Pagina 46 van 139

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 30 apr 2014, 16:03
door ryckaert
Op vrijdag 2 mei zal er een Thalys ETCS-testen doen op de Athus-Meuse lijn.

De theoretische tijden:

Brussel ATE TGV 11u00
Vilvoorde 11u26
Leuven 12u18
Ottignies 12u42
Namen 13u00
Dinant 13u22
Vonêche 13u51
Florenville 14u25

Florenville 14u28
Librammont 14u58

Librammont 15u13
Bertrix 15u21

Bertrix 15u35
Dinant 16u33
Namen 16u54
Leuven 17u53
Brussel ATE TGV 18u25

Bron: Wallorail

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 30 apr 2014, 17:14
door Paul
ryckaert schreef:Diner 16u33
:D Je had waarschijnlijk een beetje honger toen je dit typte?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 30 apr 2014, 17:45
door ryckaert
Paul schreef:
ryckaert schreef:Diner 16u33
:D Je had waarschijnlijk een beetje honger toen je dit typte?
Haha had de pagina vertaald via Bing en deze fout over het hoofd gezien :D

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 30 apr 2014, 19:13
door Shrek
Jep, ze zijn testen aan het doen om de software van de Thalys eindelijk 2.3.0d conform te maken. Eventjes een paar ETCS-functies in de ardennen gaan uittesten :)

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 02 mei 2014, 23:55
door stekkerz
Vandaag waren er werken op de lijn 73 tussen Diksmuide en De Panne voor het in dienst stellen van ETCS level 2 (proefproject).
Wat is daar dan het nut van? Hier rijdt slechts 1 trein per uur , met uitzondering van enkele P-treinen.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 03 mei 2014, 05:09
door Steven
Om een afzonderlijke etcs zone te hebben om proefritten te doen. Een rustige lijn is daar ideaal voor.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 03 mei 2014, 11:55
door Shrek
stekkerz schreef:Vandaag waren er werken op de lijn 73 tussen Diksmuide en De Panne voor het in dienst stellen van ETCS level 2 (proefproject).
Wat is daar dan het nut van? Hier rijdt slechts 1 trein per uur , met uitzondering van enkele P-treinen.
Daar wordt helemaal nog niets in dienst gezet, er zijn alleen voorbereidende werken. De leverancier van het RBC is nog altijd niet gekend, zonder dat gegeven kunnen we niet veel vooruitgang maken.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 20 mei 2014, 10:56
door Shrek
Op alle spoorlijnen waar ETCS ligt zal vanaf 2016 de krokodil verdwijnen. Voor nationale treinen is er dan nog TBL1+, internationale treinen moeten het met ETCS doen.
Voor de NMBS is er geen probleem, die heeft al 100% TBL1+. Crossrail en de anderen zetten volop in op ETCS tegen 2016.
Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 20 mei 2014, 15:31
door K V B
Shrek schreef: Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.
Kan men dit niet oplossen door voor museummateriaal te eisen dat er altijd twee machinisten op de stuurpost zitten?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 21 mei 2014, 18:23
door deadlock
Shrek schreef:Op alle spoorlijnen waar ETCS ligt zal vanaf 2016 de krokodil verdwijnen. Voor nationale treinen is er dan nog TBL1+, internationale treinen moeten het met ETCS doen.
Voor de NMBS is er geen probleem, die heeft al 100% TBL1+. Crossrail en de anderen zetten volop in op ETCS tegen 2016.
Maar hoe gaat het TSP dit oplossen? Komt er TBL1+ of ETCS in de HLV 64 of de verschillende HLD's?
Indien niet zal het plannen van ritten elke maand een stukje moeilijker worden vrees ik.
Gaan nationale treinen niet ook automatisch over naar ETCS als ze daarmee uitgerust zijn?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 21 mei 2014, 18:34
door Shrek
deadlock schreef:Gaan nationale treinen niet ook automatisch over naar ETCS als ze daarmee uitgerust zijn?
Uiteraard. Maar ik had het hier enkel over de krokodillen en de weinige treinen die daar nog op rijden.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 01 okt 2014, 19:51
door Shrek

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 01 okt 2014, 21:12
door Tom12
Wat zijn de plannen bij Infrabel eigenlijk omtrent de GSM-R-dekking? Om Level 2 te gebruiken is het nogal handig om een sterke dekking te hebben :D

Niet alleen dat, het rapport over de ontsporing in Hever bewijst dat een falende dekking momenteel al voor problemen zorgt.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 01 okt 2014, 21:24
door Steven
Hangt er vanaf of level 1 als terugval optie op alle lijnen blijft of niet.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 01 okt 2014, 21:49
door Shrek
Tom12 schreef:Wat zijn de plannen bij Infrabel eigenlijk omtrent de GSM-R-dekking? Om Level 2 te gebruiken is het nogal handig om een sterke dekking te hebben :D

Niet alleen dat, het rapport over de ontsporing in Hever bewijst dat een falende dekking momenteel al voor problemen zorgt.
De dekking wordt verbeterd, anders zullen er inderdaad problemen opduiken.
Maar, zoals alles bij ETCS, is het wel fail-safe. Geen GSM-R wilt zeggen dat je trein vanzelf tot stilstand komt, er zal nooit een gevaarlijke situatie ontstaan door slechte ontvangst.