Infrabel Wifi

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Glodenox »

Vanmorgen opgemerkt dat de wifi in Weerde zowaar werkte! Met een half jaar vertraging, maar beter laat dan nooit natuurlijk.
Mijn trein kwam er net aan, dus ik kon het niet in detail testen, maar ik heb wel snel deze screenshot genomen van de website naar waar ik geleid werd:
Afbeelding Verder bevatte de pagina links naar de verschillende websites die je kan bezoeken, problemen op het netwerk, een uitleg waarom de wifi voorzien wordt en wat nieuwsberichten.

Nota: hoewel ik volgens mijn netwerksymbool op 3G zit, was die pagina wel degelijk ingeladen terwijl ik op het perron stond en verbonden was met de wifi. Ik was echter vergeten hoe ik een screenshot kon nemen en moest dat dus kunnen opzoeken :roll:

Hoe lang het ondertussen werkt weet ik niet echt. Ik heb ongeveer om de 2 à 3 weken eens een poging ondernomen, dus het kan al wel even actief zijn.
Qua bruikbaarheid: de lijst met stationsnamen is extreem lang en om dan naar Weerde door te scrollen is geen plezier... Het zou logischer zijn als het station ter plekke daar al standaard aangeduid staat.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Infrabel Wifi

Bericht door kika »

Zou fijn zijn als je ook direct kan melden wat voor probleem er is. Pakweg snel en eenvoudig melden dat er een luidspreker niet werkt, klok verkeerd staat, lamp kaduuk,… Zeker mooi om te horen dat het werkt!
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Glodenox »

Deze avond eens geprobeerd de Railtime-app te gebruiken, maar die gebruikt een andere server en dus wordt de toegang geblokkeerd. Ik heb dan maar railtime.be geprobeerd, die wel ging, maar slechts heel traag werkte.
Tot nu toe is het dus goed voor mensen die geen data hebben in hun mobiel abonnement, maar voor de rest is het niet echt een goede optie.

Persoonlijk zou ik automatisch een overzicht van de komende treinen laten zien op de beginpagina, met de mogelijkheid om de reis te laten berekenen van het huidige station naar een ander station (maar dan met de mogelijkheid om dit station in te typen, want die lijst is echt niet handig).
Het melden van problemen lijkt me ook geen slecht idee, vooral omdat je al de zekerheid hebt dat de persoon ter plekke is om een mankement te kunnen constateren.

Zonet trouwens opgemerkt dat je de website waar de wifi naar linkt ook zelf kan bezoeken: http://www.infrabelwifi.be/ Voor de een of andere reden werkt het kiezen van een station anders op een klein scherm dan op een groot scherm...
Plaats reactie