Pagina 30 van 102

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 02 nov 2015, 20:50
door ronny
Te Heist-op-den-Berg is gestart met de vernieuwing van het zijspoor. Spoor 3 is buiten dienst. Een aantal wissels liggen te wachten op plaatsing.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 nov 2015, 13:48
door Matthias
Is het daardoor ook dat er geen treinverkeer mogelijk is tussen Lier & Leuven volgende twee weekends?

Volgend weekend rijdt er vervangende busdienst tussen Lier & Aarschot met een reistijd van 1u05, vervolgens een wachttijd van een half uur in station Aarschot voor de aansluitende trein naar Leuven. Totale reistijd: 1u49.
Ik vraag me af hoe ze de studentenuittocht op zondagavond gaan opvangen met bussen. Rond 21u zal je met één gelede bus niet toekomen vrees ik...

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 04 nov 2015, 14:09
door t-town
De p8223 (antwerpen leuven via lier en aarschot) zal rijden tot lier en dan via mechelen en de luchthaven naar leuven en heverlee.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 jan 2016, 17:07
door Beesty
Vanaf volgende week komt lijn 50C blijkbaar in dienst ..
Iemand die weet met welk beveiligings systeem deze sporen uitgerust zijn?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 jan 2016, 17:47
door Shrek
Beesty schreef:Vanaf volgende week komt lijn 50C blijkbaar in dienst ..
Iemand die weet met welk beveiligings systeem deze sporen uitgerust zijn?
TBL1+ en kroko voorlopig.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 jan 2016, 21:12
door Beesty
Shrek schreef:
Beesty schreef:Vanaf volgende week komt lijn 50C blijkbaar in dienst ..
Iemand die weet met welk beveiligings systeem deze sporen uitgerust zijn?
TBL1+ en kroko voorlopig.
Thanks
Duidelijk weer een gemiste kans om een splinternieuwe lijn direct uit te rusten met ETCS..

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 16 jan 2016, 23:16
door Shrek
Beesty schreef:
Shrek schreef:
Beesty schreef:Vanaf volgende week komt lijn 50C blijkbaar in dienst ..
Iemand die weet met welk beveiligings systeem deze sporen uitgerust zijn?
TBL1+ en kroko voorlopig.
Thanks
Duidelijk weer een gemiste kans om een splinternieuwe lijn direct uit te rusten met ETCS..
Helemaal niet.
Die lijn is nog bijlange niet klaar, nu ETCS daarop installeren zou willen zeggen dat die ETCS nog 10 keer opnieuw geprogrammeerd moet worden bij elke nieuwe wissel die in dienst komt. Daarvoor kiezen betekent zoveel als het geld over de balk gooien. We kiezen ervoor om duurzamere investeringen te doen.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 jan 2016, 09:16
door Steve
Wat zou voorlopig het gebruik van die sporen zijn als ze over een paar weken beide in dienst zijn? Zal men er al meteen al het verkeer op afleiden dat via Denderleeuw rijdt (IC's naar L89 en L50 plus de S naar Oudenaarde) en de binnenste sporen enkel voorbehouden voor het doorgaande verkeer naar Gent, of zal het nog niet zo'n vaart lopen?

Hoe zit het trouwens aan de kant Vorst / Brussel-Zuid? Iemand een schema?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 jan 2016, 09:59
door brouckie
Steve schreef:Wat zou voorlopig het gebruik van die sporen zijn als ze over een paar weken beide in dienst zijn? Zal men er al meteen al het verkeer op afleiden dat via Denderleeuw rijdt (IC's naar L89 en L50 plus de S naar Oudenaarde) en de binnenste sporen enkel voorbehouden voor het doorgaande verkeer naar Gent, of zal het nog niet zo'n vaart lopen?

Hoe zit het trouwens aan de kant Vorst / Brussel-Zuid? Iemand een schema?
Eens lijn 50C in dienst is gaan de binnenste sporen voor minstens 2 jaar buiten dienst om deze te kunnen moderniseren... :wink:
Stuk Brussel Zuid - Brussel klein eiland is maar voor in 2018 dacht ik.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 jan 2016, 11:10
door Treinen9880
In Hansbeke zijn ze bezig met de bovenleiding palen aan het plaatsen met de hangers aan de twee bestaande sporen voor zover ik kan zien net tot aan het perron van het spoor in de richting van Gent.

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 jan 2016, 12:48
door trainlovertje
brouckie schreef:Eens lijn 50C in dienst is gaan de binnenste sporen voor minstens 2 jaar buiten dienst om deze te kunnen moderniseren... :wink:
Stuk Brussel Zuid - Brussel klein eiland is maar voor in 2018 dacht ik.
Is het dan de bedoelding om de snelheid op de gehele lijn 50A naar 160 km/h op te trekken?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 jan 2016, 13:05
door trainman
Wat wordt er dit weekend precies uitgevoerd?

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 jan 2016, 13:22
door Shrek
trainlovertje schreef:
brouckie schreef:Eens lijn 50C in dienst is gaan de binnenste sporen voor minstens 2 jaar buiten dienst om deze te kunnen moderniseren... :wink:
Stuk Brussel Zuid - Brussel klein eiland is maar voor in 2018 dacht ik.
Is het dan de bedoelding om de snelheid op de gehele lijn 50A naar 160 km/h op te trekken?
Ja

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 jan 2016, 13:22
door Shrek
trainman schreef:Wat wordt er dit weekend precies uitgevoerd?
Het andere spoor van L50C :wink:

Re: werken: langs de spoorlijn

Geplaatst: 17 jan 2016, 23:07
door Catenist
Het Laatste Nieuws doet weer "vuurke stook" voor deze werken. Ze koppen het artikel met "500 miljoen voor 2 minuten tijdwinst". Moet je daar weer kijken hoe er een hoop debielen op reageren, ze kunnen amper foutloos nederlands schrijven. Maar de media zijn ook deugnieten hoor, eigenlijk zouden zo'n artikelen van de nodige repliek moeten worden voorzien door de nmbs of infrabel. Niet op jullie koppen laten zitten jongens :-)