Welke overweg in Belgie is het vaakst gesloten per dag?

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: Welke overweg in Belgie is het vaakst gesloten per dag?

Bericht door The_Knitter »

Naast CrossRail komt RRF soms nog met een trein van/naar Gent langs, heb je de Volvo-treinen van/naar Gent, de Buna Werke, de Hoyer, de Captrain Papiertrein en de DBSchenker Unitcargo Kijfhoek-Gent. Maximaal op een dag zal je daar dan een 10-tal hebben ofzo (incl. CrossRail).
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Welke overweg in Belgie is het vaakst gesloten per dag?

Bericht door Marianne »

Hallo,

Heb je ook niet de goederentreinen van en naar Antwerpen en dus ook Nederland die daarlangs passeren? Zoals de Combinant-shuttle?
Ik wandel weleens langs lijn 12 in het buitengebied van Roosendaal. Volgens mij loopt diezelfde lijn ook langs Kalmthout. Die Unit-Cargo van DB-Schenker zie ik denk ik weleens, is een korte trein (vaak ketels) die getrokken wordt door een 28'tiger.
Verder zie ik dan ook nog een knikketeltrein getrokken door 2 diesels van de reeks 77.
En heel af en toe een graantrein getrokken door een Class 66 van CapTrain.

Van Crossrail zie ik dan wel vaker de Neuss-shuttle in de middag. De Ruhland-shuttle ook weleens maar die is vaak slecht beladen.

Meestal hoor ik er 's nachts als de wind uit de goede hoek, waait treinen passeren, maar die stoptrein maakt even veel lawaai als een goederentrein haast moet ik zeggen. Dus hoeveel er dan passeren weet ik niet.

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Welke overweg in Belgie is het vaakst gesloten per dag?

Bericht door Nicholas »

stefanic schreef:Ik heb wat cijfers voor passages (aantal treinen per dag):

L15 thv Boechout: 235 (en voor de overweg aan Lispersteenweg moet daar nog de IC-R bijgeteld worden, dus pakweg 270)
L50A Brugge-Gent: 190
L35 Aarschot-Hasselt: 185
L53b: 160

Ik kan me moeilijk voorstellen dat Statiestraat Mol ooit drukker kon geweest zijn (in aantal treinen! Ik spreek me niet uit over de sluitingstijd) dan pakweg Lier Lispersteenweg, hoewel de Statiestraat natuurlijk ook 2 spoorlijnen overspant (Mol-Neerpelt en Mol-Hasselt) maar daar rijdt maar één kadanstrein (ok nog x2), en goederenverkeer is daar ondertussen erg beperkt.
Vanaf Lier moet ook de L Lier-Herentals er nog eens bijgeteld worden. Ook aan Nijlen Station, de overweg aan de N13, zijn er ook veel passages (uiteraard minder dan op Lisp, want beetje verder takt L16 af), maar de overweg is vaak wel relatief lang gesloten. De L-trein naar Herentals en de L naar Mol stoppen in Nijlen namelijk ook voor de overweg en daar stapt toch wel wat volk op en af.
Plaats reactie