Olne incident

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
Plaats reactie
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Olne incident

Bericht door dentheo »

Twee treinen uit tegenovergestelde richtingen zijn vrijdagmorgen omstreeks 11.30 uur op hetzelfde spoor terechtgekomen in Olne, in de provincie Luik. De treinen zijn op een kilometer van elkaar tot stilstand gekomen dankzij het veiligheidssysteem, zo verzekeren de NMBS en Infrabel.

Volgens spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel lag een vergissing tijdens werkzaamheden aan de wissels aan de basis van het incident. Het treinverkeer tussen Luik en Verviers werd hernomen rond 12.50 uur.

‘De mensen ter plaatse hebben de vergissing onmiddellijk opgemerkt bij de werkzaamheden. Ze hebben de bestuurders van de twee treinen gewaarschuwd en het veiligheidssysteem heeft de elektriciteit automatisch afgelegd’, zegt woordvoerder Arnaud Reymann van Infrabel. ‘Ik wil niet minimaliseren, want dit is niet normaal, maar het is fout om te zeggen dat er bijna een catastrofe was.’ De betrokken bestuurders hebben hun route gewoon afgewerkt.
Het veiligheidssysteem is ...even telefoneren naar de machinisten en dan valt de bovenleidingsspanning uit door de blokbeveiliging.
Daar moet je een woordvoerder voor hebben ?
Ik hoop dat de franse versie correcter is ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Olne incident

Bericht door Steven »

Ik heb de franse versie ook gezien en die vertelt iets gelijkaardig. Wie heeft van wie overgenomen is dan de vraag en wat was de originele bron om aan de pers te geven (de Franse of Nederlandse versie).
Tom12

Re: Olne incident

Bericht door Tom12 »

Akkoord dat ge in krantenartikels niet al te veel details moet meegeven maar dit is ridicuul :lol:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Olne incident

Bericht door Steven »

Je stelt u soms de vraag of de perswoordvoerders en de pers wel nadenken bij wat ze schrijven.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Olne incident

Bericht door Bibke »

Steven schreef:Je stelt u soms de vraag of de perswoordvoerders en de pers wel nadenken bij wat ze schrijven.
Daarom heb ik mijn krant opgezegd :wink:
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie