Testkrokodilbordjes

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Testkrokodilbordjes

Bericht door Stijn D.C. »

Hallo,

Ik ben op zoek naar foto's van het testkrokodilbord (hoge resolutie) + eventueel (ook welkom) de afmetingen.

Ik ben deze aan het maken voor MSTS.

Alvast bedankt,

Stijn
Bijlagen
testkrokodil.JPG
testkrokodil.JPG (1.16 KiB) 8310 keer bekeken
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ahzo Stijn , uiteindelijk zijn ze dan klaar .. toevallig op dezelfde datum als mijn kanaalbordjes :lol:

Als je wil kan je ook de impuls in de cabine als geluid bij het bordje laten horen , maar dat zal ik je anders eens op MSTrainstop uitleggen.

Komen er nog andere bordjes zoals geen DMT (is nu in het echt wel verdwenen aangezien alle elektrische lijnen DMT-aangepast zijn) ofzo ?
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Hallo Dennis,

Maar hoor je die impuls dan ook niet in de HLE 27 waar het een bel is enzo, ik zal het wel horen op mstrainstop of mijn forum :wink:

Ik wil gerust die DMT bordjes ook doen, maar dan bezorg je me best een foto ervan ofzo, groetjes

Stijn
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je moet bij een testkrokodil geen bel te horen, maar wel de gele lamp zien uitgaan nadat je eerst de memorknop hebt ingeduwd , de bel (of gong) gaat enkel bij een groen sein
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Idd, Steven ik lag er daarjuist achteraf nog aan te denken, maar kben effen met mijn gedachten bij mijn andere pc waarvan ik toch mijn bestanden heb kunnen recupereren, sorry :oops:

Dennis, wat ik nog wou zeggen, bedankt voor die kanaalsborden, die wou ik ook maken, maar this niet meer nodig, waar ik wel nog aan bezig ben buiten mijn cabviews, is aan die stationaankondigingsbordjes.

Kvraag mij af of die ook zo zijn zoals mijn testkrokbordjes, en dan bedoel ik met ne paal, kheb er al gezien die gewoon aan de bovenleidingsmast hangen, maar nog geen op ne paal. Waarschijnlijk ga ik deze uitbrengen in blancoversie, zodat routebouwers ze voor hun lijn kunnen maken, kheb enkel lijsten met de telegrafische codes, en die zijn anders dan die op de bordjes.

By de way, kheb je ook nog eens nodig i.v.m. den 13.

Groetjes,

Stijn
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

De aankondigingsbordjes zijn bij mijn weten de eerste drie letters van het volgende station.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

trainfreak schreef:De aankondigingsbordjes zijn bij mijn weten de eerste drie letters van het volgende station.
niet altijd de eerste drie, bosvoorde = boo
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Steven schreef:
trainfreak schreef:De aankondigingsbordjes zijn bij mijn weten de eerste drie letters van het volgende station.
niet altijd de eerste drie, bosvoorde = boo
Daarom dat ik zei bij mijn weten :wink:

En hoe zit het bij Brussel?
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

De Brusselse stations hebben er geen denk ik , al was het maar omdat in die regio vrij traag gereden wordt en men het station wel op tijd ziet .. :wink:

En inderdaad , het zijn niet altijd de eerste drie letters , bij Mortsel-Oude-God staat op het bordje "OUD" , bij Antwerpen-Luchtbal dan weer "ALU" ..

En voorlopig is er nog geen site of document waar deze codes verzameld staan.Men kan dus enkel op waarnemingen van echte bordjes afgaan ..
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

msts.be schreef:De Brusselse stations hebben er geen denk ik , al was het maar omdat in die regio vrij traag gereden wordt en men het station wel op tijd ziet .. :wink:

En inderdaad , het zijn niet altijd de eerste drie letters , bij Mortsel-Oude-God staat op het bordje "OUD" , bij Antwerpen-Luchtbal dan weer "ALU" ..

En voorlopig is er nog geen site of document waar deze codes verzameld staan.Men kan dus enkel op waarnemingen van echte bordjes afgaan ..
Maar die die jij aanhaalde zijn dan weer logisch: er zijn meerdere Mortsels... en meerdere Antwerpens.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Je kan die bordjes ook terugvinden op lijnfiches :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

niet alle stations op alle lijnen zijn voorzien van dergelijke bordjes, al zijn er de laatste jaren er nog wel enkel links en rechts bijgekomen, oorspronkelijk waren die vooral geplaatst aan stations waar het rempunt al is lastig van te onthouden is, op lijn 154 namur dinant staat er maar eentje bijvoorbeeld en das voor godinne, da staat dan nog ruim te vroeg want als je daar remt sta je altijd stil VOOR het perron :-) :lol:
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Beter te vroeg dan te laat zeggen ze dan, maar je verliest er wel tijd mee :lol:
Gerolf

Bericht door Gerolf »

In de rand van dit topic: ik zoek al een tijdje Belgische modellen in 3D om te gebruiken in 3DsMax. Kan er iemand helpen?
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Hallo,

Wat is je doel, dat je wil bereiken met die modellen?

Groetjes,

Stijn D.C.
Plaats reactie