parking station Aarschot

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
pietmol

parking station Aarschot

Bericht door pietmol »

Wanneer gat NMBS eindelijk eens iets doen aan de slechte toestand van de parking (Demerstraat) in Aarschot?

- afvoer van regenwater (je kan 's morgens je auto parkeren op droog terein, en deze 's avonds (na een fikse bui) terug vinden in een 'meer' van 10 cm diep...)
- nieuwe toplaag (te veel diepe putten)
- zorgen voor meerdere uitgangen, zodat je tijdens de spitsuren geen kwartier nodig hebt om de parking te kunnen verlaten
carlos

Re: parking station Aarschot

Bericht door carlos »

ik zou hier nog aan toevoegen (minstens) 1extra tunnel om naar de perrons te gaan.
en afbraak van dat stalen kunstwerk welk door de reizigers toch niet gebruikt wordt
Matthias
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 okt 2012, 15:13

Re: parking station Aarschot

Bericht door Matthias »

Waarom is zo'n extra tunnel nodig? Je hebt toch aan de ene kant een brug en aan de andere kant een klassieke tunnel?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: parking station Aarschot

Bericht door Shrek »

De 2 heren uit Mol hierboven vragen nogal graag onmogelijke dingen :wink:
ronny
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: parking station Aarschot

Bericht door ronny »

carlos schreef:ik zou hier nog aan toevoegen (minstens) 1extra tunnel om naar de perrons te gaan.
en afbraak van dat stalen kunstwerk welk door de reizigers toch niet gebruikt wordt
Dat is nu dan ook hoofdzakelijk een fietsbrug die ook door reizigers gebruikt wordt bij lange treinen. Zodra het achterste deel van de parking wordt aangelegd zal deze wel meer gebruikt worden.
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: parking station Aarschot

Bericht door Lukas »

Hoi,

Als ik een vergadering heb in de industriezone Nieuwland in Aarschot komt die brug mij wel van pas omdat ik dan veel sneller op mijn vergaderlocatie ben.Ik geef wel toe dat de parking aan de achterkant van het station er echt wel SCHANDALIG bij ligt dus hierin geef ik pietmol 100% gelijk

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
carlos

Re: parking station Aarschot

Bericht door carlos »

Shrek schreef:De 2 heren uit Mol hierboven vragen nogal graag onmogelijke dingen :wink:

Shrek alvoren gratuite en belachelijke commentaar te geven zou ik u aanraden om zelf eens te gaan kijken in Aarschot, en liefst tijdens de spitsuren
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: parking station Aarschot

Bericht door Steven »

Carlos in plaats van op uw teen getrapt te zijn moet je alles lezen en dus ook de knipoog gezien hebben achter de uitspraak.
Kleine
Berichten: 31
Lid geworden op: 11 okt 2006, 08:04

Re: parking station Aarschot

Bericht door Kleine »

De parking aan de achterkant van het station, dat is inderdaad echt onwaarschijnlijk hoe slecht die erbij ligt. Ik dacht dat ze die zouden vernieuwen in het kader van de modernisering van de stationsbuurt waarin ook de bouw van de brug kaderde. Stad Aarschot & NMBS, maar waarschijnlijk was na de brug het geld op?
Ik gebruik ze in principe niet meer (parkeer nu aan de voorzijde), je hebt daar verdorie een Leopard nodig ipv een auto!

De brug is zeker goed voor fietsers, voor pendelaars is het minder nuttig om de simpele reden dat de trap aan spoor 1 beter aan de andere kant van de brug had gelegen. De tijdswinst is miniem zelfs als je min of meer aan de trap kan uitstappen. Ik gebruik ze wel elke dag zowel 's morgens als 's avonds. (behalve als het gesneeuwd heeft want dan verongeluk je op de trappen!)
carlos

Re: parking station Aarschot

Bericht door carlos »

Steven schreef:Carlos in plaats van op uw teen getrapt te zijn moet je alles lezen en dus ook de knipoog gezien hebben achter de uitspraak.

steven, willen we een enquete organiseren in t station van aarschot?

