Infrabel Wifi

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Infrabel Wifi

Bericht door Glodenox »

infrabel.be/nl/nieuws/gratis-wifi-verschillende-stopplaatsen (23-12-2013) schreef:Gratis wifi in verschillende stopplaatsen

Sinds 16 december stelt Infrabel reizigers gratis wifi ter beschikking in 9 van haar onbewaakte stopplaatsen.

Om het comfort van de gebruikers van deze stopplaatsen zonder loketten te garanderen, biedt Infrabel de reizigers met een smartphone of tablet wifi aan. Zij kunnen volgende diensten raadplegen:

de informatie over het treinverkeer in realtime via de zoekfuncties van RailTime
de websites van het openbaar vervoer (NMBS, MIVB, TEC en De Lijn)
de website van Infrabel.

Infrabel Wifi is beschikbaar in de stopplaatsen Bordet, Delta, Diegem, Evere, Herent, Meiser, Merode, Sint-Katelijne-Waver en Weerde.
Ik had er nog niets van gemerkt in december, maar deze avond toen ik aankwam in Weerde zag ik deze kartonnen borden hangen in het station: Afbeelding Ik heb het even uitgetest, maar ik slaagde er niet in om railtime te gebruiken, noch infrabel.be of nmbs.be te bereiken. Hopelijk is het nog niet overbelast... In elk geval wel een goed initiatief, hoewel ik meer voorstander ben van gewone monitors die door iedereen kunnen gelezen worden en geen smartphone vereisen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Stijn91 »

In Bordet is getest, ik kreeg verbinding met het netwerk maar kon het niet gebruiken om naar een website te gaan.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:In Bordet is getest, ik kreeg verbinding met het netwerk maar kon het niet gebruiken om naar een website te gaan.
www.railtime.be geprobeerd?
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Infrabel Wifi

Bericht door The_Knitter »

Het Infrabel-wifi geeft ook enkel toegang tot diensten zoals Railtime. Eigenlijk enkel dingen die nodig zijn om informatie over het OV op te zoeken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:In Bordet is getest, ik kreeg verbinding met het netwerk maar kon het niet gebruiken om naar een website te gaan.
http://www.railtime.be geprobeerd?
Ging niet, kon het netwerk niet gebruiken.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Infrabel Wifi

Bericht door trainfreak »

In Diegem werkt het ook niet.
Je krijgt verbinding maar je kan niet naar www.railtime.be of de app railtime openen.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Accelerat »

...Waarom in vredesnaam op van die kleine stationnetjes en niet bijvoorbeeld Brussel-Zuid?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Shrek »

Accelerat schreef:...Waarom in vredesnaam op van die kleine stationnetjes en niet bijvoorbeeld Brussel-Zuid?
Brussel zuid heeft al commerciële wifi waarop je vandaag al gratis naar railtime kan surfen.
Bovendien kan je in de grote stations terecht aan de interactieve schermen, de infobalies of zelfs aan de loketten.
De bedoeling van deze wifi is extra reizigersinfo geven waar die nog niet aanwezig is, dus grote stations vallen daarbuiten.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
Accelerat schreef:...Waarom in vredesnaam op van die kleine stationnetjes en niet bijvoorbeeld Brussel-Zuid?
Brussel zuid heeft al commerciële wifi waarop je vandaag al gratis naar railtime kan surfen.
Bovendien kan je in de grote stations terecht aan de interactieve schermen, de infobalies of zelfs aan de loketten.
De bedoeling van deze wifi is extra reizigersinfo geven waar die nog niet aanwezig is, dus grote stations vallen daarbuiten.
Wat je daar zegt, geldt enkel voor de allergrootste stations. Er zijn pakken middelgrote stations die geen commerciële (Telenet-)WIFI hebben, geen of weinig interactieve schermen/loketten, pakken meer reizigers dan stopplaatsen als Bordet, maar die nu toch uit de boot vallen.

... tenzij dit natuurlijk slechts een proefopstelling is, dan zou het logisch zijn dat men een paar kleinere stopplaatsen neemt als testcase. Maar dan valt het wel te hopen dat men in de definitieve uitrol eerst kijkt naar de bovengenoemde middelgrote stations.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Glodenox »

Het is denk ik vooral ook een proefopstelling. Klein beginnen met niet al te veel reizigers.
Ik slaag er in elk geval nog altijd niet in van Railtime te gebruiken via dat Wifi-netwerk. Ik heb Infrabel vorige week een mailtje gestuurd met de vraag of dit normaal is, maar tot nu toe nog geen antwoord op gekregen...
Tims

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Tims »

Infrabel wifi werkt inderdaad nog niet. Je kan niet op de railtime site, en railtime app kan niet connecteren. Bijzonder jammer dat hierover niet gecommuniceerd wordt, de bordjes laten uitschijnen dat alles aktief is.
Volgens de website is alles in kannen en kruiken :
http://www.infrabel.be/nl/nieuws/gratis ... opplaatsen

Communicatie blijft voorlopig een groot pijnpunt bij infrabel en nmbs.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Glodenox »

Op dat mailtje van eind januari heb ik nu nog altijd geen antwoord gekregen... Zou ik er nog een sturen? :p

Over de NMBS ben ik veel positiever geworden sinds ze een Twitter-account hebben waar je met je vragen kwijt kunt. Tot nu toe heb ik daar enkel positieve ervaringen gehad.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Infrabel Wifi

Bericht door rdv »

Er is daar bij de klantendiensten van NMBS en Infrabel echt wel een probleem. Je krijgt meer geen antwoord dan wel, en de antwoorden die je krijgt zijn zo algemeen of totaal naast de kwestie.

Twitter is idd wel een verbetering, maar zo nog beter kunnen. De info die ze geven is niet altijd correct (hoewel dit wel verbeterd is sinds de start), soms ook naast de kwestie, of men belooft iets na te vragen en je terug te contacteren, maar je hoort niets meer.
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Glodenox »

Vandaag opgemerkt dat alle bordjes ivm Infrabel Wifi van perrons 3 en 4 verwijderd zijn. Slecht voorteken voor het project?
De (onbruikbare) wifi-hotspot was wel nog actief.
Klassiekje
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Infrabel Wifi

Bericht door Klassiekje »

Ik heb ze daar in de buurt ergens op de grond zien liggen gisteren :mrgreen:
Plaats reactie