Pagina 3 van 3

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 11 dec 2014, 18:32
door Asterix
Marianne schreef:Wat hij schijnbaar bedoelde was dat de Reeks 28 geen of niet de juiste versie van ETCS had en daardoor niet door die spoortunnel zou mogen (?) Ook hebben hij en een aantal van zijn Nederlandse collega's van het depot die, die trein rijdt geen ETCS bevoegdheid. Ze mogen dus geen treinen bijvoorbeeld over de Betuwe-route rijden. Vooralsnog dan, tot ze de juiste cursussen daarvoor gevolgd hebben.
Zo heeft hij in het in ieder geval verteld.
Ze kunnen toch met Memor rijden of hoe rijden ze anders in de rest van België?

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 11 dec 2014, 18:37
door Steven
Dat kunnen ze zeker, maar ik vrees dat de antennes voor etcs eventueel lastig gaan doen. Je zit met een loc waar dus etcs op zit maar die niet actief mag worden, een beetje lastig vrees ik. Ik zal het is navragen aan mensen die de loc en etcs kennen om te weten hoe de vork precies aan de steel zit.

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 11 dec 2014, 19:10
door Shrek
Steven schreef:Dat kunnen ze zeker, maar ik vrees dat de antennes voor etcs eventueel lastig gaan doen. Je zit met een loc waar dus etcs op zit maar die niet actief mag worden, een beetje lastig vrees ik. Ik zal het is navragen aan mensen die de loc en etcs kennen om te weten hoe de vork precies aan de steel zit.
De antennes zelf zijn geen probleem (de traxxen passeren ook op L53 en L27, waar ook al ETCS ligt). Het is de programmering van de EVC in de traxxen die nog niet optimaal werkt. Meerbepaald het pakket 27 durft nog al eens problemen geven :)

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 11 dec 2014, 19:41
door Tom12
Jeroen schreef:
Marianne schreef:Wat hij schijnbaar bedoelde was dat de Reeks 28 geen of niet de juiste versie van ETCS had en daardoor niet door die spoortunnel zou mogen (?) Ook hebben hij en een aantal van zijn Nederlandse collega's van het depot die, die trein rijdt geen ETCS bevoegdheid. Ze mogen dus geen treinen bijvoorbeeld over de Betuwe-route rijden. Vooralsnog dan, tot ze de juiste cursussen daarvoor gevolgd hebben.
Zo heeft hij in het in ieder geval verteld.
Ze kunnen toch met Memor rijden of hoe rijden ze anders in de rest van België?
Voila. Gewoon in Level 0 waarbij Memor gewoon werkt.

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 11 dec 2014, 22:12
door AlexNL
Shrek schreef:Het is de programmering van de EVC in de traxxen die nog niet optimaal werkt. Meerbepaald het pakket 27 durft nog al eens problemen geven :)
Een lekenvraag wellicht, maar wat voor rol vervult dit roemruchte ETCS-pakket 27 op het Infrabelnetwerk?

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 13 dec 2014, 18:02
door twist297
AlexNL schreef:
Shrek schreef:Het is de programmering van de EVC in de traxxen die nog niet optimaal werkt. Meerbepaald het pakket 27 durft nog al eens problemen geven :)
Een lekenvraag wellicht, maar wat voor rol vervult dit roemruchte ETCS-pakket 27 op het Infrabelnetwerk?
International Static Speed Profile of met andere woorden : het snelheidsprofiel.
In dit snelheidsprofiel kan je treincategorieën programmeren en dit krijgen sommige EVC's niet goed verwerkt. Simpel gezegd : een passagierstrein zal sneller mogen rijden dan bijvoorbeeld een slechter remmende goederentrein.

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 13 dec 2014, 23:02
door Tim
Steven schreef:Dat kunnen ze zeker, maar ik vrees dat de antennes voor etcs eventueel lastig gaan doen. Je zit met een loc waar dus etcs op zit maar die niet actief mag worden, een beetje lastig vrees ik. Ik zal het is navragen aan mensen die de loc en etcs kennen om te weten hoe de vork precies aan de steel zit.
Hier in België rijden we gewoon op ETCS level 0 :wink:

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 13 dec 2014, 23:11
door Shrek
Tim schreef:Hier in België rijden we gewoon op ETCS level 0 :wink:
Dan gaat ge op L27 of L53 (of nu ook de liefkenshoektunnel) toch automatisch naar level 1?

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 14 dec 2014, 13:25
door Tom12
Shrek schreef:
Tim schreef:Hier in België rijden we gewoon op ETCS level 0 :wink:
Dan gaat ge op L27 of L53 (of nu ook de liefkenshoektunnel) toch automatisch naar level 1?
Momenteel niet. Ik weet dat er toen ETCS daar juist lag dat hij wel automatisch overschakelde (er moesten toen dienststilstanden voorzien worden in Muizen om ETCS af te zonderen) maar tegenwoordig blijft hij gewoon in Level 0.

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 17 dec 2014, 18:50
door Tim
Vanmiddag al van de tunnel gebruik gemaakt en dat ging vlot! Op ongeveer 20 minuten stond ik van de Waaslandhaven op het Noord. Ook Crossrail rijdt al door de tunnel zag ik nog.

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 17 dec 2014, 19:56
door prahsharp
Wat betekend de liefkenshoektunnel eigenlijk voor de belasting van het ringspoor? worden er nu ook treinen van noord naar zeebrugge doorgestuurd (gentboog)? of enkel van haven naar vorming?

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 17 dec 2014, 21:34
door nahoj
Is er een limiet op de tonnage, zoals in de Kennedytunnel?

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 17 dec 2014, 21:41
door Tom12
nahoj schreef:Is er een limiet op de tonnage, zoals in de Kennedytunnel?
Yep maar ze zijn wel hoger dan in de Kennedy. Een enkele T77 zou 1290 ton mogen slepen. De limieten van een T13 en T28/29 liggen logischerwijs wel een stukje hoger.

Re: Liefkenshoekspoortunnel

Geplaatst: 17 dec 2014, 22:07
door Tim
prahsharp schreef:Wat betekend de liefkenshoektunnel eigenlijk voor de belasting van het ringspoor? worden er nu ook treinen van noord naar zeebrugge doorgestuurd (gentboog)? of enkel van haven naar vorming?
Ik kwam van Zeebrugge dus hierbij het antwoord op je vraag. Veel trafiek schijnt de tunnel nog niet te kennen maar dit heeft vooral te maken met lijnkennis van de bestuurders vermoed ik.