werken: langs de spoorlijn

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
ronny
Berichten: 544
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door ronny »

Shrek schreef: Van mijn part moeten de provincies niets meer doen, een fietsbrugje leggen kan het vlaams gewest evengoed zelf doen, daar heb je geen provincie voor nodig.
De huidige spoorbrug daar is een erg banaal exemplaar: Afbeelding (foto van de olense wielertoeristen)
Dat kan er dus alleen maar beter op worden :lol:
Te Lier zijn er bruggen over de Kleine Nete, Netekanaal en Grote Nete. Dit is de foto van de brug over het Netekanaal. Deze wordt momenteel geschilderd en is afgesloten voor fietsers en voetgangers van 1 juli tot 31 augustus.
Cipallieter

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Cipallieter »

Aan de halte Bouwel (tussen Nijlen en Herentals) wordt nu ook het perron richting Herentals verhoogd.
LML
Berichten: 1400
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door LML »

Cipallieter schreef:Aan de halte Bouwel (tussen Nijlen en Herentals) wordt nu ook het perron richting Herentals verhoogd.
Joehoe... eindelijk zijn ze ook daar begonnen (voor de komende 2 jaar :mrgreen: )...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door profke »

LML schreef:
Cipallieter schreef:Aan de halte Bouwel (tussen Nijlen en Herentals) wordt nu ook het perron richting Herentals verhoogd.
Joehoe... eindelijk zijn ze ook daar begonnen (voor de komende 2 jaar :mrgreen: )...
op de moment dat mijn zoon geboren is heeft men enkele vrachtwagenladingen met die betonnen hoekelementen geleverd in nijlen en kessel.
Nijlen is ondertussen verhoogd,
kessel is men nog niet aan begonnen..
Mijn zoon is nu 4 jaar en half. Mogelijks gaat hij het nog meemaken dat er in kessel begonnen werd... (voor zover die hoekelementen nog goed zijn tegen dan.... :roll: )
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Op zaterdag 24 september zijn er spoorwerken op lijn 21(Landen-Hasselt).Als ik de info die ik op railtime.be zag mag geloven worden de treinen van de IC E relatie in Leuven ontkoppeld en gekoppeld.Het gedeelte naar Luik Guillemins rijd via lijn 36 naar Luik Guillemins en het gedeelte naar Genk word omgeleid via lijn 35.Vanuit Hasselt rijd de trein verder naar Genk en dit via de normale route.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Nickstam

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Nickstam »

Weet iemand wat ze gaan doen op lijn 15 ik heb gehoord van iemand dat ze daar misschien 2 spoors en elektriciteit gaan leggen, Kan dit ?

Gr Nick
LML
Berichten: 1400
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door LML »

Nickstam schreef:Weet iemand wat ze gaan doen op lijn 15 ik heb gehoord van iemand dat ze daar misschien 2 spoors en elektriciteit gaan leggen, Kan dit ? Gr Nick
Lijn 15 gaan ze elektrificeren van Herentals tot Mol. Dat is nu al dubbelspoor. Start van de werken zou december 2011 zijn...

De enige stukjes enkelspoor op L15 is Mol-Beringen 'Mijn' en Zolder-Hasselt. De rest is dubbelspoor (Antwerpen-Mol; Beringen 'Mijn'-Zolder)...

Tip: hier bestaat al een topic over... :)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Nickstam

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Nickstam »

LML schreef:
Nickstam schreef:Weet iemand wat ze gaan doen op lijn 15 ik heb gehoord van iemand dat ze daar misschien 2 spoors en elektriciteit gaan leggen, Kan dit ? Gr Nick
Lijn 15 gaan ze elektrificeren van Herentals tot Mol. Dat is nu al dubbelspoor. Start van de werken zou december 2011 zijn...

De enige stukjes enkelspoor op L15 is Mol-Beringen 'Mijn' en Zolder-Hasselt. De rest is dubbelspoor (Antwerpen-Mol; Beringen 'Mijn'-Zolder)...
Bedankt,
Tip: hier bestaat al een topic over... :)
en sorry wist ik niet :)

Nick
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Lukas »

Hoi,

Dit weekend zijn er werken op lijn 50A en dit tussen Brussel Zuid en Denderleeuw.Hierdoor worden de treinen van de IC A en IC E relaties omgeleid via lijn 28 en lijn 50.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door TrainzDr3ver »

Lukas schreef:Hoi,

Dit weekend zijn er werken op lijn 50A en dit tussen Brussel Zuid en Denderleeuw.Hierdoor worden de treinen van de IC A en IC E relaties omgeleid via lijn 28 en lijn 50.

Lukas
Geldt ook voor het weekend van de 22/23 oktober
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

TrainzDr3ver schreef:
Lukas schreef:Hoi,

Dit weekend zijn er werken op lijn 50A en dit tussen Brussel Zuid en Denderleeuw.Hierdoor worden de treinen van de IC A en IC E relaties omgeleid via lijn 28 en lijn 50.

Lukas
Geldt ook voor het weekend van de 22/23 oktober
Dat weekend passeren ze ook langs L50, maar hoe zit het dan met de 3 stations van NZV, want de loc komt altijd als 1e door de stations zoals in Denderleeuw dit weekend.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door TrainzDr3ver »

Hoe bedoel je?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Stijn91 »

TrainzDr3ver schreef:Hoe bedoel je?
De loc hangt langs de kant van Oostende, maar ze rijden via L50 en niet via L50A, maar stopt men dan in Brussel-Noord, Brussel-Centraal en Brussel-Zuid.
Maar moest men rijden tot in Brussel-Zuid en draait om dan hangt het stuurrijtuig eerst.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door TrainzDr3ver »

Ja, maar na Brussel-Zuid draait hij gewoon lijn 28, via Brussel-West, zo terug tot Jette :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken: langs de spoorlijn

Bericht door Steven »

Inderdaad er is totaal geen verandering van ritzin van de trein door de omleiding. Hij komt in Brussel zui toe en gaat daar via de wisselstraat L28 op via Brussel west zo naar Jette om daar L50 op te gaan via Ternat zo naar Denderleeuw. In Denderleeuw gaan ze dan gewoon weer L50A op.
Plaats reactie