Pagina 21 van 102

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2014, 17:55
door Steven
Waar de trein zijn weekend doorbrengt is een beetje van meerder factoren afhankelijk. De laatste werf, de volgende werf, moet de loc in onderhoud ja/nee, moet er getankt worden ja/nee, .... Dus moeilijk om zomaar even te zeggen waar deze treinen het komende weekend gaan rusten. Soms blijven ze gewoon op het spoor buiten dienst staan.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2014, 18:38
door Shrek
The_Knitter schreef:Wat ik vanuit de trein kon zien, wordt die herelektrificatie gelijk goed uitgevoerd, de inmiddels voltooide stukken zagen er maar strak uit.
Kan iemand even vertalen? :oops:

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2014, 19:40
door The_Knitter
Wat snap je niet? Herelektrificatie (aldus de website van TUC-Rail zelf), is het opnieuw elektrificeren (dus alles opnieuw aanleggen zoals de palen, wasdraad enz.).

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2014, 19:43
door The_Knitter
Steven schreef:Waar de trein zijn weekend doorbrengt is een beetje van meerder factoren afhankelijk. De laatste werf, de volgende werf, moet de loc in onderhoud ja/nee, moet er getankt worden ja/nee, .... Dus moeilijk om zomaar even te zeggen waar deze treinen het komende weekend gaan rusten. Soms blijven ze gewoon op het spoor buiten dienst staan.
Ja, dat zijn dingen die ik geheel begrijp. Maar ik zou er al veel bij geholpen zijn, als ik weet in welke 'sectie' ze nu aan het werk zijn. Aannemelijk dat ze toch niet op de gehele L162 aan het werk zijn, maar het in etappes doen?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2014, 20:10
door Shrek
The_Knitter schreef:Wat snap je niet? Herelektrificatie (aldus de website van TUC-Rail zelf), is het opnieuw elektrificeren (dus alles opnieuw aanleggen zoals de palen, wasdraad enz.).
Wat een herelektrificatie is moet je mij niet uitleggen, maar hoe die gelijk strak kan zijn is mij een raadsel :wink:

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2014, 21:15
door groentje
gelijk=meteen
strak=netjes
Lijkt me zo.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2014, 22:17
door Lukas
Hoi,

The_Knitter,

Wat die werktreinen op lijn 162 betreft kan ik je zeggen dat er in het weekend soms werktreinen staan in Libramont.Ook heb ik al gezien dat er soms werktreinen in volle baan afgesteld staan.Dit was eens het geval tussen Namen en Ciney. De treindienst verliep toen vanzelfsprekend op enkel spoor.

Lukas

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 12 feb 2014, 22:51
door nahoj
Shrek schreef:
The_Knitter schreef:Wat snap je niet? Herelektrificatie (aldus de website van TUC-Rail zelf), is het opnieuw elektrificeren (dus alles opnieuw aanleggen zoals de palen, wasdraad enz.).
Wat een herelektrificatie is moet je mij niet uitleggen, maar hoe die gelijk strak kan zijn is mij een raadsel :wink:
Een slappe bovenleiding zou ook maar niks zijn.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 13 feb 2014, 07:31
door The_Knitter
Shrek schreef:
The_Knitter schreef:Wat snap je niet? Herelektrificatie (aldus de website van TUC-Rail zelf), is het opnieuw elektrificeren (dus alles opnieuw aanleggen zoals de palen, wasdraad enz.).
Wat een herelektrificatie is moet je mij niet uitleggen, maar hoe die gelijk strak kan zijn is mij een raadsel :wink:
Ah, met strak bedoel ik erg netjes, gelijk goed.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 01 mar 2014, 21:58
door Hobbes
Heeft er hier iemand (van Infrabel?) enig idee van of ze aan die "tijdelijke snelheidsbeperkingen" (een echte schande) op L24 binnen afzienbare tijd eindelijk eens iets gaan doen? (Y Glons, Visé Y met L24/1 en aan de tunnel van Gemmenich)

Niet te begrijpen dat er daar niets aan gedaan wordt, de energie dat daar verprutst wordt door afremmen/terug optrekken is enorm.
Het is natuurlijk "maar" een goederenlijn... :roll:

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 01 mar 2014, 22:11
door Bibke
Hobbes schreef:Heeft er hier iemand (van Infrabel?) enig idee van of ze aan die "tijdelijke snelheidsbeperkingen" (een echte schande) op L24 binnen afzienbare tijd eindelijk eens iets gaan doen? (Y Glons, Visé Y met L24/1 en aan de tunnel van Gemmenich)

Niet te begrijpen dat er daar niets aan gedaan wordt, de energie dat daar verprutst wordt door afremmen/terug optrekken is enorm.
Het is natuurlijk "maar" een goederenlijn... :roll:
Je haalt het zelf aan, goederenlijn en is gecatalogeerd als "C" als ik me niet vergis. (Ben geen Infrabeller, hé).

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 02 mar 2014, 20:34
door The_Knitter
Ze waren vandaag tussen Nijlen en Bouwel (thv Echelpoel) aan het werk aan de bovenleiding. Daardoor moest de trein uit Herentals rg Lier over het rechter spoor rijden. Het spoor was afgebakend met een kortsluitlans, een "rood sein-bordje" en de bovenleiding was geaard. De werkzaamheden die ik heb waargenomen (toen ik daar met de auto stond om te fotograferen) waren rondom de overweg Berg en Dal. Hierdoor lag deze overweg regelmatig langere tijd dicht.

Het werkpersoneel was wel zo vriendelijk om even het werkmaterieel te verplaatsen als er een auto langs wilde, en de werkzaamheden het even toelieten.

Er werd gewerkt met de Infrabel ES 513, werkzaamheden waren voornamelijk "op het dak", op het plateau.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 02 mar 2014, 20:39
door Stijn91
Door de werken langs L50A liggen de dwarsliggers voor de buitenste sporen in Denderleeuw, meters lang en hoog aan dwarsliggers.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 03 mar 2014, 20:05
door Klassiekje
Waarvoor zijn de werken langs lijn 50 tussen Jette en Bockstael, is dat om de metro door te trekken?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 mar 2014, 13:47
door Steve
Ik heb me die vraag ook gesteld... je zou haast denken dat ze er een extra spoor zouden willen leggen: dat zou volgens mij zeker geen overbodige luxe zijn op deze plaats (zeker als er straks nog meer treinen "afslaan" naar Brussel-West), maar dat is bij mijn weten helemaal niet gepland en zou elders op het stuk tussen de stations Jette en Bockstael heel wat ingrijpendere werkzaamheden vereisen.

Met de metro heeft het alvast niets te maken...