shrek kan mss een specialist zijn vwb ects, maar voor de rest heb daar nog niet veel constructiefs van gelezen.

ps ik heb niets met mol
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: parking station Aarschot

Bericht door Steven »

Daar gaat het toch niet over. Shrek geeft 1 commentaar en jij zit op je paard, leer gewoon wat commentaar te nuanceren, zeker als er smileys achter staan.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: parking station Aarschot

Bericht door Retard »

Carlos, het is dit dat ze bedoelen:
carlos schreef:men zou bij de modernisatie van de duikbril een extra rijtuig (met extra motoren) kunnen toevoegen.

maar dan begint het feitelijk:

-hoeveel extra motoren ga je toevoegen? behouden van huidige acceleratie, of gaan voor acceleraties à la desiro?

-wat ga je dan als tussenwagen gebruiken een enkeldek of een dubbeldekrijtuig?

en als je kiest voor dubbeldek, ga je je dan beperken tot 1 tussenrijtuig of plaats je er meteen 2 of zelfs 4?

- en wat met de maximum snelheid? 120 behouden op toch maar gaan voor 160?

- en als je dan gekozen hebt voor 160 met acceleraties als desiro en 2of4 dubbeldekrijtuigen, moeten we dan de elektrische interface aanpassen zodat er operationeel gekoppeld kan worden met desiro of niet?

-enkel 3000V= of ook 25kVac?

...

op den duur bekom je dus een quasi volledig nieuw motorstel, alleen zit je met 2 kopwagens die toch al zo'n 25 jaar oud zijn...


hoe ver ga je gaan???
Laatst gewijzigd door Retard op 08 mei 2013, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: parking station Aarschot

Bericht door Shrek »

carlos schreef:
Shrek schreef:De 2 heren uit Mol hierboven vragen nogal graag onmogelijke dingen :wink:
Shrek alvoren gratuite en belachelijke commentaar te geven zou ik u aanraden om zelf eens te gaan kijken in Aarschot, en liefst tijdens de spitsuren
En toevallig ben ik daar enkele weken terug nog geweest tijdens de spits.
Het klopt inderdaad dat de parking niet in al te beste staat is, maar daarin is Aarschot helaas geen alleenstaand geval. Enerzijds is het belangrijk goede parkeermogelijkheden te voorzien, maar anderzijds begrijp ik zeer goed dat parkings aanleggen zeker niet tot de core-business van een spoorwegmaatschappij behoort en dat de budgetten daarom zeer laag zijn. Aarschot heeft trouwens al het grote voordeel dat er een grote parking is, sommige andere stations hebben bijna geen parkeermogelijkheden.
Een kleine ingreep als putten vullen en een nieuw laagje asfalt is in Aarschot dus zeker welkom, maar extra tunnels gaan graven is gewoon te zot voor woorden. Als je zo'n voorstellen doet moet je niet verbaasd zijn dat er over de grond van de zaak wordt heen gekeken.
pietmol

Re: parking station Aarschot

Bericht door pietmol »

Shrek schreef:
En toevallig ben ik daar enkele weken terug nog geweest tijdens de spits.
Het klopt inderdaad dat de parking niet in al te beste staat is, maar daarin is Aarschot helaas geen alleenstaand geval. Enerzijds is het belangrijk goede parkeermogelijkheden te voorzien, maar anderzijds begrijp ik zeer goed dat parkings aanleggen zeker niet tot de core-business van een spoorwegmaatschappij behoort en dat de budgetten daarom zeer laag zijn. Aarschot heeft trouwens al het grote voordeel dat er een grote parking is, sommige andere stations hebben bijna geen parkeermogelijkheden.
Een kleine ingreep als putten vullen en een nieuw laagje asfalt is in Aarschot dus zeker welkom
Shrek,
het grote succes van het station van aarschot is de combinatie van die rechtstreekse P-treinen naar Brussel en de grote parking (naast reizigers uit de wijde omgeving het je ook veel mensen uit Limburg die via E314 tot aarschot komen en daar de trein nemen)

putten opvullen & nieuw laagje asfalt zou al een verbetering zijn.

blijft het probleem van gebrek aan afwatering (als 't 's morgens al regent is dat geen probleem dan zie je waar de meertjes zijn, maar als 't 's morgens droog is en 't begint te regenen tijdens de dag dan is dat wel een probleem).

