Grondverzakking station Mechelen

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Grondverzakking station Mechelen

Bericht door Trein30 »

Blijkbaar is bij een controle vandaag in het station Mechelen een grondverzakking vastgesteld aan het spoor 9. Infrabel voorziet tamelijk wat hinder morgen, gezien spoor 9 volledig afgesloten zal moeten worden, evenals de uitgang aan de kant van de CW, dit omwille van de veiligheid. Mogelijk zullen er ook treinen afgeschaft moeten worden.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140107_00917603

(Ironisch genoeg toont de foto die bij het artikel staat het station Antwerpen-Berchem, en niet dat van Mechelen...)
AfbeeldingAfbeelding
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Grondverzakking station Mechelen

Bericht door Trein30 »

... Na wat doorwerken en (vermoed ik) serieus wat overuren aan nachttarief zijn de problemen aan spoor 9 toch nog voor de ochtendspits opgelost kunnen worden.

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechel ... helen.aspx

Wel wordt het doorgaand verkeer blijkbaar omgeleid via andere sporen.
AfbeeldingAfbeelding
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Grondverzakking station Mechelen

Bericht door Glodenox »

Ik had het gisterenavond ook gelezen en vreesde voor wat vertragingen. Gelukkig was dat dus vrij snel opgelost/onderzocht.
Nu vraag ik me alleen af wat de oorzaak was. Die stortvloed van enkele dagen geleden of de werken die daar een beetje verder plaats hebben?
franksken

Re: Grondverzakking station Mechelen

Bericht door franksken »

Glodenox schreef:Ik had het gisterenavond ook gelezen en vreesde voor wat vertragingen. Gelukkig was dat dus vrij snel opgelost/onderzocht.
Nu vraag ik me alleen af wat de oorzaak was. Die stortvloed van enkele dagen geleden of de werken die daar een beetje verder plaats hebben?
De werken zullen wel de oorzaak zijn.Dat belooft want ze zijn daar vertrokken voor een tien jaren plan. :roll:
Plaats reactie