas gek worden als de ene trein door een andere omroeper verzorgd wordt dan de andere.

Re: HERVORMING TRAFFIC CONTROL en RDV

Geplaatst: 06 sep 2014, 17:11
door AlexNL
Hetzelfde heeft men gedaan in Nederland met het OCCR (Operationeel Controle Centrum Rail), hierin zitten ProRail en de vervoerders. Sommige vervoerders zitten fysiek op de werkvloer (zoals NS), andere vervoerders nemen via teleconferencing deel wanneer nodig. Dat hangt er een beetje van af hoe groot de vervoerder is en wat de gevolgen van beslissingen van het OCCR kunnen zijn op de treindienst.

Voor de regionale vervoerders zijn die relatief klein, zij rijden op geïsoleerde lijnen waar ze meestal de enige vervoerder zijn. Dat is wel anders op het Hoofdrailnet, waar NS te maken heeft met veel goederenboeren en verschillende internationale treinen.