Ook een oplossing voor het probleem van het ontbreken van een 2de toegang is eigenlijk noodzakelijk; toen men die fietsbrug gebouwd heeft, heeft men nagelaten om langsheen dat fietspad een verharde weg te leggen (nochtans ligt daar al een weg voor werfverkeer, welke afgesloten is door een hekwerk)







Shrek schreef:
extra tunnels gaan graven is gewoon te zot voor woorden. .
Het station van Aarschot heeft tegenwoordig wel een belangrijke overstapfunctie, en de trappen van die ene tunnel zijn niet gedimensioneerd op 2 simultane verkeersstromen.
voorbeeld IR2937 (spoor2) P8305(spoor3) L2466(spoor4) bevinden zich op hetzelfde tijdstip in het station en er zijn tal van overstappers
van L2446 naar IR2937 en P8305
van P8305 naar IR2937 en L2446

een (dure) extra tunnel zou hier aan tegemoet komen. Tevens zou zo'n extra tunnel voor een betere verdeling van de passagiers op de trein kunnen zorgen (nu wil iedereen die in Brussel de P- trein naar Aarschot neemt vooraan zitten).
Waarschijnlijk goedkoper: NMBS zou misschien eens kunnen onderzoeken waarom die fietsbrug zo weinig gebruikt wordt door de reizigers, en wat hieraan kan gedaan worden (en de oplossing dan ook implementeren). Dan is die behoefte aan een extra tunnel al veel kleiner


Aanpassing 18/06/2013

ben in ' t weekend eens met de fiets over die fietsbrug gereden.
:D beste fietspad dat ik ken...

nu waarom wordt die brug nauwelijks gebruikt door de reizigers:
1) die brug ligt echt wel hoog boven de sporen (waarom geen liften zoals in Leuven?)
2) er zijn geen trappen naar de perron naar het perrondeel richting Leuven
3) voor zij die hun auto op de parking achter de GB parkeren: eigenlijk is er nauwelijks winst tov het traject via de tunnel (trap in de verkeerde richting en veel te dicht bij het stationsgebouw)
4) voor zij die hun auto op die archie slechte parking parkeren: een zeer steile trap + van die trap tot aan het verharde deel van de parking is het zeker 100m onverhard, niet een s een deftig pad...
Laatst gewijzigd door pietmol op 18 jun 2013, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
pietmol

Re: parking station Aarschot

Bericht door pietmol »

Retard schreef:Carlos, het is dit dat ze bedoelen:
carlos schreef:men zou bij de modernisatie van de duikbril een extra rijtuig (met extra motoren) kunnen toevoegen.

maar dan begint het feitelijk:

-hoeveel extra motoren ga je toevoegen? behouden van huidige acceleratie, of gaan voor acceleraties à la desiro?

-wat ga je dan als tussenwagen gebruiken een enkeldek of een dubbeldekrijtuig?

en als je kiest voor dubbeldek, ga je je dan beperken tot 1 tussenrijtuig of plaats je er meteen 2 of zelfs 4?

- en wat met de maximum snelheid? 120 behouden op toch maar gaan voor 160?

- en als je dan gekozen hebt voor 160 met acceleraties als desiro en 2of4 dubbeldekrijtuigen, moeten we dan de elektrische interface aanpassen zodat er operationeel gekoppeld kan worden met desiro of niet?

-enkel 3000V= of ook 25kVac?

...

op den duur bekom je dus een quasi volledig nieuw motorstel, alleen zit je met 2 kopwagens die toch al zo'n 25 jaar oud zijn...


hoe ver ga je gaan???

Retard,

ik denk dat je hier net een foutief voorbeeld neemt: hij zegt nergens dat men dat moet doen, hij stelt het zelfs in vraag...
Plaats reactie