vraag van een studentje: "speciaalste" treinstations etc.

Alles over stations, sporen, bovenleidingen, veiligheidssystemen enz.
studentje

vraag van een studentje: "speciaalste" treinstations etc.

Bericht door studentje »

Hallo allemaal,

Het is misschien een atypische post, maar ik heb jullie hulp nodig. Ik ben een studente en moet voor school een reportage maken over de mooiste, speciaalste, raarste, leukste, ... treinstations en treinreisroutes van België. Nu heb ik online al wel wat research gedaan. Zo heb ik volgend lijstje bekomen:

- Antwerpen Centraal
- Luik Guillemins
- Brussel Centraal (ooit verkozen tot lelijkste station van België)
- Station Hombourg (ooit een station, bijna een museum, maar nu een horecazaak)
- de reisroute van lijn 43, Luik-Marloie (de Ourthelijn)

Nu heb ik nog minstens een stuk of 3 aanvullingen nodig. Daarom vroeg ik mij af of jullie mij hier misschien mee konden helpen?
Dus als er iemand ideeën heeft over speciale treinstations (unieke architectuur, leuke verhalen die zich daar afspeelden, mooi, raar, lelijk,...) of treinreisroutes die je gewoon moét gedaan hebben (omdat ze je bijvoorbeeld door een heel mooi landschap voeren), dan hoor ik het graag!!

Alvast erg bedankt!

Groetjes,
een studentje
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 479
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: vraag van een studentje: "speciaalste" treinstations etc

Bericht door Merijn »

Mijn aanvulling: station Veurne. Dit station staat al ettelijke jaren in de steigers omdat er stukken afbrokkelen. Het zal echter weldra opgeknapt worden.
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: vraag van een studentje: "speciaalste" treinstations etc

Bericht door Patrick »

Een 'speciaal' station dat recent nog in het nieuws was: Vilvoorde :-)
Zie http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2151950
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)