voedingsposten, maar niet voor seininrichting en bovenleidin

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
husky

voedingsposten, maar niet voor seininrichting en bovenleidin

Bericht door husky »

Waar ergens in oost-west vlaanderen staan voedingsposten. Ik bedoel dus niet de de tractieonderstations van 3kV of 25kV of sectionneerposten voor de bovenleiding.
Ik bedoel dus ook niet de voedingsposten voor de seininrichtingsinstallaties.
Ik weet dat rond Etterbeek een 11kV post staat (is voor de werkplaats). Maar staan in gent of brugge voedingsposten voor vb de gebouwen of de roltroppen te voorzien van energie, of in haven van ZEebrugge, in de bundels en op welke spanning dan?

THX
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: voedingsposten, maar niet voor seininrichting en bovenle

Bericht door Shrek »

husky schreef:Waar ergens in oost-west vlaanderen staan voedingsposten. Ik bedoel dus niet de de tractieonderstations van 3kV of 25kV of sectionneerposten voor de bovenleiding.
Ik bedoel dus ook niet de voedingsposten voor de seininrichtingsinstallaties.
Ik weet dat rond Etterbeek een 11kV post staat (is voor de werkplaats). Maar staan in gent of brugge voedingsposten voor vb de gebouwen of de roltroppen te voorzien van energie, of in haven van ZEebrugge, in de bundels en op welke spanning dan?

THX
uiteraard staan die er in e grote stations, de spanning is afhankelijk van de lokaal gebruikte spanning (elke distributienetbeheerder heeft zijn eigen spanning). dat zal altijd ergens tussen de 6 en de 15 kv zijn.
Plaats reactie